Alla inlägg den 8 januari 2014

.

Av Yvonne - 8 januari 2014 18:03

Av Yvonne - 8 januari 2014 13:13

Denna dag har varit skön. Vi har legat vid poolen o softat o badat.
Sen tog Monika o jag en hel eftermiddag på Cenang street/ beach . Vi hamnade på ett superställe där en vakt tog emot oss... Ha ha ett privatställe som endast anställda på Central Bank! O nu var det tomt.. tänk om Nordea kunde ha ett sådant place för oss anställda!!

Sen gick vi stranden fram o upp på gatorna, käkade lunch o en kall öl i värmen. Hm.. Ölen är inte bra.. Känns över magen.. Hua..

Shoppat o prutat o hittat tröja, lite fina toppar o smycken.
Pratat med lite svenskar vi träffade o bara chillat... Nog är Thailand mer i min smak,men de pratar mkt bättre engelska här o så. Mix är bra.

På vägen hem t vårt underbara hotell mötte vi våra tjejor. De har myst på sitt håll o spelat kort o så.

De väntar på oss på stranden nu o vi ska äta middag tillsammans...
Vi har nu duschat o så o är på väg.. Sista dagen som 49 åring..

Hur det känns?? Ja inte så kul men det är bara att gilla läget.. Ha ha :))

Nu är kl 20.10 här o så är det...

Live your life :)

Kram

[Bild]

Av Yvonne - 8 januari 2014 05:12

När magkänslan inte är bra så kliver jag av. Efter middagen så tog jag o Monika beslutet som sagt att leta nytt boende. Tjejorna var trötta så de skickade vi hem till sunkhaket.

Stranden är så fin visade det sig o låg 50 M fr boendet. Men har jag bestämt mig så är det så. Följde stranden o gick o kollade boenden. Inget jag kände gott för. Till slut frågade jag en kvinna i en reception om olika krav på boende o hon gav 2 namn. Det ena kändes så rätt (!) så jag ropa på en taxi o bad M hoppa in.

När vi kom mot hotellet kom en härlig känsla o jag sa: här ska vi bo!!
Managern i receptionen var helt underbar. Jag sa rakt ut vårt problem och frustration . De visade oss runt o 2 olika rum! Deluxe o Superior.

Beslutet vart: 2 Superior room, vi här 09.30 o bet för extra frukost, checka in direkt efter frukost och vi var såå nöjda! Deal!!

Kl var nästan 24 när vi väl kom hem, tjejorna sov som stockar och vi var nöjda med vårt beslut.

Var vaken t 5 imorse då jag äntligen somna, så äckligt ställe att jag inte ens tagit kort (!) på det!
Kl 9 var vi klara o checkade ut. De i receptionen vart bedrövade och erbjöd 2 andra Wood rum, men jag sa att jag skall klaga på booking.com sidan och sen tog vi en taxi hit...
Gissa om tjejorna vart överraskade!!

Vilken frukost! Vilket ställe! Vilka sängar! Vilken service! Vilken GOD magkänsla!
Åh vilken annorlunda känsla totalt sett!!

Trägen vinner... Gör Aldrig nått mot Din vilja... Följ magkänslan. Kom ihåg det <3

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards