Alla inlägg den 23 januari 2014

Av Yvonne - 23 januari 2014 23:42

Idag var en dag att använda huve't :) Så mycket nya sätt att jobba på med vår nya stora kund. Vi har suttit och försökt förstå alla utländska marknader som vi skickar våra affärer på.. Snurrat i våra huve'n..

Fredag imorrn! Såå skönt!
Har två roliga saker jag är bjuden på imorgon kväll.. Ska sova på saken o välja vilket det blir...

Fick igår en paket lapp så jag for upp på Ica o hämtade ut ett paket idag!!
Från mina vänner i Jämtland : Margita o Stefan <3 Födpresent!!!
Årechoklad!! Presentkort och lite fina böcker om Jämtland!!Tack fina Ni! Så länge sedan vi sågs fysiskt.. :(

Något har alltid en mening i min tillvaro.. När något försvinner så kommer något... Fler med mig vet vad jag menar...
Härligt och skrämmande på samma gång..

Tack mina vänner för att Ni finns för mig <3

Var rädda om varann och ta vara på den positiva energin :)

Kram

Av Yvonne - 23 januari 2014 00:24

Började dagen med provtagning på labbet. Tänk vad mycket folk som har nått problem inkl jag.. Knökfullt var det i alla fall.

Såg fram emot idag för jag o min kollega Fredrik skulle besöka vår nya kommande arbetsplats i Lindhagen/Stadshagen. Det är planerat att vi skall flytta dit i Juni. Totalt är vi ca 2000 kollegor som flyttar dit.

Lokalsinne + jag = noll
12.30 skall vi vara där o vi åker fr jobbet 12.
Vi är verkligen inte fokuserade och det slutar med att vi båda har förlitat oss på varandra.. Ha ha vad vi har skrattat! Skanska ska ligga i samma hus ( även de som är byggare) så vi hamnar i deras Huvudentré' ! Hmm... Fel fel , vi ska neråt mot Essingeleden. Vi har under denna promenaden i kvarteren diskuterat hur vida folk kan BO i husen som är där!!? Massa lägenheter med balkonger man ser rätt in i!!
Hualigen ! Skulle aldrig bo där! Kändes sååå fel i magen.

Efter flera samtal till kollegor som varit där, o Vxln för att få tag på någon som var ansvarig för vart vi skulle, så kom vi fram. Låst!

Jag har inga problem att prata med folk så jag haffade Skanska killar som än den ene än den andra sa att vi måste ha hjälm osv på oss. Men hallå!!!

Till slut bedjande jag till en man som var så snäll och släppte upp oss i huset.
En stjärna i himlen till honom :)
Vi åkte upp o ner o han efterlyste vårt gäng! Vilket stort hus! Åh vilka lokaler!
Till slut fann vi gänget! Ha ha skam den som ger sig, 30 min för sena som vi var... Vi ville ju verkligen se detta!

Inte ett ljud hörde man av Essingeledens tunga trafik! Helt otroligt!
Fint var det och blir ett nytt sätt att jobba. Ingen egen ARB plats, free seating och ett litet skåp får man..

80 % arb platser för de räknar med att 20% är ute på jobb... 100 st på 8 toaletter... 350 pers på varje vån plan.. Ingen kaffe vid skrivbordet får man ha...

Kommer ta dryga timmen mer att pendla till jobbet per dag.
Så min planering att flytta kändes tydligare idag.. För mig är 5 Tim/v mycket att "kasta" bort...
Annars kändes det bra... Lol...

Kommer hem och min dotter har lagat middag för min älskade son skulle komma och var här när jag kom hem.
Så mysigt<3

Skulle borra och fixa med lite saker. Men lämnade det till en annan dag.

Kvällspromenaden var en av de kallaste på länge... Burrr.. burr..

Sova, är såå trött....

Kram

Ha ha så härlig bild! Ser ut som en glad gris :)) Jag bjuder på den!!

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards