Alla inlägg under maj 2020

Av Yvonne - 28 maj 2020 06:56


Så går dagarna så där fort igen.. lite skönt att solen äntligen tittar fram mer o mer..

Spanien - ja förra veckan skulle vi ju varit där. Som jag längtar dit! Har en vecka i oktober och får hoppas på den - men tror nog inte det blir någon resa utomlands detta år.., :(

Stugan och klar med altan o trappa. Så fint! Vänner kommit och besökt på socialt distanserat avstånd. Mysigt!

Avtackning av fd kollega på gamla jobbet och sippa bubbel. Mysigt!

Avnjutit bubbel i Solen med Lena vid vattnet och hade det så mysigt.

Ja man saknar det sociala.

Klart med Mors hus som nu går ut för försäljning. Tog emot sotaren tidigare ii veckan. Blir mycket fix inför såklart.

Imorrn har jag förberett en surprise för sambo - några vänner är också med och min kompis där gör surprise för sin sambo. Ha ha
Blir skoj! Byta miljö och vi kommer nog få ett skoj och trevligheter.

Njut av dagen.

Kram




Hornsbergsstrand en härlig måndag kväll :))

Av Yvonne - 19 maj 2020 15:45


En såå trevlig fredag med lite vin och prat med vänner utomhus på Söder.
Promenad på 1 mil och fredagen var över.

Kalas i lördags för lillan 1 år med ett fåtal vänner till dem och god hemma gjord Smörgåstårta och massa paket som lillan fick frossa bland. Älskade unge!

Tiden går fort men så kul att se denna utveckling.

Vi for till stugan och fixa Mors hus som nu ska säljas.
Hade en egen mysig söndag då sambo åkte och jobbade.

Målade i vanlig ordning ( mycket projekt)
Tog en kaffe och njöt av skogen. Blev en promenad och sen for jag hemåt.

Middag med en barndomsvän - jisses vad vi skratta och hade trevligt. Ja socialt behövs oxå.

Idag hemma jobb - med nyheten om vår nya organisation som tar fart 1/6. Blir bra detta!

Se vad mina rabarber har växt ha ha och pionerna som alltid står i Blom på Midsommar :)

Kram

Av Yvonne - 15 maj 2020 17:13


Inte vilken dag som helst! Min lilla tjej fyller 1 år idag! Hipp hipp! Älskade barnbarn! <3

Nu sitter jag med vänner på Söder o tar litar bubbel! :)


Trevlig Helg!

Kram

Av Yvonne - 12 maj 2020 18:12


En härlig helg med min lilla tjej. Som alltid går det bra. Vi är liksom bra kompisar.. ha ha

Sen har jag varit ute och gått i det fantastiska väder som varit - som just nu är grått o kallt.

Kom äntligen iväg till en frisör - ja min frisör har legat i Corona och på det andra komplikationer.. hua att gå så länge innan jag fick klippa mig. Men nu så!!

Något gott i denna konstiga tillvaro är att jag känner sådan ro att umgås med färre människor - märkligt när man har ett stort umgänge och jag redan nu känner att jag kan avvara en del av dem.. en känsla jag inte trodde jag skulle känna. Härligt att man kan förändras...

Imorrn ut med lite möbler tidig morgon till stugan. Blir jobbe därifrån då.

Fredag så fyller min lilla tjej 1 år! Kalas med avstånd på lördag. Åh blir mysigt!


Kram


Livets olika stadier... glöm inte att Leva under tiden...( min stadie är att rensa folk)

Av Yvonne - 8 maj 2020 10:26


Solen lyser och veckan har igen gått fort men varit en bra sådan.

Äntligen kommit igång med min nya mission: cykla t jobbet de dagar jag inte jobbar hemma.
Så skönt! 1,4 mil nästan t/r.

Var i stugan ionsdags och lassa jord vi behöver, hälsade på lammen som kommit ( sugen på att köpa ett/två) var och hämtade närodlat i Norrtälje. Gott! Ostkaka , äppelmust mm

Nu snart iväg och proväta på en av de sista restaurangerna vi har upphandling med. Kul!
Så ut mot Lidingö hållet.

Senare idag kommer min lilla blivande 1 åring och vi 2 ska hänga ett dygn. Mysigt det ska bli! Livets efterrätt...

Var rädd om dig och trevlig helg!

Kram

Av Yvonne - 5 maj 2020 10:53


Idag jobba hemma. En del Teamsmöten så det är skönt att sitta här idag.

Blev en långhelg som var toppen.
Altan nästan klar och plattor till nya grillplatsen lagda. Åh vad jag älskar att fixa o dona.
Verkligen bra balans till kontorssittandet.

Sambo korttidspermitterad som så många andra.
Men vi har ett flertal projekt som alltid - så det ska ordna sig.

Var rädd om Dig.

Kram

Av Yvonne - 2 maj 2020 12:16


Kom tillbaka t stugan i onsdags kväll. Själv och njöt av ett glas vin i tystnaden.

En till har gått bort.. vad är det som händer.. så sorgligt. Kryper närmare..

Valborg och underbart vad solen sken och jag arbetade här från stugan. Sen när jag minst anande det kom sambo med våra goa vänner. <3
Så skoj!

Njöt i solen av Aperol ,rökt röding och promenerade 8 km. Spelade kort efter att gubbarna snickrade altan några timmar.

Fredag en regnig dag och Neta o Robban åkte hem.

Dotter med familj kom ut och det blev hemmagjord plankstek och vi spelade Geni.
En mysig lugn fredag.

Idag chill och mys med lilltjejen.
Gungat o hälsat på hästarna.

Njuter av dagarna här och så skönt att det bara är lördag dag.

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards