Alla inlägg under november 2014

Av Yvonne - 30 november 2014 19:06


På väg hem på båten.. Vi har verkligen haft en Toppenhelg på Gotland , Visby <3

En middag i fredags efterm på en Italiensk restaurang på Söder för att sedan åka pendeln till Nynäshamn. Då började Karin förstå vart vi var på väg :)

En båttur med lite prat, Cava och ost...Vi kom till mitt lilla hus innanför portarna nästan vid midnatt.

Lördags morgon tog vi alla en promenad och shopping av brunch, vin och andra förnödenheter.
En mörk och burrig dag, men mysigt ändå.

Vi hade en fantastiskt skön dag i Visby med fika o Saffranspannkaka, inköp av goda ostar, ett glas vin vid brasan mm mm..

Fix o don och vi gjorde oss klara för kvällen och skålade i bubbel och insåg att detta var en fantastisk upplevelse att få kvalitetstid tillsammans och uppleva Visby by November.

Det blev middag på stan bestående av en god havsöring. :)
För att sedan bege oss ner till Munkkällaren och inta en god drink och få stuffa lite till bra musik :))

Ha ha Hellen och jag var kvar när Karin o Petra vandrade hem.
Vi dansade så det stod härliga til :)))
Blev sent ,men kul hade vi!...

Vaknade upp till 1:a advent.. Solen tittade fram rejält och vi gick ner till Stortorget och vandrade grannland allt folk som ville få en adventskänsla.

Härlig dag då man verkligen behöver ljuset och se solen. :)

Visningen var kl 12.. Min mäklare ringde.., det hade gått bra som hon kände.. Nu får vi hoppas att de som är intresserade kommer på sista visningen imorrn..

Snart kommer båten iland och jag har haft en Toppenhelg!
Karin verkar nöjd, ja vem skulle inte vara det :))

Vi firar 50 vidare..

Avkoppling, vänner, Visby och en 1:a Advent.. Så glad att jag har ett fantastiskt innehåll i mitt liv <3


Kram



Av Yvonne - 28 november 2014 08:27


När vissa tankar äter upp annat som man borde tänka på, ja det är lite tokigt. Ha ha lät lite roligt...

Hm.. Måste googla på hur många tankar man tänker per dag.. Kan vara måsten, minnen, saknad, funderingar på ingenting osv..

Affirmera har jag ju berättat om och det använder ju jag mig av. Tankens kraft ; du kan åstadkomma saker med den.
Såklart gör jag det gällande mitt nu stora livsval: att sälja min lägenhet..

Detta fick jag fram av forskning om tankar/antal/dag:

"Vi människor tänker omkring 65.000 tankar per dygn, av dem är c:a 95 % samma som föregående dygn. Det ger oss ca 3500 nya tankar varje dag som antigen kan bygga oss starkare eller sakta bryta ner oss. Valet är ditt eget."

Intressant... El hur?! Så välj rätt :))

Söndag 30 nov...då håller vi även en tumme för min lägenhet :)! Affirmera positivt!


Jag önskar Er en trevlig helg och ser själv fram emot en hel helg på en helt annan plats än Stockholm <3
Surprise Karin!!!:)


Kram


Dessa Goa tjejer skall jag ha det bra med hela helgen <3

Av Yvonne - 27 november 2014 12:29


Tänk om man som liten flicka i sin bekymmerslösa värld visste om vad som väntade när man blev en vuxen "flicka"...
Dessa alla saker man skall tänka på, ta ansvar för, beslut, tankar, tro, hopp och många gånger kan bli en besvikelse..

Livet ja det är livet - egentligen det som ger oss lärdom och kunskap om oss själva.

Beslutet att sälja för att flytta har jag mentalt budgeterat för över 1 år.. Med vetskap att sista barnet flyttar, jag vill närmare city osv.. Men det kostar på min mentala hälsa...

Tisdagskvällen var skojsig och behövlig :)

Månkan kom med Sushi och vi korkade upp en Cava.
Åh vad vi behövde att ses!! Mycket att prata om och både skratta och gråta till. Så skönt!
Vi satt på musik och började skura! Alla lister, vrår och badrumsväggar etc.
Extra inför stora första visningen på söndag :))

Höll på till sent. Såpa med go lukt i lägenheten:))
Tack vännen! En riktigt rolig o annorlunda tisdag.

Onsdag morgon.. Första budet kom efter tisd morgonens förhandsvisning .. Flera Tim går o nästa bud kmr..

Jag bestämmer mig kl 15 för att stanna där.
Vill skriva kontrakt redan dan efter ( som idag torsdag)

Åker t mor o far och till slut ringer mäklaren kl 20 o säger att den sista budgivaren hoppar av! What!!
Ber mäklaren ringa det första äldre paret som verkligen ville ha Lghten o åka utomlands imorrn.
21.25 medd mäklaren att de mentalt hade fått Lght med sitt första bud o nu inte var intresserade längre..asså..
Tro, hopp och besvikelse..

Luften gick ur mig.. Så nu är det visning på söndag, den första riktiga sådan. Så det kan bli... :((
Inte skoj..

Åker ju till bort imorrn o borta hela helgen. Surprise helg...Så det hade varit skönt att ha detta klart.

Men ok jag ger inte upp, men med facit i hand ångrar jag förhandsvisningen..

Ser fram emot att åka med tjejorna för att fira och göra Karins 50 års present från oss; Heléne , mig och Petra.
Kan inte säga vart vi far i 2 dygn om hon läser detta.... :)

Fortsättning följer.. På både Lght o helgen:))


Kram



En härlig tisd kväll :))

Av Yvonne - 25 november 2014 08:40


Måndagen har passerat, sista måndagen för November år 2014.
Galet vad tiden går fort.. 1 månad kvar till Julafton :)

Sandra kom fram ordentligt till Orlando och tacka vet jag Facebook:)) Hennes Fam där hade lagt in så fina välkomstbilder o så.
Kul att hänga med där.

Hon skrev igår till mig att hon var så lycklig att få vara hos sin familj igen!!
Nästa Thanksgiving 2015 åker jag med. Saknar dom oxå <3

Var förbi efter jobbet till Årsta o hämtade min lilla vän igår och fick givetvis hemlagad god middag.
Riktig husmanskost :) Gott!
Tack mor o far <3

Sen var det bara full fart hem och fixa med lite saker inför förhandsvisningen om ett par timmar.
Uthållighet - så clean det skall vara..
Mina personliga saker läggs undan - håll ut...

T kom förbi med lite elsaker jag behövde komplettera med. Tack.

Tur att jag hyrt ett förråd, lätt att springa ner och ställa prylar där.
Rensade linneskåpet - och kastade en säck med sånt jag inte kommer att behöva.
En säck till landet: det kan behövas där..eller..?

Givetvis som alltid i mitt liv - fick jag rycka in o hjälpa till med en sak.
Så nästan en Tim gick bort pga det!
Håll ut ... Jag har en styrka, uthållighet, och tolerans men sen poofar det. Åh det var nära igår kväll..
Morr!!!

Kl 01.15 släckte jag min lampa, slog igen mina blå och somnade :)

Nu snart, om 1,5 Tim så får vi se vad de 4 som kommer o kollar i min Lght.. Ja vad de säger el rent av lägger för bud...

För på söndag är egentligen den första riktiga visningen...


Carpe Diem x x x


Kram



Tänkvärda ord från Bästa Nalle Puh <3

Av Yvonne - 23 november 2014 18:41


Nu börjar helgen gå mot sitt slut. Men om en liten stund så far jag in mot Söder. Till Akkurat för att lyssna på lite musik och träffa några vänner.
Ett bra slut på en fin helg :)

Fredagen skulle jag ta tåget till Uppsala. Min mäklare ringde och det är några som vill titta på Lghten på tisd morgon, sk förhandsvisning . De var envisa! Oj då, ge mig ett bra bud så ställs den stora visningen in!! :))

Kom fram till min vän i Uppsala , hade en fantastisk kväll med skaldjursgott, prat och Cava. Mums:)
En fantastiskt trevlig kväll med denna glada och Goa vän. Som alltid.

Vi avnjöt en god frukost och chillade lite innan jag tog tåget hem vid lunchtid på lördagen.

Var och handlade lite, promenad med min lille vän. Gjorde en god middag och hade en härlig kväll då min kropp skrek av trötthet efter allt fix o don. Måste ta en SPA helg o vila snart...Mentalt trött på nått vis.

Sandra kom hem till mig sent med sin stora väska och sov över här för 05.00 i morse ringde klockan och vi for till Arlanda.
Hon har precis kommit till New York och far snart till Florida.

Lite avis är jag allt.. Skulle varit skönt att åka med :))

Mötte upp Annelie på fm och tog en kaffe i stan och pratade och planerade lite.

Ringde på vägen hem min son som nu varit här och ätit middag och promenerat med mig.

Så nu dags att göra mig iordning.
In och lyssna på musik och avsluta Söndsgskvällen där.


Kram



Uppsala middag:))

Av Yvonne - 21 november 2014 08:41


snart till sin ände...

Ett steg närmare.. Det fotades igår mitt på dagen. Gick bra :))
Idag kommer lghten in på Hemnet.. Måste sortera mina känslor.. Blandade är dom..
Läskigt, spännande, vemodigt, Tjoooo, gör jag rätt,ångest ja ett nytt kapitel.. Som jag själv har dragit igång, ja JAG själv.. Ingen annan..

Har ju avhandlat det förut att förändringsbenägehet är viktigt - hela livet består av det, på ett el annat sätt..

Men nu är jag mig själv närmast.. Många tankar far runt i huve't..
Det blir nog bra.. Spännande med hur intresset blir och budgivningen om det blir någon sådan he he :o

Unnade mig att mysa med mina fina vänner igår kväll. Så sliten är jag så egentligen behövde kroppen få dansa... Svek Erik där..

Kicki hämtade upp mig och Cosmo och vi for till Birgit och även Heléne kom.
Vi åt Sushi och lite gott vin.
Så härligt lugn o mysig kväll med prat och lättsamhet.
Fina tjejor <3

Kom hem vid 23 och somnade som en klubbad :)))

Packade liten väska imorse:) Åker till min vän i Uppsala efter jobbet.
Middag och umgås. Stannar över natten. Ser verkligen fram emot att få ett dygn att umgås. Vi har mycket att prata om...


Trevlig Helg!

Kram

Av Yvonne - 19 november 2014 08:38


Ja har man inte något att göra så fixar det ju sig..
Tänkte på bilen som fladdrade runt i huve't igår såklart.. Färgen som ligger i baksätet.... :(

Men då jag även såg detta som om en sak som ändå bara är materiell och åter igen att vi vet att det finns värre saker som man kan drabbas av. Så gjorde det saken lite lättare..

Ringde försäkringsbolaget där både bil o helförsäkring finns.
Den servicen jag fick ja , det kallar jag " kunden i focus" då jag direkt fick ett skadenummer med en OK självrisk.Medvind, ja det kändes direkt som en Medvind susade in...Tack!!

Bara att tänka bort detta nu för nästa onsdag åker min lilla bil in på en firma:)) Saneras från färg o fixas!

Blev igår kväll klar med det sista fixet i Lghten.
Målat klart o det vart så fint!! Så glad att jag är händig, tänk vad mycket jag renoverat o fixat under åren.
Stark kvinna reder sig själv..:))

Ikväll sista finishen o imorrn fotografering...

Lghten ligger nu på Blocket - som en hint om kommande försäljning o fotonen kommer att läggas in på fredag.. :))

Tröttmössa idag, men men inte så konstigt...

Blir att shoppa lite presenter o choklad till familjen i USA idag. På Söndag far Sandra till dom i Florida och de fullkomligt älskar Marabou choklad :)
Så det får inte missas att shoppas!!


Kram

Av Yvonne - 18 november 2014 08:20


Åldern tar ut sin rätt. Var hos Tandis igår, inga hål, bra där Yvonne :) Men pressar ju mina tänder nattetid... Åldern? En fraktur för att jag pressat.. Inte bra :(
Tandis sa att det gör man mer om man har mycket omkring sig... Mmmm..

En middag hos mor o far bestående av kalops , riktig husmanskost. Gott! Behövs lite riktig mat just nu känns det som. De hade min lille vän idag.

På väg hem hämtar jag två stora 20 L färg.. Hos S o J.. Ställer de på hundfilten i baksätet...( fullt i bakluckan) och den ena välter ner på golvet...! Allt o jag menar ena hela hinken vit färg hamnar på golvet i baksätet på min 2 åriga bil... :(((

Får ut tygmattan med en del färg och har sen endast papper att torka upp med...
Kommer en kille som har en jobbar bil på min parkering..
Ber honom om trasor? Yes fick typ 12 st! Torkar o torkar o han tar en spatel o drar ut färg...
Men det är långt ifrån bra... :(((
Vad har gjort för att få detta?....
Karma för vad?....

Tröstar mig med att det finns värre saker som kan hända.. Eller hur?

Byxor, skor o jacka allt fick jag sanera.. Där lyckas jag ganska bra :)
Inte skoj.. Mer mer jobb..:(

Heidi kom med lite saker till mig och vi kramades o konstaterade att livet är krokigt..
Kvällen o natten har jag fixat o spacklat o målat en vägg.. Blir så fint:) Duktig jag är! Tjoooo!

Sovit typ någon timme..


Blir att ringa försäkringsbolaget idag...
Wish me luck :)


Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards