Alla inlägg under februari 2016

Av Yvonne - 28 februari 2016 23:39


Ännu en dag vaknade jag upp i en fantastisk miljö. Med solen gassade så mycket imorse och jisses vad solen värmde:) härligt!

En god frukost tsms innan Ingela o Tomas for in till Sorsele för lite fix och då skidade vi 3 km. Härlig var morgonen.

Vi plockade ihop allt till lunch och tog skotrarna o for 7 km till en annan sjö än igår och pimplade. Där finns en gammal lappkåta. Så cool.. Njöt av vädret och wokade lite mat över elden..
Så kalasmysigt!

Hem en vända och for upp på berget och till trollskogen.. Ha ha i tjock 2 M snö åkte vi mot ett träd och åkte fast!
Både läskigt och skoj.. Jag kröp därifrån då det var så djupt att jag hade drunknat..:o

En dag ute i luften i 6,5 Tim.. Det känns toppen!

Kvällen med gomiddag, prat, mys, lite vin, och bara haft det bra - ja det avslutar mot vår långhelg här. Så underbart det har varit..

Nu natti :o


Kram

Av Yvonne - 27 februari 2016 20:40


Vilken dag, vilken vacker natur, vilka vänner, vilka upplevelser... Magiskt:)

Skooteern upp på fjället nerför fjället.. Pimplat, grillat toast över öppen eld o en kall öl och under färde tagit en stänkare.. Vilken dag..

Flera timmar senare far vi hem o vilar lite.. Jag tar tag i en 1,5 kg rökt Regnbågslax o fixar middag.. Lite vitt vin och nu ligger vi på sofforna och myser.. Vilar och ja detta är så så underbart.. Så pass att jag blir rörd..
Vackra vänner.. TACK för att jag har Er...den underbart fina luften tar på kroppen..
Men det bästa var att T visade oss var björnen vässat sina klor - på ett träd. Ha ha vi ser lite roliga ut när vi är lite förskräckta att se detta träd! :)


Min vän G är så glad att få uppleva detta - och jag finner inte ord för känslan av att känna att min väninna Ingela jag mötte i Thailand 1995 o jag är så fantastiskt sanna o fina vänner.. Umeå -Stockholm.. Men är man riktiga vänner är avståndet inget..


Jag mår just nu så bra...<3


Kram

Av Yvonne - 27 februari 2016 10:38


Vilken Dag att vakna upp till idag :))

85 mil från Stockholm...Så galet underbart vackert :o


Kram

Av Yvonne - 26 februari 2016 20:11


Har det så bra, skidat idag 6 km, åkt skoter igår kväll o idag busat i snön. Ätit mat i kåtan idag och sippat Rose'vin...


Mår gott... Balsam för själen:)

Kram

Av Yvonne - 25 februari 2016 08:57


..sitter på flyget nu.. :)
Blir en låång helg borta hos bästa vänner. Hemma på måndag kväll. :o

Precis vad jag behöver - lyssnar på min känsla.. Vila, promenera, skida, sippa vin, god mat, sovmorgon, skoteråkning och bara är...



Kram

Av Yvonne - 23 februari 2016 06:56


Ljuset kommer mot oss.. Våren är på gång..

Efter en skön helg med Bio besök sushi mums, träning, fika hos mor o far och en tur till idrottshallen och kolla på Sandras innebandy match ( så glad att hon börjat spela igen) ja en chill helg.
Så är det redan tisdag..

Tränat flera ggr på dessa dagar och
det känns gott i kroppen - energi.

Rensar knopp och kropp :))


Kram



Så här pigg o gla' var jag igår på väg ut och träna :o


Av Yvonne - 17 februari 2016 08:18


Jisses vad ljust det var imorse när jag klev ut fr Sovrummet! Underbart! Så skönt att vi nu går mot ljusare dagar..

Måndagskvällen gav mig verkligen kvitto på mitt tränande och sunda tänk:))

Kilon ner, bukfettet mindre, mm men framför allt så är min fysik så mycket bättre! Jag är starkare och uthålligare. Blir underbart att gå ett till Camp och få ännu bättre resultat.

Blir även så skoj att åka på Träningsresan i slutet av maj och få en hel vecka med träning!
Åh när min PT igår under träningen kommer fram till mig och säger orden: Yvonne vad du blivit stark i benen och nu jobbar mer spänstigare : då kan man inte bli annat än så bekräftad på vad man själv känner!!

Ikväll vilar jag fr träningen och tar med min kompis Karin på Vinprovning o lite att äta.

Min skola där jag studerat har ju en del event de fixar. Så ikväll blir det att njuta och veta mer av lite viner.. Ett av mina intressen.


Njut av dagen


Kram

Av Yvonne - 15 februari 2016 11:28


Ny vecka - spännande o se vad den har att erbjuda.

En härlig helg som sagt med mycket innehåll.

Vi landade på Olearys på fredagen o satt o chilla där med ett par öl och popcorn :o blev ingen mer middag än så:)

Lördag morgon o flytt av Neta o Robbans pinaler. Jag var tvungen, ja kroppen ville det, att gå o träna innan jag for dit. G åkte innan mig.

Härligt gäng som avlöste varann o det blev en heldag där med massa fix o plock o lite vin och härlig stämning. Härligt ställe vid Långholmen o nära mig :))

For hem på sena eftermiddagen o duscha o bytte om då vi skulle på middag hos Majsan o Göran.
Oj vi var inte hemma förrän 04..! På sönd morgon!

Går på förmiddagen for vi in och mötte Karin o Magnus och avnjöt en god Brunch på Hasselbacken , gott och så skönt med att bara äta vad man känner för.
Åt vi middag sen!? Nope vi var så mätta! :o

Ikväll scanning av kropp o så. Blir spännande o se vilken ålder, muskelmassa mm jag är i nu efter så mycket träning och bättre skick än på länge :)


Kram



Ha ha känner mig fylld av energi på denna bild! Mössa på o hålla värmen:) Neta o Sussi är lite glada!


Fina rosor av min vän..<3

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards