Alla inlägg under augusti 2018

Av Yvonne - 30 augusti 2018 08:45


En fantastisk Fest för Sofia 30 år! Så skoj att klä ut sig! Alla hade verkligen gått in för detta!
Jag var Catwoman o Göran var Zorro :)

Många stålmannen var det :)
Men bästa var nog Dr Mug! Ha ha med toasitsen runt huvet!

Ja så gick min önskan upp i rök.. var så nära.. men..
Jag föll men är uppe på tå igen!
Styrkan finns ju :)

Torsdag och ikväll middag hos Mor med mina älskade barn.

Och imorrn fredag och då får vi gäster t stugan :)

Trevlig helg!

Kram

Av Yvonne - 24 augusti 2018 08:28


Ooops! Denna arbetsvecka går mot sitt slut..

Med varje kväll denna vecka upptagen av nått så känns det skönt att det är fredag - ja trots att vi ska iväg ikväll på middag.

Imorgon iväg på 30 års partaj - Maskerad tema. Blir skoj! Kanske kommer med en bild sen..

Trevlig helg!

Kram



Gårdagens helt fantastiska middag vi blev bjudna på hos vänner i Bromma.
Ja det är Björnbär i maten - gudomligt!

Av Yvonne - 23 augusti 2018 07:49


Ut till mitt Paradis.. <3

Att få vakna i stugan, kaffekoppen, lugnet, tystnaden, naturen och fåren som välkomnar en..

Bara en känsla så här på Tunnelbanan bland alla stressade personer denna Torsdagsmorgon...

Kram

Av Yvonne - 20 augusti 2018 17:40


Åh vilken härlig helg!

Regnig mysig fredag och sippa Cava i paviljongen. Första arbetsveckan kändes... att då få komma ut i skogen till mitt paradis.. så så mysigt!

Lördag kom Monica & Börje. Silllunch och härligt umgänge.
Då vi skulle äta kräftor o ha en liten Kräftisskiva kom några grannar i byn vi bjudit.

Vi hade det så bra!! Så pass att jag la ner huvet på kudden sent ..typ 03.30

Söndagen bjöd på Sommarväder och efter en låång god frukost så tog vi en lång promenad. Så skönt!

Njöt av dagen och for hem fast vi inte ville det. Åh vad jag tankade god energi!

Imorse var jag på sista mötet med läkare inför min OP. Det lutar åt september. Blir bra men läskigt.


Kram


Bilder från helgen :)

Av Yvonne - 16 augusti 2018 17:07


Så härligt med pulsen i Sthlm nu!! Musik och glädje!

Var på Mosebacke igår och lyssnade på Lisa Nilsson! Så så bra!

Mat o dryck innan och kvällen var perfekt!
Musik är balsam för själen :))

Nu mot Parkteater och vänner, PicNic och lite Cava. I like!

Kram

Av Yvonne - 13 augusti 2018 21:39


Att sova natten innan man börjar jobba efter 4 veckor.. jo vissa kan men inte jag.. räkna får? Nope inget för mig...

Underbara veckor med som sagt många möten, minnen , upplevelser, tankar, känslor och intryck.

Jovisst - skönt att få rutiner. Det är sant.
Min kväll gick till min huvudman jag blivit ?god man? åt. Hälsade på o hade med mig lite gott till henne.
En underbar kvinna på 84 år - känns gott i hjärtat.


Nu lite soffhäng som jag inte haft på hur länge som helst... :))

Kram

Av Yvonne - 10 augusti 2018 10:09


Vilken sommar! Vilken värme som drabbat oss alla - på gott o ont.
Just nu när de sista dagarna på ledigheten är här så njuter jag som mest...

Man vet ju höst o vinter som kan vara hemska..

Jag tar med mig många minnen från denna sommar.. lägger in i en liten ask o skriver ? Sommaren 2018?
Som sagt detta år kommer inte igen och jag försöker njuta av ?nuet? man vet inte hur länge vi har på jorden...


Nya platser har öppnats för mig, två platser jag vet med säkerhet att jag kommer återvända till; Västervik och Öregrund. Så så vackra och rogivande. Har du inte varit där: besök <3

Lite bilder från dessa veckor, möten och fantastiska dagar!


Trevlig helg o kram!

Av Yvonne - 1 augusti 2018 14:28


Besök i stugan, vänner kommer och vänner åker.
Skratt, prat, njuter , god mat, god dryck, spel, familj, bad, cyklar och tankar energi.

Hett, vädret blev till åska o blixtrar o dunder.

Promenader då solen lagt sig, lata dagar och sena nätter. Svårt sova för värmen, men vilken sommar!
Än är det massa skoj kvar!! Öregrund väntar runt hörnet med vänner. Eckerö likaså. Ut till Gräsö oxå.
Kommer vänner från Gränna nästa vecka..

Lite bilder på dessa dagar som jag njuter av. Har fått får bredvid huset - ja bete måste de få o självklart sa jag ja! Åh vad mysigt med dem här.

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards