Alla inlägg under juni 2017

Av Yvonne - 30 juni 2017 08:42


Saker i mitt liv :)

Midsommarhelgen var Toppen!

Hellen o Håkan kom o firade med oss och sov över. Supermysigt! Allt inkluderat som;
ner till Bygdegården, sillunch, mölkkyspel, skål för sommaren och umgänge. Soolen var ju med oss!!

Midsommardagen for vi till Karin o Magnus på lunch, också det mysigt.

Sen har denna vecka gått i rasande takt.

Middag hos vänner i Bromma och lite spel ; kasta Hästsko! Ha ha jag vann såklart! Superskoj!

Åkt Norrskär o Ätit Ångbåtsbiff! Mums! Blir fullkomligt tagen av vår underbara Skärgård :)

Men det som hänt också är att jag fått frågan om att börja på en ny tjänst:))
Bara sådär.. ja så skoj!

Fortsättning följer när allt är skrivet :))
Är supergla' :)



Nu fredag och en AW med fd kollegor en sväng innan jag far ut t stugan :))


Trevlig Helg!

Kram

Av Yvonne - 20 juni 2017 08:34


Vad vi älskar Soool! Vi svenskar lyser upp!

Härliga dagar det har varit med härligt ljumma kvällar.

Och så är det Midsommar på fredag.
Ja och ljuset vänder igen..

Nej nu skall vi vara positiva o tänka att semestern ligger framför oss.
Men som vanligt vill jag inte ha förrän om en månad.
Lugnare o jobba i juli och "den som spar han har"...

I fredags hade jag och min sambo en riktigt härlig lång promenad med PicNic ut t Biskopsudden. Inte många folk ute och vi njöt av allt. Ramlösa och god mat.

Lördagen blev umgänge med mina föräldrar o hjälpte dem med lite o sen en förmiddagspromenad.

Möte upp Månkan vid 14 och sen hade vi en Toppendag! Promenerade Hammarby och hade vätske kontroll :))
Hamnade på Boule o Berså för en öl or 2. Vi behövde tiden att prata och så.
Vid 20.30 for vi till våra vänner o min sambo som tog en öl på Skanskvarn.

En fantastiskt trevlig dag o kväll <3
Härligt med att leva och njuta!

Söndag for jag o mor o far t stugan.
Jag hjälpte mor att städa deras och for t min stuga o fixade lite.
Jisses vad Rabarberna har växt!

Så glad att Far orkade åka med.
Han mår verkligen inte bra :(

Passade på att njuta av det fina vädret igår så jag mötte upp A-l o Inki på Tanto, mysigt ett par timmar.


Nu mot jobbet.

Kram


O ser ni de välhängda grisarna. En blir vår o de styckas idag :)
Vildsvin på Midsommar :))

Av Yvonne - 16 juni 2017 08:21


Igår var ingen rolig dag - så trött!
Ett super SommarParty med jobbet i onsdags på det fantastiska stället Kastellholmen.
Solen gassa, topp musik och jag dansade fr vi kom till vi for hem på natten.. lite mat emellan bara :)
Superskoj!


Min sambos son har skjutit 3 st såna här se nedan! Blää för Vildsvin! De finns runt min stuga! Men vi har fått en! Så Göran ska stycka upp den på tisdag. Gott kött trots allt :))

Så idag är det skönt med fredag!

Blir en kväll att strosa på Djurgården ikväll - äta en bit och ha det gott.

Njut av helgen - galet nog är det Midsommar nästa vecka:)

Kram

Av Yvonne - 13 juni 2017 08:27

Fartfylld Helg :)

Mötte upp Heidi i fredags för en AW.
Vi hängde på TAK några timmar i solen. Supermysigt!
Swedbanks gamla lokaler på Brunkan har fått ett fantastiskt Hotel och denna Takterass TAK bredvid.

Vi promenerade genom Gamla Stan efter ett gäng timmar och avslutade med en drink där. Härlig kväll <3
Vad vackert Stockholm är: se bild.

Lördag med massa fix - tog med mor o far o handlade. Han kom hem fr sjukhuset en vecka sen.

Jag åkte o handlade lite blommor t balkongen o fixade en del.
Göran kom hem på eftermiddagen efter sitt dygn borta.

Jag fixade lite gott o Nina kom hem till oss på gott o middag. Supertrevligt!

Vi skulle möta vänner och gå på Cover spelning o dansa lite.jisses vad skoj vi hade! Göran buggade i timmar med Nina :) Superduktiga!

Jag dansa järnet t bästa låtarna!
Superskojsig kväll!!

Söndag for vi till G:s son o firade honom med deras släkt.
Hade mycket trevligt med exet hans o familjen. Härligt när alla kan vara ok med varandra :))

Blev mingel på ett hotell vi jobbar med igår med lite bubbel.

Ja träningen ligger lite på " latsidan" men ikväll blir det PT passet!!

Kram

Av Yvonne - 9 juni 2017 14:14


Härlig kortvecka!!

Sprang Blodomloppet igår <3 Så härlig kväll med perfekt väder!

Fredag och idag nalkas AW med Heidi på staden. Skall bli skoj!

Trevlig helg!


Kram

Bjuder på en bild - varm o Go direkt efter loppet ::))

Av Yvonne - 6 juni 2017 12:41


Sol o härligt vid stugan <3

Grattis hela Sverige!!!


Kram

Av Yvonne - 5 juni 2017 12:36


Imorrn Sveriges National Dag.

Jobbar hemma idag o har lite lunch nu.
Sitter i stugan och ser ut över skogen o hör fåglarna.
Hör hemma här - men gillar läget att vara i stan och bo - visst.

Helgen med kyla o regn var verkligen avkopplande.
Klädde om Min morfars älskade Gungstol! Se vad fint det blev!

Var även på en stor gård och köpte pinnstolar fr 60 talet! Åh vad jag är nöjd med dem. Så skoj att fixa!!!
Går liksom igång på det..

Varit i Norrtälje o handlat också och kikat in på loppisar.
Tänt en brasa när jag kommit hem och vandrat i skogen.

Jisses vad rabarberna har vuxit!!


Kontrasten mot förra helgen är stor - Stormen före lugnet...

Trevlig 6/6 imorrn :))



Kram

Av Yvonne - 1 juni 2017 08:35


Igår regn o Maj idag Juni och Sool.

Vilken helg vi hade förra helgen! Vilket kalasväder!!
Trots min förkylning hann jag njuta och ha det Toppen!

Drink på Grands Terass på onsdagen med vänner.

Landet över dagen på torsdagen med mor o far <3

Dagen efter for far in på sjukhus.. Mor o jag for dit. Hjärtsvikt o vatten i lungorna.

Jag for in till Grönan på kvällen till några vänner och stuffade till Miss Li.
Avslutade på Engelen! Vilken skojsig kväll!!

Lördags brunch mitt i City med Kicki o Lalle och min vän som kom med tåget från Etuna.
Gott! Men vad mätta vi blev!

Blev bubbel i Humlegården o skåla för Lalle!

De for hem o vi ut till Skeppsholmen.
Vilade ett par timmar innan vi mötte upp Anna o Patrik för en fantastiskt underbar Räkkryssning!
Prat, dryck o massa dans! Så skoj!

Får inte glömma Mors Dag - då dotter kom hem med rosor o lagade middag hos oss!!

Denna vecka med styrelsearbete och en AW igår med barndomsvänner.

Imorrn far jag t stugan 4 dar och ska vila, klä om en stol och måla.

Juni... ja vad tiden går fort..

Kram


Lite bilder fr helgen o veckan :)

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards