Alla inlägg under januari 2016

Av Yvonne - 28 januari 2016 15:27


Tränat i veckan ett flertal gånger. Mår ju så bra av det.
Igår var lite vila så jag tog en god Bibimbap rätt på Sushi bar med Karin.
Skönt med ett break o mysigt att få några timmar tillsammans o prata.

Sov så dåligt inatt o kände mig så hängig när jag vaknade.
Men åh jag som ville träna ikväll..

Var på jobbet några Tim när min chef såg mina smala ögon o att jag inte mådde bra.. Tänkte bara ta ett möte kl 11 o gå hem sen.. Done!
Åkte hem o la mig ; hällde upp ett glas ja starkt; ja gott :) sovit en stund o nu ligger jag o bara här...

Några av oss Tjejor vill fara till någon storstad så nu har vi bestämt Hamburg för en helg med kulturellt och partaj! Så skoj! Blir en härligt fin vår <3 Bokar såklart!!

Nu ska jag sova lite igen.. Lite tomt att vara själv är det.. :(



Krya på mig :o


Kram

Av Yvonne - 25 januari 2016 08:02


Imorse vaknade jag innan klockan. Det är ett gott tecken känner jag. Vilat och haft en kalashelg med mycket luft och ljus.

En fredag kväll med några av tjejerna, en bit mat o lite vin på lokal.
Sen bar det iväg på några partier Biljard. Så skoj!! Ha ha riktigt spännande! Såklart förlorade jag o Majsan..
En kall öl och 4 glada tjejor:)
Kom hem i hyfsad tid -skönt.

Lördags förmiddag hade jag en sån energi.
Skurade badrums golv o allt där inne.
Tvättade, o fixade. Skönt att göra det när det är ljust.

For till mina gamla hoods och hämtade upp Sandra. Vi åkte t Tyresta naturreservat och gick 5 km spåret i halka.. Härligt prat och noll gradig temp. Men ljust ute -så härligt!

Vi for till Bauhaus o handlade lite t deras Lght som ska fixas.
Åt enmiddag ihop innan hon for på Partaj.

Jag hade en härlig hemma kväll och njöt av att inte ha planer..

Söndag blev en 1,2 mil promenad med Neta runt Djurgården och Gofika på Kaknästornet.

Hämtade mor o far på eftermiddagen och de fick avnjuta en god middag hos mig: Lax, hemlagad mos och min fantastiskt goda sås. Mysigt att ha dem hemma hos mig.


Nu är det en ny vecka med nya lärdomar :o


Kram

Av Yvonne - 22 januari 2016 08:13


En vecka som gått fort - lärt mig massa nytt på jobbet och det känns så gott :) Från Aktier och utdelningar till något mer mänskligt och påverkbart: AML Redan hittat en stor härva- så spännande!

En vecka med massor av träning! Så skönt! Två nätter har jag sovit hela nätterna! Det var ett tag sedan :o

Att träna utomhus i kyla är verkligen något att rekommendera - skoj, skönt och en go känsla i kroppen när man kommer hem och klär av sig för en dusch. Den tredje kvällen var jag på PT träningen som är så bra med Kim som är bäst!!

Ikväll en bit mat med lite Goa tjejer på Söder och ett parti biljard. Blir skoj!!

Trevlig helg!!


Kram

Av Yvonne - 18 januari 2016 07:30


Andra veckan på mitt nya jobb börjar idag.
Har laddat "mig" i helgen på många sätt.
Ja att bo på annat ställe än "hemma" är jag ju van vid men känns skönt när man känner perspektiv..

Stockholm med sin stress o mängd av folk, kontra en mindre stad med ett annat lugn o färre folk..

Tåget jag nu på morgonen sitter på är ett ex. Kontra T banan...så mycket lugnare här.

Åh en härlig helg har det varit. Fredagen med ett skönt lugn och jag blev serverad en god middag. Ja jag är bortskämd... Ett glas vin och summera veckan som varit.
Lördag blev en lång dag. Vi blev hämtade redan kl 10 på fm för ceremoni av de som tog examen på Universitet och nu är klara Socionomer. Sofia var så fin o även jag känner mig stolt över henne.

Ett par timmar efter detta for vi ut med fler fr deras familj till sonen Rasmus hus för att äta och fira Sofia.
Mycket trevligt och gott. Spännande att få träffa min väns ex och hennes man. Gick toppen!

En härligt lång dag och vi hann hem o vila en timme innan vi skulle på middag hos Janne o Marie. Jätteskoj att få träffa dessa vänner till Göran.

Även här åt vi fantastiskt gott med 3 rätters toppat i soffan av en fantastiskt god Rom. Åh fått Pippi på Rom. Så gott..

Ett mycket trevligt par oxå med utflugna barn och vi hade mycket att prata om.
Janne arbetar inom terapisvängen och det vart ett skönt prat. Marie inom polisen och vi hade många härliga prat om det mesta. Lättsamt helt enkelt.

De vill resa med oss: vore så skoj!
Kul när man känner kemi med nya vänner.

Oj vi var inte hemma förrän långt långt efter midnatt..o vad gör det.

Sov länge på söndagen.. Behövde det.

Badminton bana var bokad kl 14 så vi åkte och spelade 1 Tim. Jisses vad skoj! Så länge sedan:) ha ha
vad vi skrattade!!

Chill på söndag em o jag blev serverad god fisk och bara njöt...
Because i'm worse it..


Kram

Av Yvonne - 15 januari 2016 07:29


En vecka med många nya möten, intryck, inlärning, frågor men känslan är god :))

Toppat på det har jag tränat en del - ja även ute igår kväll i -15 gr. :o

Bra på alla sätt. Kilonen som krupit på de sista månaderna och har sina orsaker men jag mår ju så bra att känna att kroppen och knoppen får rensa.

Middag hos bästa dottern i onsdags toppades med att hon fått tvättat och rekondat invändigt min bil :)) Jag blev så glad!! Tack min fina tjej <3


Nu blir det kortare dag idag. Packat min väska och köpt examenspresent till Sofia som är klar Socionom.
Min väns dotter. Det blir skoj att få vara med på.

Så jag flyr Stockholm denna helg.
Middag på lördag och Badminton spel på söndag.

Ser fram emot denna helg. Åter Sthlm måndag morgon.


Trevlig helg!


Kram



1 Tim TabatA i -15. Jäklar vad skönt!

Av Yvonne - 11 januari 2016 22:02


Fredagen var sista dagen på jobbet:) Känslan var ganska tom..
Att sista dan få gå dit var verkligen ok..
Lite att göra som det varit en lång tid - ja det föder inte ljuva känslor om man som jag gillar att ha "att göra".. Använda huvet och att få vara kreativ.

Lotta min fantastiska kollega hade fixat ett så fint avslut.
Jag hade "kontrat"med att gå o köpa lite vin och öl.. En trevlig avslutning :)

Tack för dessa dryga 3 år fina kollegor.

Mötte upp Hellen i Globen - hon ville bjuda på ett glas bubbel innan vi mötte upp resten av tjejorna.
Mysigt!

Sen vart det baren på Olearys i Tolvan innan middag och bowling.

Sju fantastiskt underbara vänner <3
Vi hade en fantastisk kväll med många skratt. Jag kände av firandet av nytt jobb o min födelsedag :o Så skoj!
Inte hemma förrän långt efter midnatt..

Lördag - lite pul innan jag for till mina gamla hoods till min glada o Goa vän Heidi. Champagne lunch med Fisksoppa som var helt fantastiskt god :)) Så mysigt vi hade det!!

Efter några timmar blev vi hämtade och for på Hockey! DIF-Örebro :o
Ja ja DIF levererade väl inte helt men vi hade skoj. VIP baren blev besökt och vi mötte upp Örebro vänner vi träffat i Sälen för några år sedan.

Kvällen fortsatte på Skrapan och Mitt <3 kom in dit. En mycket mysig kväll som slutade på Malmens bar.
Födelsedagen firades rejält... :))


Idag klev jag in på mitt nya jobb. Känns så skoj!!!!

Imorrn startar PT träningen igen- jisses vad skönt! Behövs att få röra på mig och få mer energi av motion.

Kram

Av Yvonne - 7 januari 2016 08:31


En vecka har gått på nya året.
Känslan att det kommer bli ett bra år är god.

En underbar kväll med älskade dotter hade vi i tisdags. God mat, lite gott vin och mycket prat i soffan. Tittade på gamla kort och mindes och skrattade. Så mysigt...
Ända till midnatt - sen slocknade vi.

En lång lång vintrigt krispig promenad på Djurgården och Stockholm blev det med Petra igår. Drack en kopp varm choklad på vägen. Mums:)
Stolt över min barndomsvän som nu lämnat in sitt material till bok och som kommer att vara release på i Maj..

Inom Psykoterapi :o Ett spännande ämne.


Ja vintern har kommit till Stockholm och nu är det att klä sig med varma goa kläder.


Kram

Av Yvonne - 4 januari 2016 08:45


Året 2015 firades som sagt i Köpenhamn.

En fantastisk helg med mycket innehåll.
God mat, vila,promenader, lite party och härligt umgänge.

Så som det ska vara :))

Nu är det ett nytt år med nya spännande saker.

Vet bara att jag innan detta år är slut så har jag varit på en mycket lång resa med lång ledighet och bott i en annan världsdel. Den ser jag fram emot... Den ser jag fram emot..

God fortsättning!


Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards