Alla inlägg under juli 2016

Av Yvonne - 27 juli 2016 08:41


Att vakna denna morgon o nypa mig för att fatta: Jag har semester i Tre veckor!! Tjoooooo!!!


Packat upp allt i stugan igår och nu sitter vi och väntar på att få åka upp på Färjan: Mot Äventyr:))
Solen lyser :))


Kram


Mårbacka i fönstret på mitt Paradis :))

Av Yvonne - 25 juli 2016 08:32


Sen är det SEMESTER!!
Tjohoo!

Vilken fantastisk helg jag har haft ute vid vattnets kluckande, solen sol lyst, fjärilarna runt mig och Goa vänner..

Vår helg - Karins o min helg vi har som tradition är så underbar <3

Att få vara med sina vänner utan sin respektive är värdefull. Man hinner prata, umgås, förvalta och få tiden man vill ha.

Denna gång var det en bonus eftersom Annelie är här; hon bor i London på Svenska Skolan där och är i Sverige just nu och ledig.
Jättekul eftersom vi träffades sist i London hos henne i slutet av november förra året.

Vi har skrattat, ätit gått, solat och haft det toppen!!

Tack tjejor för en kalashelg!

På vägen hem igår eftermiddag var jag o handlade lite till stugan och lite mat.

Hem o tvättade och packade.

Efter jobbet idag skall vi kolla på 2 lghter. Skam den som ger sig..


Nu jobbe lite:))


Kram

Av Yvonne - 22 juli 2016 08:16


Jupp, än en gång konstaterar jag att det är skönt med korta jobb veckor:o
3 dagar är ännu bättre än 4.. Ha ha ..

Tre dagar inkl idag innan semestern - den långa sammanhängande semestern på 3 veckor. Kommer bli skönt!

I onsdags var jag på Söder med min fina vän Rejna. Ett glas bubbel njae 2 för att sedan titta på en Lght som vill byta med min.. Så cool! Funkis på Matiatorget, I like. Forts följer..

Igår mötte jag upp en kollega och vi tog en AW. Så pass länge att jag var hemma efter midnatt.. Vilken kväll det var! Jisses vad skönt! Och supertrevligt! Sommar...

Inte många Tim sömn , men jag sprang in i duschen och hann packa lite imorse.

Helgen på Nämdö är här så jag far ut med taxibåt i eftermiddag, åh vad skönt det skall bli!!

Skärgårdshelg med Karin o Annelie.
Annelie som normalt bor i London där vi hälsade på henne i november.
Så det är så skoj att vi alla 3 får ses igen:)


Trevlig helg!

Kram


Mums! Gårdagens udda o feta middag vid kajen vid Gamla Stan. Men jisses vad gott det var:)

Av Yvonne - 19 juli 2016 19:41


I fredags for vi iväg på vår roadtrip. Vi stannade till hos våra vänner Chatrine o Johan i Gränna på fredagen och hade det så mysigt. Satt i deras lusthus och fick en god middag :)
Vi har så trevligt tillsammans och timmarna flög fram. kl blev 03.15 Kom då på att det var dags att gå och lägga oss...

En frukost och lite snack och vi for mot vårat nästa mål.
Simrishamn - Gröstorp.
Så skoj att träffa Sandra o Joakim där. Och att få träffa Joakims far o styvmor. Kändes toppen! Och lättsamt :)

Vi checka in på deras Pensionat de äger.

En kväll på deras Restaurang med så god mat och sen efterdrink hemma hos Sanna &Patrik.
Vi hade det så Supertrevligt!

Söndagen tog jag och Göran en 2,5 km promenad in till Simrishamn och käkade, strosade, upptäckte och hade det gött.
Ett glas vin, njöt och bara var..

Väl hemma blev det ombyte och dusch då S o J fixat bubbelpoolen till oss. Det var så skönt efter en dag på "stan".

Lite fix innan vi for till deras andra Restaurang och åt. Också en supergod måltid och härligt umgänge.

Vi sov så bra på deras Place :)
Lugnt o skönt ställe. Och välvårdat o rent. Tufft att för drygt 3 år sedan lämna Stockholm och flytta ner och "våga" satsa på detta.. Men det går så bra!

Vi kramade om alla och tackade för oss - för denna gång.
S&J stannade kvar men vi skulle flytta in till Kivik.

Men först skulle vi utforska Omgivningarna som skall vara ett paradis.. Ja om det var!

Vi for till Brantevik - så vackert och harmoniskt. Åh vad vi gilla detta ställe!
Jag såg några blommor jag fullkomligt förälskade mig i. Jag frågade en man vid hans hus vad det var för några:
- det är stockrosor - vill du ha några skott?
Oj ok! Asså jag fick skott!! Så glad jag blev! :))
Här skall planteras vid stugan min :)

Vi for vidare till Glimmingehus och gick en guidad tur där. Vilken historia! Vilken vacker plats :))

Åh vad det är intressant tycker jag. Man glömmer allt runt om och lyssnar och lever in sig i historien..

Efter det var kl eftermiddag och vi for till Kivik och checkade in på vårt boende.

Mötte upp Sandra o Joakim på marknaden. Jisses vilken stor marknad o jisses vad folk.
Kivik Marknad: just once A life...

Blev ett gäng timmar där och sedan for de hem till sitt.
Blev en kväll då jag däckade i sängen redan kl 22..

Idag har vi varit på resande fot sedan förmiddag. Stannat i Kristianstad och shoppat och kikat lite.

Vadstena Slott en tur och sedan middag där.

Vilken resa resa vi haft! Men framförallt: Österlen gillar jag. Så så vackert och harmoniskt.

Nu har vi 14 mil innan vi är hemma hos mig i Stockholm.

Imorrn är det jobb och det känns så OK.


Kram

Bjuder på vackra bilder av det fantastiska Österlen:)


#mednyavyerochnyfikenhetblirlivetroligare#




Av Yvonne - 12 juli 2016 10:49


Till vardagen och jobb igen -skönt!

Helgen var skoj -Heidi o Stina kom lagom till när Potatisen kokade till Silllunchen på Lördagen.

Lite bubbel och vi var igång :)

Soolen blev regn o åska o blixtrar- något jag har sån respekt för.. No like.

Vi grilla o kvällen gick. Supertrevligt och vi tänkte strunta i Logdansen..
MEN vi fixade till oss och min Bykompis son kom och skjutsade oss.. Ja så sent dom vid 22 tiden!

Ha ha ja vi hade skoj! Hem efter midnatt.. Så pass att en gris en sån äckligt vildsvin var ute när vi kom hemåt stigen.. :o

Söndagen med en brunch och härlig samvaro - vi var nöjda. Mysigt att bara vara 4 st istället för 8-9 som vi brukar.

De for hem o jag tog en lååång promenad. Började känna mig mer som en frisk Y än en sjuk Y..

For hem framåt kvällningen och igår som sagt jobbade jag.

G kom på eftermiddagen och vi var på ett objekt och kollade. Renoveringsobjekt! Så kul! Det gillar jag! Hoppas på den...

På fredag far vi till vänner i Gränna. Åh vad mysigt det skall bli. Vi hade ju ett fantastiskt dygn hos Chatrine & Johan då vi firade C 50 år.
Göran kände sig mycket välkommen och fann en ny vän i Johan och C. Så skoj!

På lördag fm far vi mot Österlen och Simrishamn. Inte varit där sen 1987!!

Sandras "svärföräldrar" bor och äger lite ställen där så vi ska dit. Det ser vi fram emot.
Semester endast må o tisd nästa vecka så att vi får uppleva Kivik då vi ändå är där. Sköj!!

Lite bilder från helgen :))


Kram

Av Yvonne - 9 juli 2016 00:25


Förra fredagen skrev jag - och var hängig.
Sen vart det värre o värre.. Jag lagade mat hela fredagen och bakade och så.

Vid 23 tiden kom Neta o Robban med sista bussen ut till stugan.
Jag serverade en drink då de kom från en 30 års fest o var i härlig form.
Var med en stund innan jag stöp i säng.. Feber o så förkyld..

Jag var uppe o proppade i mig alvedon för att orka.
Fixa dukning och " pryda partytältet" osv

Mor o far kom vid 11.30 och sen kom gästerna vartefter.. Min feber steg - jag höll på att kräkas av att jag bara ville sova..
Maten vart succé', Pappa var så nöjd och DIF tårtan vart han glad för.
En regnig morgon blev en fin o solig dag.
Det kom ett par kastvindar oc EN tog tag i Partytältet.. Det var det enda.

5 Tim senare började en del fara hemåt och att min Far o Mor orkade detta är fantastiskt underbart.

Jag stöp i säng 2 Tim med 40 gr feber.. Tungt.

Neta o Robban var ju kvar så vi chilla lite o EM fotboll o så. En lugn kväll för mig med denna förkylning o hosta som vart värre.

Vaknade på söndagen så rosslig och min kusin o faster var på väg hit på lunch. De kunde inte komma på lördagen... Bara upp o ta en Alvdedon o orka.
Men det var supertrevligt och pappa fyllde ju trots allt 80 år och jag ville göra detta för honom.

Göran for hem o jag o Putteh var kvar.

Ja jag åkte tidigtvt jobbet på måndag morgon bara för att inse när jag kom till jobbet att jag mådde skit.
Lungorna - allt gick ner i bröstet och lungorna och jag hade så ont i ryggen..
For hem efter ett par timmar..
Sen har jag legat för ankar och sovit, snörvlat, och hostat .. Länge sen jag var så dålig..

Är fortfarande inte helt ok- men jag for hem igår och tvättade lite.
En grill hos Månkan o lite prat.
Åkte ut till min stuga imorse med Karin som ska vara med mig hela helgen.

Tjejhelg - ja sen är ristad i sten. Men jag kortade ner den till lö-söndag ink logdans. Flera sjuka, 2 olika i Italien, segling mm så vi blir 4 st i år.
Skönt! Jag är inte på topp i kropp o knopp och bara mysigt att de är här.

Karin o jag har ikväll grillat o tagit en promenad. Första jag rört mig sen förra veckan!! Asså.. O om en månad springer jag Midnattsloppet !! Måste komma igång!

Trevlig helg

Kram


Jag o Karin ikväll.. Solig o härlig kväll <3

Av Yvonne - 1 juli 2016 17:00


Min mormor fylla 102 år om hon levde.. Ja många tankar är det när man saknar någon så mycket.
Världens bästa mormor! <3 10 år sen hon gick bort och att bli 92 år är inte heller alla förunnat..

En båttur igår , Storskär. Snorigt från min sida men det gick. Vi åt Ångbåtsbiff och hade frågesport.
5 Tim i Sthlms Fantastiska Skärgård är så underbart!!
Supertrevligt att träffa gamla kursare och några nya bekantskaper.
Vi kom 2:A i tävlingen! Yes!

Idag ledig för att åka ut till stugan o förbereda mat inför den stora dagen imorrn.

Fixar, vilar, lagar mat o vilar.. Har feber och börjat att hosta. Suck :(
Putteh klippta båda gräsmattorna och mitt <3 är på väg hit.

Sista bussen kommer våra vänner Neta och Robban hit. Skönare för dem att vakna här imorrn..

Nu lite mat att förberedda. Så underbart att Göran gjort 2 laxar och fixat lite o att vi fixar tsms. Det gillar jag <3


Trevlig helg

Kram


Måste igen som i andra inlägg säga att vår Skärgård är vacker!!

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards