Alla inlägg under maj 2015

Av Yvonne - 31 maj 2015 23:28


Tillbaka efter en vecka i Spanien.
Vardag imorgon men det känns ok.

En vecka med sol, läsning, god mat, drinkar och bara vara..men med blandade känslor.
Första gången jag känt att jag längtat hem emellanåt.. Den är inte vanlig :o

Vi kom till Arlanda igår eftermiddag, så jag tog bussen därifrån till mitt lilla samhälle nära stugan. Min vän plockade upp mig där.

Så skönt att komma till mitt lilla paradis och vi hade en mysig kväll med god mat och vin. Vi hade en hel del att prata om.

Han hade åkt ut på fredagen redan och fixat en del vi pratat om att göra. Så fantastiskt underbart snällt.
Han hade lagat spjället till öppna spisen!! Så det blir till att boka Sotare :)
Mysigt att kunna elda lite igen.

Idag har vi kapat mer träd och buskar och dragit iväg kvistar. Och jag har skurat utedasset :)) Målat lite och skruvat upp några hyllor.
En helomvändning mot Spanien :))

På hemvägen åkte vi förbi mina föräldrar. Hade köpt lite choklad till Mor - Mors Dag. Fina Mamma <3

Kom hem till min lägenhet och då står det en bukett med blommor från min älskade dotter <3 Med så fina ord till mig på Mors Dag. Tack älskade Sandra. Vart rörd! Att åka hit och lämna dem. Love..

Tvättat, packat upp allt. Som sagt, vardag imorrn igen men då är
det femkamp på Gröna Lund med jobbet. Blir nog en Skojsig kväll.


Kram







Av Yvonne - 29 maj 2015 22:27


Solen kom och vi har nu ätit en god middag och mår gott :)

Vi sitter nu på en mysig restaurang,
chill o mys :))

Borta bra men hemma bäst..


Kram

Av Yvonne - 29 maj 2015 13:10


Torsdagen var en härlig dag:) Massa sool, stranden, massage och bara njuta av vädret. Avslutade strandhänget med en Pina Colada.
Gött! Lite brända var vi allt..

Tog ett glas på The Frog innan vi kom hem. Lite vin och god sallad blev det på altanen. Cava, vin och dans.. Blev sen natt.. Ha ha..lite roliga videos blev det :)

Strandhänget idag stoppades av dåligt väder :(( Moln moln ..
Vi valde att gå och shoppa lite på Mercadonan som smink, likör, ost och korv mm

Jag lagade en lunch av rester och vi tar det lite lugnt nu.

Ikväll blir det ut på byn och käka sista kvällen. Blir trevligt.


Kram

Av Yvonne - 28 maj 2015 08:52


Tisdagskvällen då Kicki kom så vart det mycket riktigt Party :)
Cava Cava och prat och skratt.

Vi behövde mat så vi gick ner mot andra stranden och åt lax. Vi ville vidga vyerna och det var Trevligt.
Vägen hem blev lite längre.. Ha ha vi gick lite fel.. Men vad gör väl det. Vi hade lite skoj :)

Kändes i kroppen igår morse då vi vaknade.. Tog en lång promenad till La Mata marknaden.
Köpte lite jag visste jag ville ha.

Åt en god sen lunch bestående av Paella och sen la vi oss på stranden och gissa om det var skönt... Tror vi somna alla 4 :o

På vägen hem från stranden, klockan hade blivit nästan 19 så stannade vi hos The Frog och njöt av en god Irish Coffee. Kändes som en bra avslutning av dagen... Så go farbrorn där. En riktig engelsk Gentleman.

Kicki och Birgit gick och handlade och fyllde på kylen och Helene o jag gick hem och tog en välbehövlig dusch.

En sallad och lite Cava på terrassen och vi hade solfrossa allihopa och var lite trötta o frusna..

Blev en lugn kväll.

Idag blir det strandhäng hela dagen och det gäller att smörja in sig.. Lite bränd rygg har jag :(


Kram

Av Yvonne - 26 maj 2015 16:00


Vi har det bra! Stranden, Sangria och Powerwalk varje morgon och kväll.
Varit väldigt hett idag men vad skönt.

Men nu straxt kommer Kicki. Det ser jag fram emot!

Cavan är på kylning i frysen.. Korv, ost, oliver och lite gott. Ikväll blir det lite party då vi äntligen förenas alla.


Härligt!!!!


Kram


Av Yvonne - 25 maj 2015 12:48


Igår for vi till en marknad: vid namn Lemon Market. Tog en taxi då det var moln och en dag för Shopping.

Japp och vi shoppade;) hittade lite shorts och så. Då vi alla 3 gått ner sen förra sommaren behövs lite nya kläder. :) En mysig dag.
Ha ha ja "Kicki" var med :))

Väl hemma blev det vin på terrassen och talk. Jag tog tag i matlagningen och gjorde fantastiskt goda köttbullar i grönmögelost sås med små spaghetti och advocado och sallad.' Gott.

En avkopplande skön kväll som avslutades med kvällspromenad som alla vi tre gick på.

Sovit bättre och H o jag tog en Powerwalk på nästan 4 km när vi vaknade.

Nu ligger vi på playan och det är helt perfekt väder!! Njuter!

Så så så skönt.


Kram

Av Yvonne - 24 maj 2015 10:50


Vad härligt väder det var när vi landade igår. Vi tog det så lugnt och åt lite på flygplatsen innan taxin tog oss till lägenheten:)

Vi knäckte en kall öl och la oss direkt på altanen och lapade lite sol.

Sen var det dags för vår stora shopping!!! Yeaj!!! Galet roligt att shoppa på Mercadonan!
Cava, rödvin, ostar, korvar, frukt, och massa gott! Så billigt och gott!

En kanna Sangria blev det efter shopping för att få in senesterkänslan...Mums!

En chill kväll med en egen mixad god sallad på altanen blev det.
Ha ha vi har med oss "Kicki" , som vi har skrattat!
Men ni ser henne nedan... Stand in innan hon kommer på tisdag!
Såklart är hon med oss, skålar med oss oxå! Ha ha...


Sen tog jag o Helene en lång promenad, skön avslutning på en lång dag.

Men har Sovit så dåligt inatt så jag smög upp och gick på en lång Powerwalk imorse..
Så skönt! Och så tyst och vackert.

Åh vad jag njuter....

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards