Alla inlägg under maj 2016

Av Yvonne - 31 maj 2016 08:54


Äntligen på väg!

Fuerventura here we come!

Här ska tränas! :)) Vi tre är taggade till Max att få mat serverat, vila, träna och bara vara..


Kram

Av Yvonne - 30 maj 2016 08:14


Att bara jobba en dag och sen gå på Semester :)) Woop Woop!

Haft en Toppenhelg i stugan. Så lugnt o skönt. Fixat o trixat, grillat och suttit och pratat...massor :)

Mitt i allt så kom mitt <3 med Krusbärs buskar/plantor! Åh vad jag blev glad! Något jag pratat om att jag önskar mig! Gissa om de är planterade med kärlek <3!

Att få en hel helg med min son var verkligen helt underbart.
Så länge sen! <3

De gillar varann mina " killar" och nu har de ett projekt ihop: bygga en isolerad Stuga på tomten:)) Så skoj!

Snart på jobbet - och sen hem o packa klart.

Karin o Sandra kommer och sover hos mig. Imorrn bitti tidigt så far vi iväg på en veckas fullsmockad träning av olika slag :))

Blir skönt, avkopplande och en härlig utmaning!


Tjohooo!


Kram

Av Yvonne - 27 maj 2016 08:06


...Två dagar kvar att jobba innan vi åker till Espana o endast en dag kvar innan det är helg :))

Tjohoooo!

Igen en vecka som rusat fram.
En riktigt kylig kväll i Gamla Stan blev det i onsdags när Petra o Helena hade sin Release av sin bok.
Men känslan när den äntligen var klar, tryckt och alla får bekanta sig med den är så cool.

Med våra 44 år som vänner och aldrig haft uppehåll i vår vänskap och dessutom följt varandra i allt vi varit med om på dessa år. Ja inte alla förunnat att ha en sådan vänskap.
<3

När jag dessutom då hade mitt lilla ess i ärmen att få överraska med att Angelica kom dit efter 40 år sedan de sågs! Ja den var så Skojsig!!

Igår hade banken AW för oss medarbetare efter en vecka av boost.
En hel del föreläsningar o event som de har bjudit på.
Vart några Tim med fd kollegor o så.

Blir en lugn helg på landet nu. Skönt efter en vecka med blandad kompott av äventyr.


På tisdag morgon åker vi!!!
Träningsvecka! 7 dagar! Jisses vad taggad jag är!
Blir så skönt!!
Karin , Sandra och jag.
Vi tre har helt olika behov av träning och det blir så great!

Canarias here we come :))


Trevlig helg!

Kram

Av Yvonne - 25 maj 2016 08:14


Underbar kväll på Universitetet och runtom igår! Galet många kvinnor som sprang:)

Vädergudarna var med oss och vi hade en underbart härlig kväll :))


Hellen och jag får alltid till det med humor :)) I like <3 ha ha..



Kram

Av Yvonne - 23 maj 2016 21:05


Underbart när man vågar, vill och är öppen för nya äventyr!

Göran lånade via sin sons kompis mamma :o en husvagn, ja inte den modernaste. Ha ha men fr 1972 och fyllde sin uppgift: vi hade tak över huvet, en säng att sova i och ett kylskåp :))

I fredags hade jag o Erik bokat in att ses för lunch och ja allt har verkligen en mening. För när vi sitter och pratar kommer vi fram till att vi båda (!) skulle åka till Söderköping på eftermiddagen! Så tittar vi på varann! Va! Vad är oddsen liksom!?

Jag tog tåget t E-tuna med mina 3 nya kollegor som bor där och pendlar till vårt jobb varje dag. Vi hade lite vin med oss som planerat och jag bjöd på lite ost. Underbar början på helgen med dessa glada tjejor och vi sa alla att detta var det bästa en fredag levererat på hemväg nånsin :))

Göran hämtade mig på stationen och vi åkte och hämtade husvagnen och började vår
resa mot Östergötland :)

Kom fram till Bottna; åkte förbi Söderköping och Stegesund mot St Annas Skärgård. Wow så vackert!

Vårt första stopp för helgen var ju hos Anncha o Peter. En kollega jag träffade i januari! Men som sa upp sig efter 24 år i banken o valde att flytta just hit till Bottna, flytta ihop med Peter.
Så underbart! Så häftigt att våga!

Vi åt Surströmming, ( hon är fr Piteå) som är gott i liten skala. Hade supertrevligt. Sen vart det rundvandring på deras gård och vad står där i deras Cafe del.., Ett trumset! Wow! Salig blev jag! Super skoj att spela lite! Ha ha .. Ja det är en av mina mål att få lära mig..

På Lördagen blev lite förmiddagsfika och prat innan vi åkte till Stegeborg och mötte upp Erik o Eva; de nygifta tu <3
Åh vad det glittra om dom.. Så skoj att vi 4 fick chans att träffas. Lättsamt och trivsamt.

Blir en AW tillsammans innan semestrarna bestämde vi :))

De skulle möta upp några vänner och vi skulle vidare mot Gränna -Tranås.
Men vi var glada att få till det att ses :))

Sen kom vi fram till Gränna området..Åh vilket ställe Chatrine och Johan har skaffat.. Vilken god känsla i magen det var när man kom dit.

Sen började ett 50 årskalas som var så så skojsigt, trevligt och glatt att klockan var 07.00 när vi slutade partaja... Ja i söndags morse :)) Så underbara människor och god stämning! Hipp hipp hurra Chatrine för Dig! <3

Vår lilla husvagn var verkligen helt toppen! Skönt med eget krypin :))

Jag har fått några nya vänner fr denna kväll som jag pratade mycket med. Och Göran och Johan som är gift med Chatrine de fann varann rejält. Attan vad skoj detta var med så många nya Goa människor.
Alla bjöd verkligen på sig själva:))

Vi började inte vår hemfärd igår förrän vid 14 tiden.
Väl hemma somnade vi som stockar och båda var överens om att det kommer ta ett tag innan någon kan slå denna känsla vi fick på partajet!
Underbart!!

Idag hoppade jag över träningen -sliten och ville packa upp o tvätta lite.

Dags för Vårruset imorrn! 5 km :)) Blir skoj!!
Vädret är med oss ialla fall.

Onsdag Release för Petras bok hon skrivit. En stor tillställning i Gamla Stan. Blir skoj! Är stolt över henne:)

En bok om Compassion - Psykoterapeut som hon är. Coolt!


Njut av livet


Kram

Av Yvonne - 20 maj 2016 08:15


Sitter åter igen med packning på T-banan.
Ja helgen nalkas för dörren...

En vecka med mycket kultur och träning.
Måndagens promenad med Stadsmuseets guide var en ren nostalgi tripp :)
Så intressant! Vilka fornminnen det fanns där som man missa som barn...
Och bara det att gå igenom Östberga vid skolan..(såklart renoverad och omgjord)

Guiden tog mitt o Netas telnr och de vill intervjua oss.. Skoj! Trots allt flyttade vi in där då det var nybyggt :)

Ute träning i Humlegården i onsdags gjorde mina ben så så möra o jisses vilken träningsvärk!

Torsdag kväll Stadsvandring på Stigbergsgatan med Neta, Karin o Hellen. Intressant! Att få gå in i ett av dessa fina smä röda trähus var coolt. Som dom bodde..

Detta Avrundades sedan med så god mat på Folkungagatan på en nyöppnad krog. Mums! Svensk husmanskost :))

Idag far vi iväg neråt landet.. Med husvagn!! Aldrig åkt!! Blir skoj!! Ha ha..

Söderköping först hos vänner sen stort 50 årskalas hos Chatrine o Johan i Gränna på deras stora nyköpta gård! Skall bli superskoj!!

Here we go again!!


YOLO"


Kram

Av Yvonne - 16 maj 2016 16:37


Inte hände det mig något ont på fredagen.. Inte vann jag på min trisslott jag köpte heller.. :o

Men jag har haft en toppen helg!
Kallt ute men vi har fixat och grillat ändå.
Så mysigt att mor o far också var ute så att vi kunde fika o umgås lite.

Vi åkte o köpte ännu mer trall o byggde ut altan än mer. Så fint!
Blir en rejäl dansbana till Pappas 80 års kalas, ha ha.

I lördags var vi bjudna in till grannarna på vin o ost. Men först in i hagen och vi fick kela med de 11 lammen dom har. Ha ha jag var så rädd eftersom mamma får glodde på mig med sina horn! Asså..,Men det var så mysigt att vara med dem.

Blev sent men en mycket trevlig kväll ;))

Åh vad liljekonvaljerna har kommit! Älskar denna blomma! :) Både fin att titta på o luktar så gott:)

Sitter nu hos frissan och blir klippt o bort med det gråa :))


Om en timme ska jag träffa Neta och vi skall gå en guidad tur i Östberga där vi växte upp. Stadsmuseet har denna guidade tur. Blir skoj och säkerligen många minnen :)

Ha en fin kväll!

Kram

Av Yvonne - 13 maj 2016 08:39


Är du skrockfull? Tror att man är det just det här datumet om man "råkat ut för något" just en sådan här Fredag..

En del vänder på det och menar att det är en "tur" dag..

Hm.. Köper nog en trisslott idag :))

Veckan har Swishat förbi snabbt.
Tränat och tränat igen.

MEN jag hade en fantastisk kväll i tisdags på Strandvägen 1. Mötte upp min barndomsvän Angelica :) Så roligt! Vi började i första klass för 45 år sedan - bodde i samma hyreshus och var tighta vänner.

Det var 25 år sedan vi senast träffades - som mamma lediga till våra då 2 åriga söner.
Men när vi nu satt där så sa vi båda att det kändes som igår :)) Blev många timmar där men så trevligt och mysigt.

Firade Sandra med middag hos mor o far igår. Trevligt det med.


Så nu fredag morgon!

Yes såklart åker vi ut till mitt paradis och småfixar och bara har det bra.
Blir en till skön helg :))

Göran hämtar upp mor o far som bestämt sig för att åka till sitt hus och vara där hela helgen. I like <3
Så glad för den då de nu börjat trappa av inför försäljningen...

Ja de båda fyller 80 i år och pappa har svårt att köra sin bil pga benet.
Såklart en jobbig process då de varit i denna by sen typ 55 år... :(

Igår fick vi det bästa besked vi kunde få på jobbet: vi kommer att sitta kvar i City!!! Yes!!!


Trevlig Helg!

Kram



Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards