Alla inlägg under augusti 2021

Av Yvonne - 28 augusti 2021 13:00


Hösten kom med stormsteg - och pandemin ökar med nya Delta viruset..

Men de bästa glimtarna får man då ta vara på :)

Snart bär det iväg på Maskerad! Japp med Moulin Rouge tema.. mmm tänk ett gäng på 50 pers..

MEN att få på mig korsett och diverse ha ha Näe men det blir i linje o tema med detta?ha ha eller?

Kanske kommer bild in..

Bokat hotell åt det hållet festen ligger åt - blir mysigt med lite jaccuzzi o lugn innan så nu drar vi :)

Njut av helgen!

Ikväll blir det dans, skoj och goa vänner! Men framförallt att fira Anna 50 år!!

Kram

Av Yvonne - 15 augusti 2021 10:40


.. så är det men minnena lever kvar :)
Blir några veckors jobb sen Espana och garanterat Soool.

Anlände stugan fredags kväll och då hade en granne i byn lastat av 6 ton jord som jag beställt :) Så igår lördag hade vi att göra.. som vi körde våra 2 skottkärror! Bor så till att vi fick köra ca 50 m dit vi ville lägga jorden. Ha ha så skönt att jobba med kroppen!

Blev att baka en kardemumma kaka på det. Fikat har aldrig smakat godare!

Ser framemot att se vad denna höst har att erbjuda. Ett nytt litet liv är på väg om ca 5 v den är spännande!

Några nya mål på min Bucketlists har jag satt.. vilka? Det lär ni märka :)


Kram


Bilder från Hällefors o våra vänners paradis vi avslutade semestern hos efter Dalsland

Av Yvonne - 11 augusti 2021 19:42


Sverige - vårt fantastiska vackra land! Säger bara - har du inte varit i Dalsland så planera en trip hit!

Vilka dagar jag upplevt här. Nästan så att jag till 100 procent skulle kunna flytta hit!! Yes så känns det.

Kört Dressin en hel dag - asnice. Paddlat heldag och kört igenom 10 slussar - neråt och uppåt.. mm jag var skraj första slussen vi åkte uppåt.. ha ha..

Fiske, kortspel, chill vid vattnet o bryggan. Såklart sooool på nosen.

I like .. gillar denna balans att vara i hemma miljö i stugan kontra fara iväg och se nya vyer.

Att Lena&Victor var med 2 dygn var galet skoj och vilka minnen vi tar med oss härifrån!

Jag njuter här och nu? snart vardag och bilar och avgaser i stora staden ( den skulle jag vilja byta bort redan nästa vecka) men men det kommer..

Kram

Bjuder på bilder från denna vackra och harmoniska plats :))

Av Yvonne - 4 augusti 2021 18:16


Dagarna är härliga - hästar och får utanför fönstret i stugan. Sover bättre än på länge..

Kaffekopp ute i det fria - solen lyser och jag riktigt känner att kroppen mår bra av att vara ledig - ja just ledig.. Kopplat bort jobbet helt.. så skönt!

Fixar o donar i vår takt. Vänner kommer och vi har det trevligt. Valt borta några denna sommar - ja pandemin, min känsla när livet rullat på och jag personligen blev påmind att sakta ner pga hjärtat - ja då får man många tankar..

Igår kom min kollega med man hit - så mysig! De blev här 9 tim! Lättsamt o trevligt! Kul att träffa nya vänner på äldre dagar. :)

Sitter nu i min stora hänggunga och har lyssnat på ett till sommarprat. Riktigt bra! Polisen fr Borås. Ja jisses?

På fredag far vi till Öregrund som tradition sig bör sedan några år. Blir mysigt!

Men innan det - chill och bara vara på bästa platsen; Stugan.

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards