Alla inlägg den 30 september 2015

Av Yvonne - 30 september 2015 16:43


...som går i rasande takt:)

Åkte i fredags på surprise Party för Petras Lasse. Riktigt trevligt!
Han vart riktigt förvånad så det var skoj!! Petra o han kom från en fredags AW o där hemma stod vi :)
Då han fyller 50 år först den 17:e okt så var han ju inte beredd på detta :)

Var kvar typ i tre timmar innan jag for och tog sista bussen till landet. Var där nästan vid midnatt och så trött efter förra veckan med oroliga känslor för pappa.. och alla tankar..

Det blev en lördag i skogen i ett fantastiskt väder plockandes massa kantareller , mums. Stekte dem till vår middag som var egen fångad havsöring o hemlagat mos. Ett glas kallt gott vin vid namn Menard ( beställningsvara på systemet) rekommenderas! Firade min vän denna kväll då han fyllde i söndags.
Det blev en surprise helg till honom.. Lucia helgen far vi iväg.. Det kommer bli ett riktigt härligt äventyr! Ha ha..

Vi knackade på en kvinna i byn under vår promenad efter timmarna i skogen - så mycket äpplen i det ena trädet.. Frågade snällt om vi fick plocka..Hon vart glad att någon tog hand om dem så yes!!

Gjorde en fantastiskt god smuläppelpaj! Mums!

En underbar lördag som blev den där dagen man kan minnas i vinter - höstdagen man njöt av vädret och tyckte löven var riktigt vackra :)

Söndagen blev till att fixa lite innan vi vintern- målade ett skåp vi tog ut förra helgen. Skorstenen skulle "slängas" på lite murbruk osv.. Japp det fixades.

Innan vi for hemåt tog vi en tur till vårt fantastiska Cafe' som ligger utanför vår By - Drömkåken. Farligt gott...

Åkte sedan hem med lite mat och åt med mor o far. Så skönt att han fick komma hem denna söndag eftermiddag. Tror man mår bättre i hemmiljö..

Det var lite mysigt att vara där och avsluta helgen med dem. Pappa var så trött och tyst...
Förståeligt..

Var till min nya Tandläkare i måndags kväll..Så bra var hon.. Jag som är tandvårdsrädd.. Tackar min kompis Evy som tipsade mig om henne:)

Åkte efteråt hem till Sandra på middag. Jättemysigt!! Fick gosa med min lille kille: Achilles :)

Igår var det dags för träning! Men kände nått i kroppen.. Var på första grupp passet o det var ok.. Sen dags för PT passet och jag var med på uppvärmningen men fick hoppa av sen.. Nått skit i kroppen..:(
Åkte hem och la mig och kolla på " hela Sverige skramlar".. Så bra artister och bra upplägg.

Har varit seg, hängig och tyst idag.. Mår inte 100..
Sitter nu på tåget till min vän - känns bra. Jag ska på en medial föreläsning som jag sett fram emot i just hans stad :) Spännande!

Så jag blir kvar över natten och får åka tåg imorrn bitti igen.. :o

Torsdag imorrn...



Kram

[Bild]

[Bild]

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards