Alla inlägg under april 2020

Av Yvonne - 26 april 2020 19:38

Sent igår kväll for jag hem från stugan.
Behövde hem o fixa en sak men for ut idag igen.

På vägen ut idag köpte jag en Cykel :) En Monark superfin. I självaste Djursholm.
Fint ska det vara ha ha..

Hittade en fin en på blocket och hämtade den på vägen hit ut.
Ska nu börja cykla i tid o otid.. tror jag mår bra av det.

Så den far hem t stan den dagen jag åker hem härifrån.


Vill visa vad jag möttes av när jag klev ur min bil vid stugan :)
Varmt välkomnande!

Kändes gott <3

Kram

Av Yvonne - 24 april 2020 12:58


Och Stugdags.. Åkte hit imorse då jag varit på huvudkontoret o fixat en sak med datorn.

Lite kallare idag men fantastiskt väder.

Fler sjuka runt om - nu har jag än mer börjar jag tycka det är scary - detta covid-19

Igår kväll var ? jag på en chokladprovning? digitalt. Fick chokladen hemskickad ha ha
Riktigt roligt var det. Jag som älskar choklad!
Hittade en favorit 67 proc choklad. Mums!

Igår gick jag igen till och från jobbet. 1,4 mil totalt.
Skönt men hade fel skor :o Den bästa medicinen när man tycker livet är lite tungt emellanåt.. för visst är det? Allt är ju konstigt..

Var rädd om Dig!

Trevlig helg!

Kram



I?m in the cabin in the woods..,

Av Yvonne - 20 april 2020 21:10


Vänja sig vid detta som pågår i vår värld nu är verkligen inte lätt..

Min lilla tant jag haft som huvudman gick bort i fredags kväll.. så sorgligt.

Haft en helg med målning, fix och trix.
Köpt marksten för att bygga en grillplats som passar in i min lilla gård av stugor.

Svärdotters familj kom ut på lördagen : 13 st och vi var utomhus i det underbara vädret.
Glädje och skratt.

Jobbat på kontoret idag och ja denna Corona sprider sig - nu känner man en hel del som insjuknat..

Imorrn blir det ett glas ute i friska luften med en vän. Som jag längtar efter att få träffa - kul. Men håller avstånd och tvättar händerna - ofta ofta..

Kram



Av Yvonne - 16 april 2020 21:13


Ett glas rött och en god känsla i magen att vara tillbaka i Stugan.

Jobbar härifrån imorrn..

Varit full fart idag med olika jobb på två verk., träffat mycket kollegor i olika åtaganden.. satt på munskydd till slut.. lite läskigt är det.

Därför njuter jag nu..
kika på bilden... stod på altanen och njöt ikväll...Vackert.. Tyst, fridfullt, skogens närhet och Ja här mår jag bra..


Kram

Av Yvonne - 15 april 2020 10:02


Påsken och ledigheten är slut.

5 år på rad har vi åkt ut i Europa. Njutit av god mat och kulturen.. Detta år skulle vi till Prag men så icke..

Men en härligt lång ledighet blev det som sagt i stugan, skogen och lugnet. Icke att förringa.

Grillat, promenerat, spelat Boule,spelat kort, sippat vin, gullat med lillan och fixat o byggt.
En stor dos av barnen blev det.

Det var så skönt att komma in till jobbet igår!
Tror att ledighet i lagom tid just NU är bäst..Ialla fall för mig :)

Idag hemma jobb och lång promenad på em.

Fått Tulpaner som jag verkligen både älskar att ha runt mig och uppskattar rejält.
Sambo är fantastisk på att överraska med blommor <3

Lite mix av bilder..

Kram

Av Yvonne - 8 april 2020 20:05


Jobbat hemma just idag, skönt gå omålad och ta en kaffe i soffan på morgonen.

Fått massa gjort idag så skönt. Men skulle bli tokig att sitta hemma varje dag. Inte min grej.
Se noll personer.. nej nej..

Så när jag stängde ner datorn och packade in allt som shoppats för fix o don dessa dagar så kändes det såååå skönt!!

Imorrn kommer barnens och dess respektive och japp jag ska gömma ägg till dom i stora skogen ha ha även t Sambo..allt som gör en glad o go..
Ha ha..som de kommer få leta....


Glad Påsk och skål för 5 lediga dagar!!!

Kram

Av Yvonne - 6 april 2020 11:32


Ja detta har verkligen påverkat oss alla.. hela alltet är så konstigt. Relationer prövas om det så är äldre mor/farförälder, sambos, barn och vänner.

Personligen har jag tagit detta på ett sätt jag inte trodde jag skulle. Dvs min påverkan är starkare än jag hade känslan att jag skulle ha..

Jobbar både hemma o på jobbet. Vi har ju massa att göra och det är så skönt.

I fredags kom min lilla juvel hem till mig. Över 1 dygn fick jag njuta av denna lilla skönhet.
Kryper för fullt och är så go.

Ett glas vin på lördag en sen eftermiddag utomhus med Neta o Robban var ett bra slut på det dygnet.

Denna vecka blir kort och dessutom massa Sool :) Blir hela 5 dagar i stugan!! Såååå underbart!

Kram



Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards