Alla inlägg under augusti 2016

Av Yvonne - 29 augusti 2016 13:49


En helg med innehåll. Känns idag kan jag säga: trött. Var mycket i huve't inatt så det gick inte att sova..

Fredagen med PicNic och vi mötte upp Nina o Månkan på Parkteater på Söder, Vitabergsparken. Där spelades En Midsommarnatts Dröm en tolkning av Shakespeare. Så bra!!
Vi mös med lite bubbel och hade en fabulous kväll. Avslutade med en drink på lokal innan hemfärd.

Lördagsmorgon tidigt , började jag med en fantastisk God Frukost på Berns med tre vänner. Så mysigt :) 1,5 Tim lördags mys för att sedan ta en lång promenad runt både Skeppsholmen och City. Kan rekommendera en frukost där.

Mötte upp min vän i Liljeholmen efteråt och vi shoppade lite.

Laddade för Partajet jag dragit igång för Petra och vi var verkligen taggade :))

Vilken syn när vi ca 30 personer klingade på dörren på Söder...:))

En fantastisk kväll, glada, dansanta, trevliga folk, och framförallt så blev min vän sen 44 år så så överraskad!
Tårarna kom och ja som vi sa: 44 år till som vänner <3 Grattis in i 50 årsklubben!!

Blev långt efter midnatt som vi kom hem så vi tog det lite lugnt på Söndag morgon...

Åkte ut t stugan, klippte lite gräs, skördade lite morötter, fikade och målade ett golv i uterummet som sista innan vi for hem. Får inte beträdas så det var vår plan.


Ny vecka med idag regn - men 6 dagar kvar och jobba .. Sen far jag till Espana:)) jeeejjjj! Soool garanterat!


Kram

Lite bilder från helgen:)

Av Yvonne - 26 augusti 2016 08:14


Fredag!
Vilken vecka med Soool!

I onsdags gick jag från mitt i city fr jobbet och till Hornstull.
Skönt! Solen sken o musiken i örat gav många minnen..

Mötte upp mina vänner Neta o Robban som fixat räksmörgåsar o lite kallt vin.
De tog med mig till Reimersholme och jisses vilken vacker plats och kväll vi fick!
Mitt emot Essingen o på sidan Gröndal. Vi hade härliga timmar där.
Se bilden nedan :))


Igår mötte jag upp Karin O Nina o Månkan.
Vi gick till "Lasse i Parken" där det skulle spelas Soulmusik. Superbra det med!

Fredag idag - Parkteater o PicNic blir det med vänner.
Göran kommer och det blir en smockas helg:)

SurpriseParty för Petra imorrn !! 50 år fyllda! Blir skoj!!

Trevlig Helg!


Kram

Av Yvonne - 24 augusti 2016 12:02


Ja det är att jag nu är på väg till Tandläkaren..
Inte så skoj - visserligen rutinkontroll men ändå.

Bonusen är att jag får tillfälle äta Sushi med bästa dotter :) Mums!
Mina gamla hoods är allt bra!

Igår hade jag ett gäng timmar för mig själv - underbart! Solen sken och jag promenerade 1,3 mil. Lyssnade på trubadurer som spelade och njöt av kvällen.
Vinterviken levererade:)

Stockholm är vackert..

Njut av solen så länge vi har den och temp är ok.


Kram


Vackert så det förslår.,

Av Yvonne - 22 augusti 2016 13:43


En helig helg med KräftisSkiva i min stuga. 8 glada :))
Såååå tur med vädret i lördags efter den tråkiga veckan med regn regn...

Nu en hel vecka att arbeta - var ett tag sedan må jag säga. Mmmm korta veckor är fasiken det bästa :))

Kram

Av Yvonne - 18 augusti 2016 08:44


Tre veckor av Semester - tre veckor av skoj, måla hus x 2 , fixa på tomten, vänner på besök i omgångar, Rock Off på Åland, äventyr, umgänge med Mor o Far, fastnat för Outlander på Netflix, Mölkky spel, Rom o Cola, plockat kantareller, njutit av en god Kantarell smörgås, färska blåbär till frukost, jagat getingar, kallt gott vin,fått massa kärlek, grillad majskolvar, alla vinbärsbuskarna avplockade, Ställde in Midnattsloppet :(, Dansat genom natten, konsert med Lisa Nilsson och haft det toppen på mitt fantastiska ställe i det ljuvliga Roslagen :))

Ja 3 v utan skrivande blir nu lite bilder:))

Igår började jag att jobba: känns skönt med Vardag.. Träningen ligger såå efter..

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards