Alla inlägg under juni 2014

Av Yvonne - 30 juni 2014 07:27


för idag skulle min Fina Mormor Alma fylla 100 År <3

Älskade fina Mormor som gick bort i åldern av 92 år. Hennes yngre syster blev 100 år! Åh jag vet att hon också hade kunnat finnas idag om de på Sjukhemmet stimulerat henne bättre. Hon trivdes aldrig där, trots helt klar i huvudet.

Tänder som sagt alltid ett ljus i kyrkor där jag är för Mormor o Morfar <3

När jag kom hem igår ställde jag bara in min packning o plockade upp Månkan och vi gick en långpromenad och hör o häpna! Vi hitta en kantarell!!

Mot slutet av promenaden gick vi hem till Kicki o Lalle o sa hej o prata lite.
Tänk att om 3 v flyttar Kicki från vår förening.. 2014 förändringarnas år..

Kom i säng sent som vanligt och sitter nu på bussen.

Idag ställs jag inför en känsla.. Med substans eller utan...?
Åh vad jag behöver detta. Trots allt är jag en Y som har ett hjärta och behöver få veta... Kan vara både bra och dåligt... För det blir väl av?



Kram




Fina Mormor <3

Av Yvonne - 29 juni 2014 14:29


Så underbar helg med mycket vila, prat, promenader, och bara vara..

Vi åkte in till Hallstavik igår på dan och jag ville köpa lite Mobergs vin som alla pratat om skall vara så gott.
Åh lite kul att gå i ett litet centrum som känns som det är på världens ände...
Vädret var ok , bara det inte regnar får man vara nöjd.

Vi väntade på Karin o Magnus som skulle komma ett par timmar o hälsa på oss.
Magnus höll på med en Tennisturnering så Karin kom själv först.
Mysigt:) lite fika o lite bubbel o lite promenad. Sen kom Magnus.

Petra o jag o doggarna tog en låång promenad ner t centrum av Herräng när de farit hem. De har börjat bygga upp Campus där. Lite läckert att det kommer folk från hela världen dit för att dansa Lindyhopp...

Jisses! Om 3 v är jag där och kommer dansa 7 Pass på den helgen!! Fantastisk 50 årspresent av Petra o Lasse!!
Skall bli superskoj!!! <3

Kvällen blev en god middag med Mobergsvinet som jag inte tyckte var ngt speciellt. Där delade vi samma åsikt Petra o jag.

Spelade Yatzy o satt o pratade till midnatt. Härlig dag <3

Vi sov t 10!! Oj, hör inte till vanligheten , magiskt ställe att bara slappna av på.

Jag for iväg till min by vid 12 tiden och är här nu. Hade med lite saker igen hit o då jag haft problem med rör o så ville min far visa lite vad han fixat.

På fredag är vi 10 tjejor som skall bo här och festa lite. Så jag ville fixa lite här i oxå. Logdans på lördagen!!

Kommer stanna o Äta en middag med Mor o Far idag. På onsdag fyller pappa 78 år. Så det känns bra att vara här nu.

Njuter av fågelkvittret i min skog <3


Kram


[Bild]

Av Yvonne - 28 juni 2014 10:56


Blev hämtad av Petra vid busstationen i Hallstavik.
15 sen med bil.

Ett glas vin o lite för gott när grytan kokade det sista blev jag genast serverad.

Så underbart att få middagen intagen på altanen och där satt vi till efter midnatt...

Så skönt o gott med riktiga vänner. Vi satt o pratade om allt men framförallt att man kan njuta, vila och vara sig själv...tänk att vi varit vänner i 42 år... <3 <3


Kram


Vi njöt :)

Av Yvonne - 27 juni 2014 18:18


Härlig dag :)

Skeppsholmen var som igår full av seglare :) och segelbåtar såklart.
Dags för Gotland runt.

Härlig stämning att gå runt där med alla glada o jippot som väntar..

Veterinären ringde nu på eftermiddagen o några av alla prover som togs hade kommit svar på.
De var bra! Yes!!

På måndag hör de av sig om de större proverna..
Känns ändå bra så här långt på nått sätt...

Jag är på äventyr :)
Har nu åkt 1 Tim på buss fr Danderyds Sjukhus och har 50 min kvar...

På väg norrut i Skärgården t Petra som åkte dit på dan med våra hundar till sin stuga med min bil.

Dricka lite vin och bara ha det bäst:)

Att sitta där på altanen som är med utsikt över hamnen och alla båtar. Mysigt!
Jag behöver vila lite...

Lite äventyr är det allt :)))


Kram



SSSK med alla båtar på Skeppsholmen.

Åh så mitt äventyr; bussresa long long way

Av Yvonne - 27 juni 2014 10:44


Slår upp mina blå o tänker: Fredag, vad för planer idag; jo!, nöjd med att jag gick 1,5 mil igår och börjat fundera på att fjällvandra :))

Och så är det Soool!!!

Mötte upp Majsan igår o vi gick Årstaviken runt.. Vill verkligen bo dör nånstans.. Var kommer jag bo i höst?
Hoppas däråt...

En underbar kväll med härligt väder. Helt otroligt grejade Cosmo att gå :)
Men vad trött han var imorse..
Lite jobbigt att se att han inte riktigt e sig själv.. Vi kämpar på med special mat o väntar på att veterinären ringer om prover o så.

Åkte t Ringvägen imorse och min kompis o lämnade bil o Cosmo där.
Han får ha det topp där.

Snart skall jag ta min härligt soliga promenad på Skeppsholmen :)

Härligt att det är Fredag :))



Kram



Igår när vi satt vid Årstaviken :) Underbart!

Av Yvonne - 26 juni 2014 08:31


Igår var ingen skojsig dag. Bara det att fokusera på sina arb uppgifter innan jag skulle åka vid 14 var ångest laddat.

Som tur var hade jag bokat en lunch dejt med kollegorna Johan o Totte :) Så vi hade annat att prata om då jag inte ens nämnde ngt om Cosmo.

Tror det är det bästa i läget då man har ngt som är påfrestande och jobbigt.
Konsten i att hantera jobbigheter och få omgivningen att tro att allt är frid o
fröjd.

Blodprover tagna för alla möjliga organ och massa olika prover.
Som veterinären sa: avmagring på hög nivå.. Magen mår Inge bra.
Fick köpa massor av specialfoder och även en spruta med nått att spruta in i munnen 3 dagar.

Så olustigt att gå o vänta nu ett par dagar på provsvaren.. Cancer? El infektion? Jobbigt.. ::(

Men vi hade en fin kväll igår.
Jag fick lite gjort med saker o så.

Tog en tur ner t Maxi o handlade till Mig o Patric oxå. Har fått dille på Kiwi så det måste jag ju fylla på.

Jag o min lille kille ska greja detta!
Han är en survivor, " sådan Matte sådan hund". :o

Äntligen massa Sol :))


Kram




Av Yvonne - 25 juni 2014 16:00


Sitter hos veterinären o väntar.. Inte varit någon rolig dag alls. Nervös för vad som sägas skall om min lille vän.

Han har gått ner nästan 1 kg o det är inte lätt att veta vad det är.. Pigg o glad o en dag i veckan nedstämd typ.

Veterinären fått ett akut ärende så jag får glatt vänta.. :(

Kram


En bild på oss i rummet i väntan på Veterinären. Cosmo skakar...o jag e pirrig..

Av Yvonne - 25 juni 2014 07:43


Idag är jag vaken tidigt igen. Min lille vän mådde inte bra igår o nått e tokigt i magen :( Så det blir veterinären på dan idag.. Hua...

Igår köpte jag lite jordgubbar o promenerade hem t Månkan. Då det som sagt var tråkväder på morgonen kände jag för film o då bestämde vi det.
Laddade ner Broarna över Madison.. Vi kände oss lite låga bägge två o behövde få gråta lite.. Den är så fantastisk denna film med M streep o Clintan.. Vilken kärlek.. Olycklig kärlek. Den kändes rakt i hjärtat <3
Den kändes...

Beroende vad de säger om min lille kille idag så skall jag isåfall om läge är fota lite möbler idag..
Måste ju få bort lite o blocket är bra.

Skall flytta in i Sandras rum o mitt rum målas. Innan fotograferingen för försäljning i Aug.

Solen lyser lite, skönt.

Kram



Cosmo o vän på äventyr på landet

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards