Alla inlägg under juli 2015

Av Yvonne - 31 juli 2015 15:17


Sitter nu vid Stavsnäs brygga. med en god Glass :))
Åh det blev nu så påtagligt min längtan till den underbara skärgården och vattnets kluckande....
Motsatsen till mitt paradis i skogen. Skall bli underbart att komma ut till Nämdö och bästa Karin <3
Balans är bäst...


Igår kom Petra - regnet låg i luften..
Vi kunde dock sitta ute någon timme och äta lite jordgubbar och mysa.

Vi var eniga om att ut och ta en löparrunda vilket vi gjorde. Ja om 2 veckor springer vi ju Midnattsloppet :)) Tummen upp för oss!

Vi hade en kväll med Plock av 3 L Blåbär, promenad, bubbel och talk i soffan då regnet öste ner.
Vid midnatt släckte vi och jag känner att nu börjar jag koppla av.. Skönt.

Förmiddagen vart en lång frukost och pack o fix.

Stannade hos mor o far då de ville få en stund med Petra. Trots allt har de känt henne sen vi var 6 o 8 år.. i 43 år. Pappa bjöd på krusbärskräm som mamma kokat. Ja det var lite mysigt och de tycker det är så mysigt.
Mor heter Doris o Petras hund Doris:))
Så då blev det dubbel Doris på fotonet :o

Körde hem Petra till Söder och fortsatte till Värmdö marknad för lite shopping.

Så nu väntar jag på Taxibåten till Skärvassa Holme och min kompis Karin.

Skall njuta av denna tradition vi har varje sommar. En helg på Nämdö med promenader, vin och bara vara... Första gången utan Cosmo.. Börjar bli så mer o mer...Tomt..

Trevlig helg


Kram

Av Yvonne - 30 juli 2015 12:21


Regnar o regnar.. Men jag känner att just nu, just här att det inte spelar någon roll.
Behöver vara ledig bara..

For till Uppsala - till Carina i tisdags efter jobbet. Så mysigt att komma dit - som det alltid är. Bubbel på balkongen och sen serverades Tapas? Mums!
Vi kollade på Allsång och specialen med Alcazar. Jäklar vilket drag! Måste se dem i höst på Börsen!!

Somnade gott och jisses vad skönt att veta att det är semester!

En brunch dukade Carina upp innan jag for vid 2 tiden och handlade på nya Ica Maxi i Uppsala.
For sedan till stugan min och väntade in Karin som skulle komma för en natt.

Så mysigt! Bubbel.. Igen :) och jag lagade en middag innan vi gick ner till Bygdegården för att lyssna på Susanne Alfvengren som kom och skulle sjunga.
Underbart! Så härlig röst och lugn skön musik :)

Två timmar senare gick vi hem igen och åt lite kex o ost och satt o pratade till midnatt. Mysigt - sällan vi får egen tid tillsammans.

Vaknade imorse, ja herregud vid nästan kl 10... Frukost o fix o nu har Karin åkt hem till Väddö.

Jag har lite att packa upp o så.
En promenad till mor o far blir det.
Kl 14 skall jag hämta upp Petra vid bussen.
Vi skall ut o springa och bara vara, ära lite gott o umgås.

Det blir en natt här, för imorrn är det nya äventyr - igen :))


Kram

Av Yvonne - 28 juli 2015 08:21


Så var denna dag om bara 8 Tim till ända:)....

Det var igår smidigt att jobba då man haft en kalas helg och det bara är denna dag kvar innan 3 v semester... :)) Tjooohoo!

Kicki o Lalle kom till stugan ifredags. "Long time no see.. " Solen gassade för fullt så det var så fantastiskt då det är så skönt att kunna sitta och vara ute...

En kalasmysig kväll med gott och grillat. Bubbel och vin och mycket prat.

Lördagen bjöd även den på Sol och vi hade lite olika saker på agendan beroende på vädret. Vi for till Grisslehamn så att de tre fick se något nytt och den mysiga lilla hamnen. Roslagen är vacker och det var mycket folk som flanerade omkring.

En god lunch och timmarna gick. For hem till stugan och tog ett parti Kubb.
Då min vän hade rökt fisk plockades den fram till kall öl och Rose'. Det blev som jag trodde: Lalle gillade den skarpt:)
Och det är ju såå gott att småäta egen rökt fisk :) Lyckat!

Sen kom regnet... Blev att gå in o spela lite spel. Mysigt det oxå
Trots allt med denna regniga sommar hade vi hittills blivit med soool både fred o lördag :))

Söndagen begav vi oss ut på den lite längre promenad rundan runt byn och det plockades både svamp och blåbär. Mycket antidoxianter att få i sig. Även här lyste solen rejält och vi kände att vi nog hade haft rejält tur med att Solguden lyssnat på bönerna :o

Kicki o Lalle for hem på eftermiddagen och vi alla var eniga om att detta får bli en årlig tradition <3
Det var verkligen en supermysig helg!

Solen gassade och vi tog och la oss och vilade och solade på gräsmattan.
Lyssnade på fåglarna, lugnet och bara njöt... God känsla i magen :)

Fixade lite sen och åt en middag och snart är vi där igen! Underbart!

Igår vart det mina gamla hoods och kramade Sandra och var hos Putteh o fixade en grej.

Har packat än mer att ta med till stugan o handlat lite.

Idag börjar jag med att åka till min kompis i Uppsala. Sover över där o firar med lite bubbel! Det blir en toppen början på Semestern!

Imorrn far jag iväg till Stugan och nya äventyr..

Soolen?.. Ja den är på väg! I know!


Kram

Av Yvonne - 24 juli 2015 07:49


Stod och blundade och njöt av att det var en ljummen, solig och med doften av landet känsla nu på morgonen..
Ja medans jag väntade på bussen in till Stockholm.


Att vakna upp i stugan trots att jag arbetar ( 3 dagar kvar!) ja det är en fantastisk känsla... Så lite som jag bott i stugan då jag arbetar på sommaren har inte hänt på dessa år sedan jag köpte detta för 14 år sedan...

Cosmo saknas, barnen har sitt och min vän kan inte bo med när han arbetar, för långt att pendla. Då blir det inte riktigt samma sak.

Men idag stod jag med min resetermos med kaffe och fick den där bästa känslan i kroppen: #jagälskarattbopålandet# Ja en dag kommer jag att göra det - halva året.

Dags för en liten avkopplande stund med musik i öronen och om 1 Tim är jag på jobbet..

Sen är det helg!


Kram


Min fina By <3

Av Yvonne - 23 juli 2015 07:53


Denna vecka har varit både dagar o kvällar som varit som en nedtrappning av första delen av mitt halvår.
Ett halvår med ett flertal resor ; fyra stycken utomlands, resor som har innehållet möten, känslor, vänskap och mycket tankar.

Egentligen något som är ett måste då man som jag varit med om så mycket.. På endast några månader..
Flytt från hemkommun, min bästa vän trampade vidare, ny relation, separation fr min dotter, moln på himlen, och känslan av att nu har jag börjat på en ny epok.. Ingen hemma att ta hänsyn till, vara spontan ( spontanare än förut) och bara ta vara på det jag har.. YOLO...

I måndags åkte jag till Majsan, vi tog en lång promenad.. Det blev både skratt och tårar.. Ja då är det sann vänskap.. <3

De andra dagarna har jag fixat hemma, läst, tvättat och småpackat inför flytten ut till landet.

Fyra dagar kvar att jobba.
Idag går jag kl tre från jobbet, köpt en ny kyl/frys till stugan. Hämtar den och sen far vi ut. Jag pendlar in till jobbet imorrn. Längtar till skogen - tystnaden..

Åh äntligen kommer Kicki o Lalle imorrn ut till min stuga!! En hel helg tillsammans!
Vad jag ser fram emot det:) Umgås, grilla och lite annat vi har planerat.
Den blir så skoj!!!

Ja livet är gott, den blir vad man gör den till.

Snart så, ja snart är det dags för mig att få ledigt.. Behövs..


Kram




Av Yvonne - 20 juli 2015 07:30


Fredagen gick fort - var hos frisören och vart 2 papp fattigare men så nöjd.
Blev inte klippt så mycket men färg o slingor i en härlig färg. Blondare nu.. 11 år sen jag var så ljus, men vad fint det blev.

Kom iväg med tåget till slut och min vän mötte upp vid tågstationen.
Vi gick till ett litet ställe och mötte upp hans vän Leffe. Vi var båda nyfikna på varandra.
Njöt av ett glas Rose och lyssnade på bandet som spelade.
Sofia kom - min väns dotter. Så go tjej.
Vi hade en härlig kväll med god middag på Tingsgården. Skaldjurssallad och Cava. Mums!


Sov länge.. Jag var så trött. Åkte o fixade lite ärenden sen till ett så mysigt Café' Marys Cafe'. Åt en god Ceasarsallad och njöt av det underbara vädret.

Hem och fixade oss och laddade med lite bubbel innan Rasmus skulle hämta oss och skjutsa oss till Sunddbyholm och Tomas Lefin Show.

Hämtade upp min väns syster Inger på vägen. Lättsamt var det.

Vilken kväll vi hade! Magisk!!
PicNic innan och sen var det full fart hela kvällen! Så mycket folk och såå bra var det!!
Jisses vad vi stuffade!! Ha ha!!

Rasmus hämtade oss efter och jisses vad vi var nöjda och glada!

Söndag - med lite hangover... Jag fixade till en brunch och efter en kopp extra kaffe begav vi oss några mil utanför E-tuna och vandrade i skogen 3 timmar och plockade svamp.

En liten fika/bulle paus i skogen bara och vi var nöjda med vad vi hittat av Skogens Guld: Kantateller

Vi kollade ngt nytt recept på dessa svampar och lagade en fantastisk middag...

Kvällen blev filmtajm från TV4. :)


Härligt underbar helg! Med två nya härliga möten: Syster Inger och bästa vännen Leffe.

Nu på tåget till stora staden och jobbet:)

7 dagar kvar att jobba innan semester.


Kram

Av Yvonne - 17 juli 2015 08:33


Freedag:)
Den här veckan har rusat fram.. 8 arb dagar kvar innan semester. Som sagt; helt ok. Med tanke på detta väder som varit denna vecka känns det än bättre.

Två kvällar med lugnt o skönt har jag haft det. En Cola på stan någon timme med Ingrid i onsdags innan hemfärd.
Igår en tur till Putteh o hämtade en säck kläder han rensat till Stadsmissionen. Lite handling på hemväg.

Idag skall jag göra ngt nytt med håret: slingor och klipp. Dags för nått alldeles nytt :)

Packat väskan och blir borta till på måndag morgon.
Åker till min vän. Imorgon skall vi på konsert: Tomas Ledin. Den ser jag fram emot.
Sen bär det ut i skogen o plocka svamp. Det hade Cosmo gillat....



Blir nog en härlig helg!


Trevlig helg!


Kram



Regnbågen utanför mig igår kväll efter ovädret :o

Av Yvonne - 15 juli 2015 07:55


Hur lät det? Kommer ni ihåg när man i skolan böjde de engelska verben?
Run run run eller cut cut cut..
Ja det var riktigt kul tyckte jag :)

Men sanningen är att eftersom det är sommaruppehåll med PT träningen så måste jag underhålla kondisen.. Och fysiken såklart.. Går sisådär ..Med gott på bordet, bubbel o vänner.. Men jag ska ta mig tusan hålla kilona borta :) ( mmm 3 kg upp) inte bra..

Skall springa Finansloppet och persa rejält så kämpa på Y!!

Så det blev en runda igår på 5,4 km innan jag mötte upp en kollega Annelie vid mina hoods.
Hon har flyttat ner t Stockholm nära mig från Piteå. Coolt att våga göra nått nytt o ändå arbeta kvar i vår bank.

Tog en grill i Vinterviken med trubadur och som tur var kunde vi då hällregnet kom flytta in i det ena växthuset. Så högmysfaktor där!


På jobbet är det lugna gatan och om precis 2 veckor vaknar jag upp i stugan och påbörjar min semester.
Kämpa! Tiden går fort:)



Kram



Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards