Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Yvonne - 4 maj 2014 17:50


Klockan slog 12 och Chatrine, Johan o Johanna kom och hämtade upp oss.
Vi for drygt 2 mil mot Bankeryd till ett underbart ställe: Vidablick.
Då slog det mig: Äventysrsbana! Tjoooo!

Vi mötte upp en man Evert, en Friskus som bestiger berg i Mount Everest bl.a Härlig man med stark energi som visade oss till en grillplats o väntade oss igen sen kl 14.00

Så det blev lite grill av korv o mys precis vid Vätterns kant.

Med energi i magen kl 14 så fick vi utrustning, hjälm, rep, rygga, karta o sele o så. Detta satte de på mig givetvis ! Vi fick 2 Tim på oss att utföra enl ett dokument en hel del uppgifter och klurigheter.

Det första var att jag skulle hängas upp i sele på en lina över en å!!
Läskigt men döskoj!!!

Sen fortsatte detta med olika uppg. Lalle var nog mest tävlinriktad! Ha Ha så skoj!
Så när jag skulle upp på planket med klättrar grejer på dog Kicki av skratt! Poof så satt jag med kinden mot planket tills Lalle hjälpte mitt ena ben upp!

Flera Tim senare när vi trodde vi var klara o mötte upp Evert. Fick jag ett special sele att sätta på mig!!
Vi gick till ett så högt ställe 8 M där jag skulle klättra upp o gå över en stock till motsvarande träd . För att slutligen kasta mig bakåt!
Hua! Jag gjorde det!

Våga o vinn... Poof tårarna kom när jag nådde marken... Endorfin skjuts typ!!

Vilken dag!
Hemma i Lalles hus var vi vid 18, duscha o drack bubbel!
De fixade igång lite middag o så.
Halv 8 kom de andra som vart med och Pia o Ronny som jag träffat förut på fest i Jönköping kom oxå. Kul!

En härlig kväll med god mat, prat och Irish Coffee.
Kl 02 stöp jag i säng med ett jätte stort leende....o trött :))

Tack mina fina Ni <3 Så mycket att minnas o få uppleva tillsammans!

Idag var en skön morgon med hundpromenad, frukost med Johanna som sov kvar.
När hon åkt bubblade jag, Lalle o Kicki i Spa badet. Kalasväder!

Åt lunch och packade ihop.
Sitter nu i bilen hem o har typ 12 mil kvar. Ska sova en stund.

Imorgon väntar en ny vecka :))

Tänk vad skoj det har varit att fylla 50 år...

Love you Kicki o Lalle <3


Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards