Alla inlägg under december 2016

Av Yvonne - 31 december 2016 16:33


Ja snart är detta år slut..

Ett år jag aldrig kommer att glömma..
Men var på graven idag och satt massa ljus och planterade hyacinter.

Mycket glädje har det varit oxå - har en man som jag kan lita på i vått o torrt. Kärlek..
Förlovat oss i romantiska Havanna.,
Två år firade vi den dagen, galet vad tiden går fort...

Men jag kommer ändå att minnas detta år med en oerhört tung sorg.
Älskade bästa bästa försvinner till himlen... Saknar saknar.. :(


Gott slut!

Vi skall fira hos min äldsta nära och bästa vän på Söder. Är så rätt att vara där idag. Hon om någon är en sann vän och vi kommer alltid finnas för varann <3


Kram


Lite mums på dagen idag :)

Av Yvonne - 27 december 2016 20:55


Mellandagar - såklart jobbar jag. Har nog nästan alltid jobbat dessa dagar.
Nej, för 3 år sen var jag i Thailand.
Men annars - i alla fall de sista 5..

Jetlagen var hemsk - men allt går.

Hade en lugn o skön Jul. Sandra fixade Julafton för andra året.
Lagom med mat - är inte så förtjust i julmat - men trevligt att äta borta :))

Vi spelade spel o hade det mysigt ett gäng timmar. Skjutsade hem mor o far på kvällen.

Min vän på julaftonskvällen och vi hade en lugn kväll och började titta på serien Homeland! Så bra!!

Juldagen vart en slösat och vi kollade en massa avsnitt för att sen ta en lång skön promenad o laga lite mat hemma.
Perfekt Juldag. Jag är verkligen ingen jul person som måste ha rutiner på Jul.

Annandagens förmiddag ut till min älskade stuga o titta till o grilla lite korv. Jisses vad grisarna varit utanför staketet o bökat! Vi fick lägga stockar OM de mindre grisarna får för sig att krypa in...

Sen gick vi på Annandags Bandyn på Zinken! Ha ha den var annorlunda men skoj att möta upp lite vänner som var där. Aldrig varit på den :)

Avslutades med en supergod middag på Italienska Restaurangen jag bara älskar maten på sim ligger på Söder.


Var ikväll på nya Continental o tog ett glas bubbel med Klarin.
Promenad till Gamla Stan och en åter igen god Italiensk Middag.

Underbart att få träffa sina vänner och önska Gott Nytt då vi inte ses på Nyår.

Nu ska jag börja rensa lådor inför flytt packningen :)

Kram


Av Yvonne - 20 december 2016 11:31


Kom hem imorse.
Känns bra, men lite obehagligt på flygplatsen i Kuba.
När jag passerat immigrations kontrollen kunde jag andas ut..
Hm visa pappret hade jag slarvat bort.. inte likt mig, jäklar vad de tjafsade! Ändå hade jag kollat upp o nya regler sa att det var ok ändå..

Ätit o druckit gott - mmm visst sa vågen nått..nytt år, nya tag.. :o

Nu kör vi på de sista dagarna på detta år och u januari flyttar jag :))
Två år nästan på dagen har jag bott vid fantastiska Vinterviken men nu bär det av dit jag verkligen vill bo :))

Bjuder på några fler vackra bilder av det fantastiska Kuba.

Kram


Av Yvonne - 17 december 2016 16:07


Jag har rest på så många platser i Asien: Thailand, Malaysias, Filippinerna, Borneo, Singapore och Indonesien. Älskar Asien!!

Men jag är förälskad i Kuba nu..
Tagit fantastiska foton jag bara måste göra något med..

Dessutom har jag förlovat mig här: i Havanna.. Lovely!!


Idag blir en dag in till Havanna. Vill köpa en tavla jag sett..naket men vackert.


Kram

Av Yvonne - 14 december 2016 23:41

Beachtime några dar är såå skönt!

Kram

Av Yvonne - 10 december 2016 02:41


Vi kom hut t St M Del Mar o stranden och all-inclusive igår.
Just det ja- en timme hann vi vara här o en Rom och en kaffe.
Jag kände mig så trött.. 18.15 la jag mig! Sov till 08!!! 14 Tim!! Galet skönt!
Ja nu kopplar jag av....

Frukost o kommer ut till spöregn!!
Men vad gör det! Jag vill ändå inte ligga o pressa en hel dag så det blev kortspel o läsa bok o äta... jo då Rom emellanåt..


Njuter, vilar o har det gott!

Kram


Bjuder på två bilder från väggar på ett "café" i slummiga Havannaigår

Av Yvonne - 8 december 2016 16:32


Så annorlunda. Vi bor hos en familj några dagar.. nu i eftermiddag mot all inclusive o strand några dagar.

Åh vad skönt det är!!

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards