Alla inlägg under april 2016

Av Yvonne - 29 april 2016 08:46


idag är min väska packad - igen :)

Fredag Tjohoooo! Åker med Fyrklöver tjejorna till Geta.
Blir så mysigt!

Vår årliga tradition har kommit för att stanna. :))
Förra året hade jag 39 gr feber o genomförkyld MEN jag banga inte.
I goda vänners lag så..

Denna vecka har varit träning,min särbo har bott hos mig och vi har tittat på boenden.. En ny fas är på gång..
Känns gott!

Tycker ju så mycket om historia och allt med byggnader, vet att jag sagt det många gånger.

I tisdags var jag o en kollega på visning av Stuckatörens Våning på David Bagares gata. Så fantastiskt vackert och vilken våning med allt på väggar o tak är gjort av gips!
Avslutade med en god Libanesisk Buffe'
Lång lunch och det gav god energi.

Trevlig helg!


Kram

Av Yvonne - 25 april 2016 17:36


Måndag :o Lediga dagar är ju så bra men går såå fooort....

Helgen hos Kicki i Jönköping var lugn o skön.
Det var riktigt skönt och så så trevligt att åka buss.
Satt dessa 5 Tim bredvid en dam från Fredhäll på 68 år och vi hade en fantastisk konversation och jag lärde mig en del av henne .. Djupa samtal, och hennes perspektiv på livet.
Att möta en helt okänd och känna sådan samhörighet är magiskt.
Hennes man hade lämnat henne från detta jordelivet i cancer för 7 år sedan och det var såklart tungt för henne.
De hade aldrig fått barn tillsammans och det var en sorg. De träffades som mycket unga.
Hans sista ord till henne var att han önskade att hon skulle träffa en ny man att älska..
Så med tårar i ögonen sa hon till mig att det nu började kännas som det var dags för det.. Så vackert..

När vi klev av i Jönköping så kramade vi hej då och jag blev rörd..
Hon gav mig så mycket dessa 5 Tim att jag måste försöka få kontakt med henne och göra ngt av kulturellt utbyte som vi båda brann för.

Önskar att alla som får möjligheten att möta, tala el utbyta ngt med en random medmänniska gör det <3 Mycket lärorikt och energigivande.

Kicki och jag fick några Tim själva innan Birgit o Helena kom. Gott!

En lugn kväll vid köksbordet. Satt mycket tyst och bara lyssnade.

Lördag åt vi en frukost vid 09 innan vi for mot stan, lite torg , 6 km runt Munksjön innan den goda Chevre salladen och det utsökta glaset Rose vin :)

Blev några timmar i staden innan vi for hem och bara chillade.

Grillade och umgicks. En lugn kväll.
Johanna kom ett par Tim och det var trevligt.
Knöt ihop säcken efter midnatt.

Tidig förmiddag åkte vi några mil till Kickis dotter Carro o hälsade på innan bilen styrde mot Sthlm.

Väl hemma blev det lite tvätt o upppackning.

Var bjuden på middag kl 18 hos Sandra o J så jag for dit. Gott och mysigt.

Hade med present till bästa Siw som fyllt 60 i fredags så jag tog en snabbis förbi henne innan jag åkte hem.

Snart dags för träning:) solen skiner så det blir toppen!

Kram

Av Yvonne - 22 april 2016 13:57


Fredag och efter lunch:)

Sitter på bussen på väg till Jönköping och till Kicki. Blir Tjejhelg :))

Så skönt att jag valde att ta bussen istället för att åka bil.
Koppla av med musik och bara sitta och tänka på inget..

Hade en härlig kväll med bästa Hellen igår, vi var på Söder på Snaps och åt en fantastiskt god middag och hade massor att prata om.. Kul att vi har lite inplanerat tsms framöver :))

I onsdags när jag kom hem var min vän hos mig. Jag hade tränat och middagen stod på bordet :) Fönstren var tvättade.. Han skämmer bort mig så...Tack <3 Det är Love det..

Vi prövar att bo lite sambo nån dryg. Vecka nu- han jobbar i norra Sthlm så det är lite mysigt.
Vi har våra egna saker/åtaganden ändå och han far iväg med Magnus hela helgen o spikar brygga på Åland - Geta. De kommer nog att få en kalashelg!


Nu ett glas vin och en god bok :)


Trevlig helg!

Kram

Av Yvonne - 20 april 2016 08:12


Våren är ju så härlig, MEN detta fågelkvitter som jag har utanför mitt fönster är helt totalt för mycket :o

Ha ha jag som älskar att vara i mitt sommarhus med skog och fåglar som verkligen mår gott..MEN detta tar priset...asså vad dom kvittrar - ja från kl 04... Sover nu med stängt fönster - det går bara inte att bli väckt så tidigt varje morgon... OBS! Jag älskar fåglar(!)

Tog med avd ner till ljuvliga Kungsträdgården i måndags. 40 pers tågade ner och jag o Martina hade köpt glass till alla. Så trevligt! Njuta av de fina Körsbärsträden.

På kvällen kom Månkan o vi tränade med mitt gäng utomhus. Skitkul!
Hon blev lite sugen, så det lutar åt att hon joinar mig på måndagar :))

Igår var det träningsvila, lite tvätt o städ o en tur till mor o far.

Ikväll blir det PT träning o kämpaglöd!!


Kram


Av Yvonne - 18 april 2016 08:09


Måndag morgon och ny vecka. En bra helg har jag haft. Supertrevlig kryssning i fredags med fina vänner och två av mina <3.

Så galet roligt att vi gick och la oss 05.30 Asså.. Dansade o hade skoj!

Lördagen med en god räksallad och chill på musikquizz i danssalongen.

Vi for hem lagom trötta men mycket glada. Det blev Thaimat i sängen framför Tvn.. Skönt avslappnande :)

Vaknade pigg o for ut till mina gamla hoods och fixade lite.
Göran åkte till Söder till Robban o Neta. Skönt att han är så självständig och fått nya vänner i mina vänner :))

Vid 16.30 samlades vi på ett av gymmen, Sandra, Hellen,Månkan, Anna mfl och Helen Ö var instruktör för Spinning! Skitskoj!!
Kul aktivitet för oss alla :)

Hem och vi lagade middag ihop och kollade Film. En härlig helg!

Vad jag gillar detta ljus :)) Blir piggare liksom!

Ikväll kommer Månkan och tränar utomhus med mig. Det blir skoj!!


Kram

Av Yvonne - 15 april 2016 08:14


Veckan har bjudit på träning i mina gamla hoods i måndags, for till min vän i tisdags o lämna bilen. Han skulle tvätta o fixa den och byta till sommardäck :) Tack <3 Kom dessutom till dukat bord bestående av riktig husmanskost: Hemlagat mos och Korv i ugn, mums! Ett glas rött till det och det var 5/5!

Min PT träning började i onsdags, skit kul men skitjobbigt :)

Igår träning utomhus med Fit gänget :)) Cyklade och jisses vad skönt det var att slippa åka bil. Tänk vad man kan vara glad för det lilla.

Satt och sydde igår kväll, det var många år sen. Min kreativa ådra fick jobba. Färgade även lite byxor efter att ha varit inne på Panduro och köpt textilfärg. Long time since I Did That..


Nu snart på jobbet - packad väska.
Skall på kryssning! Så länge sen!

Vi är 8 st, och min älskade dotter o pojkvän är med oxå.

Blir så skoj!


Trevlig helg!


Kram


Vacker morgon bild då jag gick till tåget i onsdags morse; Eskilstuna

Av Yvonne - 12 april 2016 08:09


Åh vilka mornar man vaknar till :)
Soool!

Underbar helg hade jag:)
AW fredag med gamla kollegor check på den!

Tränade lördag morgon innan jag hämtade upp Heidi o vi for till Sandhamn.
Så mysigt vi hade! Skratt, gott att äta o dricka och dansade kvällen igenom innan vi knöt oss.

Söndagen att njuta i Skärgården. Inte alla förunnat. Älskar ju havet!!!

Blev träning på kvällen med Månkan innan jag for hem o knöt ihop en fantastisk helg.

Njöt på måndagskvällen av träning med Sandra o Månkan igen.
Längtar till mina gamla hoods..
Men när jag väl kommer hem till min fantastiska lägenhet går det över...

Njut av Sol o det härliga vädret :)


Kram

Av Yvonne - 8 april 2016 15:36


Fredag igen:))))

Hade en härlig kväll med träning igår.
Åkte till mina gamla hoods och tränade med Månkan. Superskoj pass vsr det med glada bollar! Intervall :)

Skulle hämtat däck o fixat men det skjuter jag på...

Strax blir det en AW med gamla kollegor. Trevligt en fredag :)

Imorgon far jag och Heidi ut i Skärgården på SPA. Blir tokmysigt!
Ett dygn på Sandhamn:) Tjoooohooo!!



Trevlig helg,

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards