Alla inlägg under juni 2016

Av Yvonne - 30 juni 2016 08:05


Ska jag skriva hur det gick med lägenheten!! Flera som skrivit och frågat..
Hm.. Tog nog inte upp det för att vi var så besvikna :(
Säljarna bestämde efter mycket om och men att de inte ville sälja! Asså! Vi som var de som vann budet. Vi skulle dit o stänga affären .. Så tokigt!
Men envis som jag är så ger vi inte upp.. Annat på gång.

Jag är tokförkyld :( tror det är AC:n man sätter på o av.

Har inte tid med att vara hängig: så mycket att fixa till fars 80 årsdag.
Var på Martin Olson cashar o shoppade igår kväll.
Sov 1 Tim efter jobbet först; återhämta förkylningen typ

Imorrn ledig fr jobbet o far ut och lagar mat. Paracetamol är bra när man är hängig..

Ikväll planerad båttur med mina gamla kursare och Klarin.. Känns tungt just nu :o


Kram

Av Yvonne - 28 juni 2016 17:32


Vilken härlig helg vi hade:)
Som alltid bra väder och glada vänner.

Hellen o Håkan kom till mitt på dagen. Vart lite bubbel o frukt innan vi gick ner till Byn och alla Midsommar vänner :)

Mor o far fick besök av oss och den goda tårtan Hellen bakar. Lite spel av Mölkky och vi hade en härlig kväll.

Grillat och mycket prat. Så glad att Putteh var med oxå. Riktigt mysigt.

Dagen efter blev vi bjudna på Lunch hos Karin o Magnus på Väddö. Kul att Helene o Håkan också fick komma dit och se hur dom bor i sin stuga.

H o H åkte hem efter det och vi fick en lugn o skön kväll hemma i stugan.
Spelade lite "Fia med knuff" och en GT :))



En ny vecka nu och den började med att Kicki o Lalle kom från Jönköping och vi var ett gäng som åkte ut igår kväll med Blidösund Ångbåt och lyssnade på Lise&Gertrud, en härlig kväll.
Sill tapas och kall öl, mums!
Fantastisk kväll!!


Nu sitter jag hos frissan - 6 v har gått och dags att färgs på det gråa och klippa topparna.


På lördag blir min älskade Far 80 år.. Jag som fixar såklart! Ja vem annars :))


Kram

Av Yvonne - 23 juni 2016 06:42


Inte är det klart än.. Men idag vill de stänga affären.. Det är köparens läge nu med de nya amorteringskraven. Så så bra! Såklart vår planering.. Såpass att säljaren givetvis hade velat ha fler budgivningar..

Jag Hade packat klart allt och hämtade bilen efter jobbet och for till mitt älskade ställe: Skogens lugn och natur. Min alldeles underbara stuga!

Så att vakna där imorse och få känna lugnet var en sådan fantastisk känsla.
Tog bilen till lilla samhället och sitter nu på bussen mot Stockholm.
Det blir en kortare dag idag såklart.

Midsommarafton imorgon - halva 2016 är snart till ända. Tiden rusar fram..

Vi får besök imorrn av Hellen o Håkan o Salsilalsi; doggen :)
Det blir mysigt! Äta lite, ner till stången o dansa några varv, grilla och spela kubb el nått..

Så glad att mor o far även orkade åka ut igår morse. Det hör liksom till att Dom är i byn också. <3

Tänk att pappa fyller 80 år nästa lördag! Det blir att fira :))

Nu ska jag blunda lite innan jag är framme i Stockholm.

Men om Max 8 Tim vet jag om lghten..Så spännande!


Trevlig Midsommar!


Kram

Av Yvonne - 21 juni 2016 16:36


.. Är skoj!
Vinner vi budgivningen?
Det vet vi senast imorrn...typ!

Tjoooohooo!!


Var? Berättar jag inte nu...:))

Kram

Av Yvonne - 20 juni 2016 08:09


Åh vilken härlig helg vi haft! En behövlig helg tillsammans att bara vara. Regnet har öst ner men inte har det hindrat oss från att fixa massor!
Ja vi har massor att fixa, en hel lista lång...

Lilla katten har ju varit med, och han har varit så lugn mot annars. Riktigt mysigt att han var med.

Vi har rensat stenkistan, höjt bordet som vi ska ha på midsommar, skruvat upp saker, gjort service på båda gräsklipparna (fars oxå) , mumsat en hemmagjord rabarber paj, klippt båda tomternas gräsmattor, målat en hylla, lagat god mat, tittat på fotboll, fikat i söndagssolen, rensat köksavloppet, flytta kylskåpen och ställt ut det äldre som extra kyl och tagit bort ett getingbo som var under verandan!

En underbar helg alltså:) Jag älskar att fixa och kopplar av med det.
Lämnade hem Akilles katten och kom hem och tog en tvätt.

Åh vad vi har det gott tillsammans mitt <3 o jag.

Nu en ny vecka med nya möjligheter.


Kram

Av Yvonne - 17 juni 2016 11:31


Denna vecka har varit en vecka med många möten där jag tankat energier av olika slag.
Möten som varit bokade och spontana men också helt otippade.

Ett glas på Engelen med A-L jag inte träffat på länge men vi kände båda att det var så skoj! Ja då kommer mina vänner Evy o Lena och vi 4 har en fantastiskt härlig kväll. Solen gassade:)

Igår köpte jag lite presenter och en flaska bubbel och for hem till min bästa Rejna som bjöd på middag.
En underbar kväll full av känslor och prat.
Vi har saknat varann när vi nu inte setts på 2 mån och det tunga hon bär på är ju något jag förstår.. Så att få sitta med tända ljus och i lugn o ro prata om hennes Sara känns skönt för bägge oss.<3 Älskar min fantastiska vän Rejna. En sann vän <3

När jag kom hem sent igår var mitt lilla barnbarn: Akilles där. Ha ha en katt. Sandra hade lämnat honom då de far t Visby. Han böka lite inatt..

Så idag slutar jag tidigare och hämtar bil och katt och åker till mitt paradis.
Min vän kommer från sitt håll och vi ser fram emot att vara själva denna helg. Ska bli så skönt. Lite fix innan Midsommar och få vara i skogens kvitter. Längtar.

Har varit nere på den hysteriska NK rean.. Hua! Hittade inget.

Trevlig hel i regnet :)

Kram

Av Yvonne - 15 juni 2016 08:05


Skönt nu när skolan har slutat. Glesare med folk på T banan och strategin om hur folk ska få till en sittplats uteblir. :))

Hade en härlig helg. Fredagen med Hellen o Håkan hos oss i Eskilstuna. Konsert, skratt , lite dans, bubbel och Solen som var framme till 90 %.
Darin och Miriam Bryant som stod för musiken, ja det var bra. Lite regn som strila ner på oss, men vad gjorde det när vi hade så trevligt!?
Sundbyholms Slott levererade!

Avslutade kvällen med lite vickning.
Så fantastiskt snällt av Sofia att låna ut sin Lght till våra vänner.
Det uppskattas högt. Skönt att ha ett eget space när man åker iväg sådär.

Vi dukade upp en större frukost på lördagen så att vi 4 kunde summera fredagen.

Sen blev det promenad på staden för att slutligen åka till Marys Cafe', ett fantastiskt charmigt ställe.

Härligt Hellen att ni kom. Ha ha det var kul! Vi har verkligen så skoj när vi gör något.

Lördagen for vi hem till 08 land och åt en middag på Söder. Mycket promenerande och en skön kväll som avslutades med en drink på Malmen.

Söndagen ja: vi schemalagd 11 visningar! Men hann med 10 st.
Japp nu skall vi slå våra påsar ihop i något gemensamt boende.
En fika hos mor o far när energin verkligen var borta efter sista visningen, ja den satt fint.


Vi gallra ur 5 st och valde faktiskt 5 samma!

Budgivningen har börjat men 2 har vi klivit ur redan.. Jag gör inget om magen säger stopp och det gjorde det med dem.

Måndags PicNic med Neta i måndags var mysigt. Härligt väder, så vi passar på.


Kramå

Av Yvonne - 10 juni 2016 08:03


Som jag sagt tidigare: kortveckor är de bästa!

Allt uppackat, tvättat och igår sprang jag Blodomloppet. Galet skönt var det.
9 andra kollegor o jag. Såklart jag som fixat och vi hade PicNic efteråt.

Idag slutar jag tidigare och hoppar in i Hellen o Håkans bil. Ser fram emot detta dygn med dem hos min vän i E-tuna :)

Nu lite jobb och allvar.


Trevlig helg!


Kram



Haha solbränd o svettigt röd på det :)
Blodomloppet levererade!

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards