Direktlänk till inlägg 25 januari 2014

Nu vänder vi blad...

Av Yvonne - 25 januari 2014 12:04

Att fråga varför fredag är en Toppendag är väl lite dumt...?

Det är en sån bra dag för att den ger en mersmak att gå upp på morgonen eller hur?
I mitt fall igår så hade jag flera saker som kändes spännande att få vakna till...

Mina kollegor firade mig och de hade gjort såå fint! Jag hade önskat Bubbel o Choklad åh jisses ett helt bord med choklad i olika varianter men även en chokladtårta! Mums! Min svaghet är ju choklad o bubbel till det är ju såå gott!!
Sång och lite berättelser om vad som just hände under 1964.. Kul!
Fick upplevelse present, o det är ju jag i ett nötskal! Underbart!

Martine o Christer mina fina vänner som gick i pension i sept kom o firade mig med vin och blommor oxå.
Kärlek!!

Tack alla fina kollegor, jag vart så glad!

Jag hade fler val till kvällen och jag började med att träffa Rejna o ta ett glas vin på Riche. Det blev ett möte dock lite kort.. Hon skulle till Fotografiska o jag på mitt håll.
Mötte upp Tony på Fridays för ett glas vin. Tony var min kärlek för 30 år sedan! jag var 20 o han var 24 år.. Vi skiljdes som goda vänner efter ngt år. Vi har haft kontakt då o då under åren som vänner. Han påminde mig om att han o Håkan var på min 35 årsfest när jag hyrde en bowlinghall , det hade jag glömt!
Så skönt att man kan ha kontakt o vara vänner, trots allt har man tyckt om varann.

Nu ville han ses o ha en kväll med mig o fira mig. <3
Då jag är singel o han är singel kändes det rätt.

Vi fortsatte till en fantastisk restaurang på Nybrogatan och åt musslor. Första gången för mig! Så gott! Musslor i vitt vin med vitlök och kallt glas vin till! Så mysigt o romantiskt..

Vi träffade vi ett gäng män som vi hade mycket trevligt med. En av dem hade en spikfabrik! Ha ha vem har en spikfabrik?!
Trevligt hade vi i alla fall och sedan fortsatte vi för en efter drink i närheten..
En under bar kväll...

Ätit en god brunch som ofta på lördagarna. Mums!! Mår bra...

Lite vila för att sedan är det dags att göra mig iordning för då ska jag åka på 50 årsfest på Söder, Hornstull!
Agnetas ska firas!

"Då Du mister något kommer något...En mening...
Var ödmjuk mot Dig själv så ska Du se att livet blir bra..."

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - Fredag 29 mars 23:23

Så kom vi igår till Gotland! Fira Påsk och lediga dagar

Av Yvonne - Fredag 23 feb 13:13


Underbara dagar i Fjällen - Tänndalen mer exakt. Barn o barnbarn bjöd jag upp för att fira att jag klarat att fylla 60 år. Tacksam för att få vara med ...

Av Yvonne - Tisdag 6 feb 22:41


Underbara Sydafrika resan med så mycket intryck, möten, goda viner, vilda djur och härlig ledighet! Hem och börja packa för flytt :) Känns så roligt! 7 år på denna adress och nu bör det av mot ett fantastiskt mysigt område. Fix o trix i denna l...

Av Yvonne - Måndag 1 jan 17:29

Viilka dagar! Vad Cape levererar! Underbar miljö, service, god mat och dryck, underbara personligheter.. Nyårsafton! Wow vilken kväll på denna afrikanska restaurang vi tillbringade hela kvällen på! 18 maträtter, kom in mer o mer. Underhållning p...

Av Yvonne - 29 december 2023 20:33

Som jag längtat att åka t Afrika.. Sen jag var liten , men Asien kom liksom ivägen.. nu är jag äntligen här! Yes! Så vackert! Måste dela med mig av lite härliga bilder.. och yes 2 veckor kvar här! Massor mer att uppleva! Kram ...

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards