Alla inlägg under januari 2014

Av Yvonne - 22 januari 2014 00:48


Köpte en Trisslott som jag skoja om men var tvungen att göra.. Ha ha tokjag! Impulsen styrde!
Men inte var det ngn miljon där inte :))

En dag att minnas! Ni som förstår vad jag menar skrattar med mig! Så himla styrd man kan bli av något! No like!

Mötte upp Månkan kl 17 för att sedan styra våra vägar hem till Helene i Tyresö.
Vardagsmys :)) Vår månatliga träff 7 brudar, idag kunde inte Kicki närvara. Så vi blev vi 6 andra, så trevligt!

En mycket mysig kväll som alltid med Sushi el vad man vill och till det vin el nått. Det ska vara enkelt i vardagen.

Alla får utrymme och prata om det som är aktuellt för just den.
Det är så underbart att vi kan vara så öppna för varandra, men framförallt lita på varandra.

Tur att man har sina vänner. <3

Klickan är sen o det är dags att sova,
Kram


Helene, Månkan, Birgit, Hele'n och Anna T.

Av Yvonne - 20 januari 2014 22:38

Så var denna dag slut.
Fy katten idag har det varit en kall dag. Fryst hela dagen o det är inte vanligt när det gäller mig...

Dagen har gått fort och lite kreativa Ide'er har såklart införlivats.

Både mitt scanning projekt och Friskvården har jag rullat vidare..
Känns alltid bra när jag vet att något går framåt. Tut tut nu kommer jag...

Sälen bokat! Tjooo! Det ser jag fram emot! Lite skidåkning, skratt och Afterski :))

Man måste ha saker att se fram emot. Att bara jobba är inte min vision av hur livet skall vara. Live your life :))

Ikväll har jag tvättat,tagit en långpromenad med Siw och hundarna. Fick besök av T som lånade ut en betong skruvdragare till mig.
Här ska borras på onsdag!

Och för första gången på länge länge kollade jag på TV! En kriminaliserie som var lite spännande...

Sovdags straxt :))

Bilden är på en stor BönSyrsa som satt vid FrukostBuffe'n på Koh Lipe..Cool!

Av Yvonne - 19 januari 2014 15:05

Åh vilken förmiddag! Njuter såå av snön! Karin o Magnus väntade mig på Tyrestas parkering. Så mycket snö!!
Cosmo överlycklig att få gå i skogen och vi med.

Fina vänner jag har i det lyckliga o goa paret. Att ha även killkompisar berikar en.
Män från Mars o kvinnor från Venus..
Man får en annan vinkel på mycket och i diskussioner, I like!

Tog 5 km spåret och sen en kaffe på stående fot ute, då Cosmo inte får vara inne på fiket.

Nästan 2 Tim njutning ute. Väl på parkeringen hör jag en bildörr öppnas och en röst som ropar på mig :)
Ulrika är det!!! Säkert 1 år sedan! Det lustigaste var att hon sa direkt: Yvonne jag tänkte på dig när vi gick här nu! Att jag skall nog ringa dig!
Cool!! Dessa meningar i min tillvaro...

Fick hälsa på hennes nya loover och vi bestämde att höras av! Kul!!!

Åkte till Heidi en sväng och vi kollade på Stjärnorna på Slottet, Marias dag.
Magnus berättade om avsniitet igår och sa att allt hon sa om skilsmässan o tankarna var precis vad han tänkte o kände. Så vi var tvungna o kolla, åh jag måste säga att hon är så sund. Att alltid finnas för andra och själv inte ha/få ett eget rum.. Är inte sunt... Möjligheter.. Ja det finns fullt md möjligheter...
Tungt med sonens beslut men hon måste ju få må bra.. Vi lever bara nu..

Nu lite sen lunch/tidig middag och jag ska fixa o bara vara hemma nu.
Varit full fart och jag är så nöjd med denna helt underbara helg!

Vid 20 tiden skall jag gå hem till Kicki o dricka Chailatte, längtar att få krama henne. Inte träffats sen den 23 dec..

Ny vecka väntar och med hopp om att
Trisslotten jag skall köpa på tisdag innehåller en miljon el nått..
Ha ha skoja bara...

Kram


Av Yvonne - 19 januari 2014 08:52

Kom hem vid midnatt efter några timmar hos vänner. De hade tidigare på kvällen haft Whiskeyprovning men jag kom efter den.

Skönt att jag tog bilen dit, så lätt att komma hem.

Som sagt, 50 år och detta år är vi ju väldigt många som fyller denna siffra :) Åh just på fejan har jag väl ett 40 tal gamla klasskompisar.

Jag var först ut och nu nästan varje vecka är det någon jag känner.
Det roligaste är att de flesta börjat titta i sina gamla fotoalbum och lägger in gamla foton på Facebook..
Så långt eller så lågt ha ha har inte jag kommit...
Man var ju lite söt när man var yngre men ... Hm..

Så kom då en bild av min barndomsvän Nettan, från hennes möhippa 1991.

Så söt bild så jag måste lägga upp den. Minns den dagen som igår :))))


Nu söndag morgon o en frukost står på agendan först.
Blev mycket suktad av snön så det blir ut i den.
Karin skall jag plocka upp för en promenad i Tyresta reservatet.

Blir en skön början på sista dagen på denna första helg 2014 i Sverige för mig.

Vinterrkram

Av Yvonne - 18 januari 2014 18:02

Har nu varit hemma 5 dagar i Svedala. 5 dagar med hemsk Jetlagg ..
Vaknat 03.30 varje natt o 2 av dessa varit uppe o ätit ! Hungrig som en varg!

Det har snöat mer för varje dag o först var det jobbigt men nu känns det underbart.

Igår var jag med mina underbara vänner Monica o Anna. Så jag har längtar efter att träffa dom!!! Anna och jag började hemma hos mig med ett glas vin och packade ner badkläder och tog en promenad t Monica.
De firade mig med lite bubbel och sen åt vi en god tvårättersmiddag. Mums! Kl 24! Hoppade vi i bubbelpoolen och snön föll på oss. Såååå mysigt att sitta i detta varma bad med en kall cider.
Vilken kväll... Kl 03.00 promenerade Anna o jag hem till mig.

Idag en lång brunch i mitt kök för att sedan gå ut på en Lååångpromenad i en historisk miljö till en gammal gård.
Helt underbar dag!

Hem och fikade lite och njöt av god surdegslimpa och en kopp The'.

Nu har Anna åkt och jag skall fixa mig för att åka till några vänner ett par timmar.

Åh vad skönt att det är snö på nått vis. :)))

Kram

.

Av Yvonne - 13 januari 2014 11:43

.

Av Yvonne - 13 januari 2014 11:40

[Bild]

Av Yvonne - 13 januari 2014 02:31

Eftermiddagen gick i rasande fart. Vi tog 1 Tim vid poolen för att känna in värmen innan vi landar i Svedala och kylan och med den vardagen...

Känslan att sitta i gassande sol med en Chang.. Är underbar..
Men när vi sitter där kommer en kvinna , svensk fram och frågar när vi skall fara hem.. Ikväll sa vi.
Hon skulle åka nu på måndag morgon fr Bangkok men har fått meddelat till sig att det kommer bryta ut lite otrevligheter så hon uppmanades att antingen ta in på hotell nära flygplatsen el ta tåget ut tidigt på morgonen..EJ åka taxi!!

Oops! Glad vi åkte.. En mening kanske?

Vi är nöjda med all shopping MEN glömde köpa det obligatoriska godiset till jobbet!!! Suck! Plump i protokollet Yvonne! :))

Väntan på denna tjusiga flygplats har varit hittills 4, 5 Tim... Slumrat lite men så kallt! Vi har inte sådana kläder med oss.. O sitta o slumra..
Gått runt o kollat o det är en fin flygplats med palmer osv ...

Älskade lilla hund skall vi hämta Idag,
så vi längtar jag o Sandra...

Nu 1,5 Tim innan flyget tar oss till Sverige, Stockholm och som sagt vardagen för 2014.. Nu kör vi!

Bara att planera för nästa resa... Eller hur!?

Live your life <3

Ha en fin måndag,
Kram

[Bild]

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards