Alla inlägg under mars 2014

Av Yvonne - 15 mars 2014 15:03


Hoppsan! Sov till 09.00 typ! Behövdes.
Blåste ute men de hade sagt snö , så jag vart glad!

Kylig promenix vart det, glömde vantarna hemma.
Vart tog ovädret de varnat för idag vägen??

Åt en lång frukost och har tvättat o donat.

Pratat med världens bästa Anna i telefon <3 och en till världens bästa, Månkan.

Precis kommit in igen från en till hundpromenad som bestod i gå till hundgården så att han fick leka med en annan hund och kasta boll.

Nu är det dags att ta ett bad, tända ljus och mysa... Och ladda :)

Skall bort på middag kl 18 för att sedan vid 21 åka till en stor Hockey fest. Hockey veteraner, ha ha typ min ålder :) +50... DJ känner vi så det blir bra musik, fullsatt är det och hockeykillar och dansanta brudar.

Ser fram emot detta :)

I am trying To live My life... <3

Ha en fin kväll.

Kram


Min fina vän njöt i gräset idag <3

Av Yvonne - 14 mars 2014 22:50


Så var denna arbetsvecka över..
En blandad vecka - med både glatt o svart.

Så är det ju ibland. Lugnt på jobbet och då blir jag rastlös. Vill ha mycke mycke att göra..

Socialt och många promenader har det varit. Super väder, så att det har luktat vååår... Yes!!

Haft en superskön kväll med promenad, lagade lite färsk pasta med räkor. Lite vitt vin och myst i soffan... Det är inte för ofta..

Nu sova och be natt bön. Ja jag vet precis vad jag ska be om.... <3

Kram



Mys by My self <3

Av Yvonne - 13 mars 2014 22:46


Visst riktigt vår pirrar det i kroppen..?
Men oxå så att man är lite mer trött men ändå så underbart glad för denna Soool! Energi :)

En vanlig torsdag- seg sådan. Så lugnt på jobbet.

Tog igen en lång promenix på lunchen, åh vad jag vill vara ute o gå, i skog o mark. Njuta av vädret o inte sitta inne.. Längtar till stugan..

Ikväll var jag ute på middag med Annelie, Maria L, Maria D och Lena.
En lugn o trevlig kväll.
Så skönt att vi alla var lite halvsega och bara ville ha en mysig kväll. <3



Kram



Lovely Stockholm! Vilken härlig Dag det var idag!!!! <3

Av Yvonne - 12 mars 2014 23:06


Bara för att man har en dålig dag så innebär det inte att man har ett dåligt liv :o

Eller hur!?

Men dagen har varit bättre än igår efter tråkigheter och jag var på en långlunch på ett intressant möte idag..

Tyvärr hade jag inte all energi att lägga som jag vet att jag kan och har. Men det gick bra o kändes bra.. Forts följer...

Tredje lägenheten har dykt upp, men även den har för hög hyra och ligger bra men nope, jag kommer tacka nej.
Vill inte bo där till hundra % så nope...

Känns verkligen som det flyter den vägen, så att ha is i magen känns helt rätt....

Skyndade mig hem efter jobbet för att hämta min lilla vän o ta med honom.
Vi skulle iväg hem till Karin på middag. Planering Sälen :))Vi vart fem av sex brudar, Heidi, Månkan, Karin H, Karin G o jag. Anna kunde inte komma med idag.
Men hon litar på oss och vårt planerande :))

Vi käkade middag och snacka Sälen en hel del, trevligt.
Längtar!! Kommer bli skitskoj!

Heidi körde så kunde Månkan o jag ta lite vin till maten.

Så kul att ha detta att se fram emot och hoppas det är snö kvar men ändå kalas väder... Njae el inte... Plusgrader o snö är ingen bra kombo...


Kram

Av Yvonne - 11 mars 2014 22:27


Var tidigt på jobbet idag. Skönt för jag gillar det. Jobba i lugn o ro..

Hade mat med i dag och Susanne fixade mat så att vi två käkade snabbt o sen var det bara ut i nästan 1 timme :)

Kallt i morse, men till lunch var det toppenväder! Hade gympadojor med så vi gick ut mot Skeppsholmen och runt hela alltet så det vart 54 min snabb promenad! Skönt!!!!

Men sen vart det lite tråkigheter på efterm ( not at work) så det var trist...

Fixat lite hemma ikväll,varit på Maxi och varit ute med min lille vän...
Nu sova då jag e lite down

Så kan det vara i livet..
Längtar till imorgon.. kan bli en vändning..av en viktig sak.. Håll tummen!! <3


Kram

Bilder:
Vackra Stocholm och min kollega Susanne som tittar fram bakom trädet...

Av Yvonne - 10 mars 2014 22:51


Måndag! Men det har vart en bra dag.
En kollega sjuk, så det är lite mer att göra då. Det gillar jag :))

Lunchen vart en spontan en med Totte! Så skoj! Han har varit tjänstledig 1 år o det var så skoj att få lunchtid o snacka lite.
Vi har jobbat ihop för 6 år sedan och efter att ha prövat mäklaryrket är han nu tillbaks på banken

Såklart blev det promenix oxå resten av lunchen. Så länge vädret är så bra...

Yes! Höll i datorn kl 24 inatt o önskade tre olika veckor när de "öppnade" den sidan.
Rykande åtgång så man måste vara snabb o medd direkt.
Fick en av veckorna!!!! Yes! Skönt att ha en resa i Sept oxå.. Lite golf då kanske!? Spanien levererar!! Cava, god mat och Sool!!

Haft en kväll med min älskade dotter. En vardagskväll var länge sen.Hon hade börjat med matlagningen när jag kom hem och vi tände lite ljus och åt o satt o pratade.
Vi satt o. pusslade ihop våra tider och aktiviter vi har på våra håll.

Då hennes amerikanska mormor i Florida ska gifta sig 16 maj, så pratade vi om resa dit. Jag ska ju t Spanien 24 maj så jag kan inte åka med :( Synd.. Kollar biljetter nu i alla fall. Vore ju kul om hon kommer iväg.

Vi har suttit i soffan o skrattat ikapp och som vanligt fotat oss och bara haft det så mysigt...<3

Nu blir det att sova, trött..


Kram



Ha ha ja vi är lite crazy :)))

Av Yvonne - 9 mars 2014 19:35


Vilket väder!!! 15 gr och helt otroligt lovely <3

Mötte upp Agneta halv 12 i Gullmars och vi tog tvärbanan till Liljeholmen.
Sen gick vi i 3 timmar och fikade i Vinterviken! Helt magiskt och vi satt och njöt av solen, kaffet och semlan.
Vilken dag!
Cosmo tog sitt premiärdopp oxå!!

Efter fyra Tim kom vi tillbaka t Gullmars och jag fick följa med hem
Och kika i hennes o Roberts nya lägenhet. Vilken utsikt över Stockholm! Kalaslght och tänk vad de är lyckliga! Nygifta o endast varit tillsammans drygt 1 år. Kärlek <3

På vägen mot Gröndal så gick vi förbi Thelins konditori och jag köpte 2 semlor till mor o far.
Så jag åkte förbi dem i Årsta o skulle lämna dessa till dom.
De höll på med middagen så jag blev kvar o åt där. Skönt, o mysigt.

Nu ligger jag på soffan och är sååå trött.. Funderar på vissa saker...
Men jag är så nöjd med denna helg. Haft det great!

Inatt kl 24.00 ska jag vara först att boka Lghten i Spanien igen.. Hösten släpps som sagt inatt o vi har planerat att åka i Sep oxå. Tjoooo!!!

Live your life... <3


Kram

Av Yvonne - 9 mars 2014 09:16

Så härlig Lördag!

Efter långpromenaden fick jag energi:)
Tvättade, åkte på shopping och var även på Clas Ohlson, självaste gubbdagiset o köpte små plast saker till fönstren där man trycker in persiennen stången i!
Då har man koll!! Ha ha..

Då jag skulle bjuda Kicki på middag med vitt vin, så lagade jag en fiskrätt.
Älskar fisk och man blir perfekt mätt.

Vi pratade och drack bubbel och tre Tim senare och glada i hågen for vi in till Hilton.

RAW, herregud vad skojigt det var. Killen från ÖB reklamen var moderator och han var ju så charmig!!
Och rolig!!

Och en av de tre standuparna var så rolig!! Shit vad vi skrattade!!
Gå på RAW, du får en toppenkväll!!!
Rekommenderas varmt:))

Månkan o brudarna var på Mellon så vi hade pratat om att sammanstråla efter våra olika jippon.

Så vi möttes upp på Malmen:)
Härliga tjejor klädda i rosa boor!!
Ha ha tokfior....! Love you!

Trevligt hade vi och de hade lite att berätta..
Ha ha man kan bara undra o säga att allt har en mening...Men lite underligt är det ..var vi överens om...

Säger bara , Jesper!! Ha ha hans åsikt o kommentarer äger!


Sent vart det...men en härligt underbar kväll!
03.30 släckte jag o jag har varit vaken sedan 07... Nu frukost o sen promenad med min lille vän :)


Ha en fin dag!
Kram



Lite kort från kvällen :)

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards