Alla inlägg under september 2019

Av Yvonne - 30 september 2019 07:35


Tänk om man som liten flicka visste vad som krävs av en peson när man blir äldre..

Alla beslut, tankar, handlingar, sorger, avsked och ansvar man måste ta...

Ja då skulle man inte vilja bli den där tonåringen, myndig, fylla ålder för systemet, eller... jo såklart har det sin charm..

Jag har efter 62 procent av mitt levda liv nu tagit steget och sagt upp mig :o

Så är det.. såklart blandade känslor de första dagarna o en nervositet i magen..

Men ska det inte vara det? Som ett nytt förhållande - skrev sist att handlar inte om relationer - men fel av mig. Det är ju det...


En fin helg har jag haft.

Överraskning för min vän Carina fr Uppsala.

Bokade hotell i city o Rejna kom dit med henne. Hade preppat med Bubbel jordgubbar o massa gott! Så mysigt!

Sen bar det ut t Gamla stan och middag för att sedan gå till Stampen o dansa o jazza loss.
Avslutade med ett glas bubbel på hotellrummet. Jag sov kvar för att avnjuta en god lördags frukost.

Firade svärdotter 30 år på lördagen. Supermysig middag med dans där också.

Söndag en heldag i stugan o fixade inför hösten.. åh vilken ljuvlig dag:)

Imorgon är det 1 oktober - 2 mån kvar på banken...
Men innan jag slutar blir det 2 resor :)


Yes jag tog steget!!

Kram

Av Yvonne - 20 september 2019 20:26

Av Yvonne - 20 september 2019 20:24


Att bara få vara - njuta, vandra och reflektera..

Yes , jag har haft en fantastisk dag i dag!

Nu just nu sitter jag på altanen och sippar lite Cava.. mysigt!
Mörkret börjar komma eftersom solen gick ner vid 19.30 lite moln är det men 26 gr är det.

Promenerat 1 mil idag - sen till marknaden och ha ha jag som
Inte skulle shoppa något...

En kall öl på vägen hem..så nice..

Lagade en god måltid eftersom jag var hos slaktaren igår när jag kom med bussen in till stan. Mums!

Var o handlade en ny kaffebryggare och massa god ost o korv.

Ha ha blev såklart lurad på marknaden - Oliver olika för typ 200 kr!! Det blir till att äta!

Trevlig helg!

Kram

Av Yvonne - 19 september 2019 06:49


Sitter på buss mot Arlanda. Helt själv..
På väg t Espana...

Några dagar att få reflektera, sol på näsan och sippa lite Cava..

Compassion.. full av det..
Tunga veckor har det varit - Ja, Jag om någon är van men vem har sagt att jag måste acceptera det? Eller bli ett offer...

BESLUT - det har jag tagit ett antal ggr i mitt liv. Stora som små..

Bröt fr barnens far - misslyckad som ? liten familj? men det var nödvändigt.

Sälja villan o bryta upp från min första stora kärlek - var nödvändigt ( allt behöver man
Inte förklara)

Massa andra beslut som varit galet tunga och både nödvändiga men också några jag inte styrde över...
Såklart handlar inte alla om relationer om ni trodde det.

Nu kommer snart ett till.. känns så rätt i magen men hoppet är högt!..


Nu tar jag min väska - flyget t Paris - avnjuter en god lunch med ett glas gott vin där
Senare på eftermiddagen flyger jag vidare mot Espana..Sool o egentid..

Ja - livet är här och nu och jag vet en sak som är säker: Idag är idag och mitt liv är bara en liten del av allt. Tiden är kort på jorden och den tiden vill jag försöka göra till det bästa.


Carpe Diem

Kram <3

Av Yvonne - 11 september 2019 09:03

Tankar far igenom mitt huvud - som ett flygplan genom molnen..

Njae- egentligen borde jag inte vara så förvånad.. vi har bara fått olika uppgifter..

Kvällen för ett par veckor sedan när jag klev innanför dörren till en skola: Detta skall du tänka på når du skriver din bok..
känslan - euforin som kom.. Lugn den kommer - dock under pseudonym :o

Själv med mitt hemska fall i Smögen har jag varit hos läkare 4 ggr! Röntgat o ultra..frtf inte bra..på det borrelia :o

Nej - forts följer. Kanske i ?nuets nu? en bagatell..

En av mina stora kärlekar lämnade jordelivet för drygt 1 v sedan - så så tungt. Kommer alltid se September månad med avsky..
En månad med full av sorg..

Hösten är här- viket också är en vacker tid på många sätt.. vandra, finna svamp och njuta av färgerna..

Arbetet står kvar - men kallelsen att göra något annat är starkare än någonsin.

Älskade lilla tösen - miraklet - barnbarnet - ja vilket glädjeämne.Tacksam att hon finns för mig <3

Tittade bara in - tiden går..

Men livet går vidare och det finns så så mycket vackert man inte får missa på vägen..

Kram




Vackra Skärgården där jag tankade energi i helgen <3

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards