Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Energi ock kreativitet med inslag av Tur!?

Av Yvonne - 29 januari 2014 23:45

Kom iväg tidigt till jobbet idag. Halv 8 var jag där och det är så skönt att jobba lite i lugn o ro...

Rotade i min väska idag. Ja varför har vi kvinnor massa krafs och skit i väskan!? Suck! Iallafall hittade jag en Trisslott jag köpte långt innan jul.
30 kr vinst på. Tänkte att jag kunde byta in den när jag for runt på ärenden idag...

Hade så mycket att fixa med privata fix idag så jag gick från jobbet vid 4 tiden.
Klackat skor, Apoteket o hämta medicin fr doktorn, handlat present till Eva mm.

Idag skulle jag oxå åka pendeltåg! En upplevelse jag inte gör många ggr per år... Första i år men faktiskt en gång i december...
Jag skulle hämta ut mitt körkort på Postcenter i Handen..(Mitt körkort försvann ju i december.)
O jag bor ju i Vendelsö så det är en bit fr mig..
Sandra ställde bilen vid sitt hotell nära pendeln så vi planerade att jag då tar pendeln..

Kom till Centralen och jag gick till pressbyrån.
Bad att få dra en ny lott för den trissvinsten jag hade.

Och säljaren pekade på en Nr serie 1-31...
Jag bad om ett Nr som för mig är lite tanke o känsla bakom...
Gick glatt till pendeln och satt mig och bad en liten fin ramsa och började skrapa... 500 10000 500 60 500!!! Gånger skrapas och x 2!! Tjooo! 1000 kr vann jag!!! Tror det var för jag tog Nr som betyder något <3

Glad åkte jag o hämtade bilen, kvitterade ut körkortet. Till Ica o handlade och plockade ut 1000 kr i vinst!! Åkte hem o ut med hunden. Åt lite lätt mat och tvättade den sista maskinen för denna vecka.
OCH rensade avloppet i badrummet - stopp i badkar/duschen! Igen...

Vilken energi, kreativt och tur! Lite kul, en skön känsla.

Kl 20 gick jag med glada steg hem till Kicki o Lalle som bjudit över mig på The' o prat.
Så mysigt som vanligt. Vid 22 tiden tog jag o Cosmo en promenad ut och därifrån och nu är dags att sova...

Har en stark saknad idag, lite ont...mycke ont.... Men jag är så glad när det är lite goa o positiva saker som flyger fram för mig..energi... ger god näring..Mening ja allt har en mening...

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - Fredag 29 mars 23:23

Så kom vi igår till Gotland! Fira Påsk och lediga dagar

Av Yvonne - Fredag 23 feb 13:13


Underbara dagar i Fjällen - Tänndalen mer exakt. Barn o barnbarn bjöd jag upp för att fira att jag klarat att fylla 60 år. Tacksam för att få vara med ...

Av Yvonne - Tisdag 6 feb 22:41


Underbara Sydafrika resan med så mycket intryck, möten, goda viner, vilda djur och härlig ledighet! Hem och börja packa för flytt :) Känns så roligt! 7 år på denna adress och nu bör det av mot ett fantastiskt mysigt område. Fix o trix i denna l...

Av Yvonne - Måndag 1 jan 17:29

Viilka dagar! Vad Cape levererar! Underbar miljö, service, god mat och dryck, underbara personligheter.. Nyårsafton! Wow vilken kväll på denna afrikanska restaurang vi tillbringade hela kvällen på! 18 maträtter, kom in mer o mer. Underhållning p...

Av Yvonne - 29 december 2023 20:33

Som jag längtat att åka t Afrika.. Sen jag var liten , men Asien kom liksom ivägen.. nu är jag äntligen här! Yes! Så vackert! Måste dela med mig av lite härliga bilder.. och yes 2 veckor kvar här! Massor mer att uppleva! Kram ...

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards