Alla inlägg under januari 2015

Av Yvonne - 30 januari 2015 07:12


Dagar av tankar, dagar av känslor , dagar av förväntan men även dagar av tankar på om det är rätt val...

Idag är jag ledig, På väg strax att hämta nyckeln till min nya lägenhet. Så spännande!
Packat ner allt som är bra att börja plocka in i lghten. Köket.. Torrvaror o glas mm
Stora flytten går nästa helg...

Imorrn blir det färd ut min stuga och lämna saker där. Planering. Fix o don. Något jag gillar som sagt.

Sandra kommer till lghten efter sin skola idag och mor o far kommer dyka upp. Blir toppen!

Idag är det verkligen en annorlunda dag, ja äntligen kom dagen jag kämpat för. Så många visningar som jag varit på...åh detta kändes så rätt. O jag vet att det kommer att bli det.


Nu vänder jag blad...

Kram

Av Yvonne - 27 januari 2015 08:28


Igår måndag när jag vaknade insåg jag att på fredag får jag nyckeln till min lägenhet... Det riktigt tjonga till i magen och nu börjar det verkligen dra ihop sig..

Sjukdom på jobbet var det denna måndag.. Men det gjorde inget - fortfarande relativt lugnt.
Kom ut på Skeppsholmen och jag fick med mig Nina ut. Skönt! Åt mer än normalt i helgen - framförallt bröd och det är ju inget jag bör äta. Så att gå dessa dryga 4 km på dan är helt underbart.

Tog tag i den tunga saken som måste göras snart.. Hualigen...men det måste göras..
Ja som jag skrivit om förut - ibland vill man vara det där lilla barnet och slippa ta beslut, oroa sig men framförallt att genomföra vissa saker.. Kan man inte få några undantag i livet med det??

Något igår morse gav mig känslan av att även ta tag i min förmåga jag besitter av intuition. Så den kommer jag nu att utveckla med hjälp av utv/fördjupning.
Har bokat in mig på den kursen.
Jag måste gå på den intuitiva känslan att ta tag i det. Känns toppen!

Hade fått mitt paket med en canvastavla på Cosmo på posten igår. Mina tänkvärda ord jag beställt som jag vill sätta upp o så. Så det blev att hämta det på kvällen.
Handlade o fixade. Vid 20 tiden ringde Månkan att hon snart var hemma så jag o min lille vän knallade dit.
Det blev några koppar The' o vi behövde prata om lite saker. Det var skönt.
Hon hade i söndags varit o tittat på några lghter nära där jag kmr att bo.
Så nu har hon börjat den mentala resan att flytta ifrån vår kommun och o sitt fall:huset.

Det blev en sen promenad hemåt men så skönt att ses. Vi behövde prata lite.
Blir skillnad att få ett gäng timmar själv då inga andra stör. Fokus.

Hoppas få till en middag med min son idag. Vill verkligen det.

Men först skall jag träffa min mor o far som har ärende till city. Lunch el fika. Blir trevligt vilket som :))

Har olust i magen och jag vet att nått e på gång.. Något är det :(...

Ha en blöt härlig dag, men det bästa är fågelkvittret jag hörde imorse då jag var ute o gick :)) Ljuset kommer sakta på morgonen o vips så är våren här...


Kram


Av Yvonne - 25 januari 2015 18:58


Sitter i bilen på väg hem från Jönköping.
Mörkt men inte allt för kallt är det.

Ja vilken myshelg :) Vi avslutade våran fina helg med goda varma mackor och konstaterade att fasiken vad en helg går fort :((
Men vad härligt vi har haft det!

Vi spelade lite Skipbo när vi kom hem igår, åt en fantastiskt god middag bestående av hur god som helst Fläskfilé med nya smaker, rödvinsås och en riktigt krämigt god Potatisgratäng :)) Mums!!

Sen vart det poolbad och Spabubbel med Bubbel i glasen:)) Myys! Älskar att få frysa innan badet och glida ner där... Vi satt där nästan 4 Tim! Cooozy!!

Gissa om vi somnade gott denna natt..
Idag har vi haft en skön dag med Cosmopromenad, långfrukost, spelat Skipbo och bara varit. Promenad senare och skidor på Tv för männen.

Kicki bor där nu, förstår inte det riktigt. Men hon har det toppen där!! Så glad för henne, de har börjat forma sin vardag och sitt liv där.

Vi har planerat in lite datum och sen har vi vår Spanienresa i Maj. Känns bra :))

Tack mina fina vänner för denna gång!
Love You x x x x


Kram

Av Yvonne - 24 januari 2015 17:57

Av Yvonne - 24 januari 2015 17:54


Fredagskväll med bästa Goa vänner, Äntligen i Jönköping <3 Åt god middag med gott vin och pratade och spelade spel..Man kan ha det sämre... :)

Lördagsmorgon med go frukost och lite Skipbo spel:) Ronny, Pia och Johanna kom vid 12 tiden. Vi klädde oss varmt för en lång promenad upp på Bondbergets Naturreservat. Ha ha åkte ner i backen på stjärtlapp!! Så vi skratta!!

Efter ett par Tim promenad blev det grillning och Jäger o Prosecco. Vilken dag!! 3,5 Tim ute kom vi hem med röda kinder. Spelat plump o har det toppen. Strax vankas middag för att senare hoppa ner i Spa badet !

Mår så gott! Är med några av mina bästa och känner att det är såå värdefullt med god energi.. Det bästa är att det bara är lördag idag..
Många timmar kvar här <3

Kram

Av Yvonne - 23 januari 2015 08:48


Åh vad njutbart att få vandra i detta vinterland<3 Trodde inte den känslan skulle infinna sig. Men lunchpromenaden igår igen var lika fantastisk som dagen innan!
Vackert med snön på träden, och det ger mig känslan av att åka en weekend t Fjällen.. Ja efter flytten...

Igår vart det middag på Söder med efterföljande bio. Vi såg Micke o Veronika. Såå bra! Ha ha vad vi skrattade! Känner igen mig i det att sätta ihop barn fr 2 fam i 12 årsåldern.. Galet! Se filmen!

Äntligen!! Idag vid 2 tiden bär det av mot Jönköping! Få krama min fina, underbara, bästa vän Kicki<3
Nu är det 1 mån sedan hon flyttade med drygt 5 v sen vi träffades!
Åh vad jag längtar! En hel helg att bara vara, promenera, spela spel, äta, dricka bubbel, prata, bada Spa, och umgås! Blir toppen!! Såklart mysigt att få träffa L oxå!! <3

Önskar en Trevlig helg!!


Kram



Spanien för några år sedan <3 "Natural girls in the sun"

Av Yvonne - 22 januari 2015 07:21


Tog tag i massa praktiska saker som Bredband, hemförsäkring mm igår. Tiden går fort men känner mig rätt komfortabel med allt fix. Hittat det jag ska köpa nytt, tvätt o diskmaskin osv.

Tog en lång härlig snöig lunchpromenad runt Skeppsholmen där jag älskar att gå. Underbart skönt!

Var hos Sandra igår kväll en stund. Hon är så glad att ha börjat på Universitetet. Ny känsla och den är bra. Vi tog tag i en sak vi behöver få klart och det fixade vi. Bra där!!

Var sen igen ute på en lång promenad. Det var verkligen så mysigt i snön då det snöat igen en hel del.

Fåglarna kvittrade imorse, ja helt galet att snö o kvitter är en kombo :)

Nu är jag strax på jobbet och då slutar jag vid 16 idag, blir toppen!!


Kram

Av Yvonne - 21 januari 2015 08:20


Många säger att styrka är bra att ha. Ok jag vet att besitter den. Det har varit många händelser och saker som bevisat den för mig. Men vad har jag haft för val? Eller?
Jag är inte personen som tycker synd om mig själv, eller projicerar den på någon.
Jag använder tankarna i en mental process för att modellera världen - livet. Såklart effektivt.
Därav att jag är förändringsbenägen och gillar utmaningar.

Snart kommer en till "utmaning"...
Oerhört jobbig tanke.. Men därav min mentala budget som måste nyttjas...


Vi hade en underbar kväll igår jag o min vän Erik. Mumsade musslor o lite vin. Prat och skratt. Åkte hem med ett stort leende och känner att jag är så fantastiskt glad att hans o mina vägar korsades hösten 2013 <3
En sann vän...

Längtar redan hem efter jobbet idag. Hem o tvätta o fixa o så.
Är trött i mössan idag :))

Ha en bra dag i snökaoset :))

Kram



Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards