Alla inlägg den 6 april 2015

Av Yvonne - 6 april 2015 21:58


Kan det vara så att vissa saker bara blir en "känsla" som man måste få upptäcka/uppleva?

Påskafton dvs Lördagen var en fantastiskt underbar dag! Vädret var toppen och vi gjorde Prag och var ute i 13 Tim! :)


Vi Promenerade, såg, åt, drack god öl i Solen, träffade 2 killar fr London och vi satt och snackade med dom länge, tog massage, shoppade, drack öl nere vid vattnet på en brygga vi hittade :) Så mycket att se och så mycket att upptäcka....

Vad jag känner starkt för Prag. Med denna arkitektur och känsla det är i denna stad så, ja jag kommer att åka tillbaks...

Upp tidigare på Söndagen för att vara vid den stora fantastiska Katedralen Vitus när de öppnade kl 09,30.. Blir sån kö annars.. Lång och tung backe upp ca 2 km från vårt hotell men vad skönt att gå!

Hm.. Tyvärr var det Påskmässa! Så turister fick inte komma in förrän 12.00 Asså typiskt!
Båttur på Moldaufloden.. Vackert och solen sken.

Tog en"Hopp on Hopp off" buss och guidades omkring och såg ännu mer.. Redan då på förmiddagen hade
jag fått en känsla av att jag ville gå på konsert.. Vivaldi,Strauss, Mozart , Bach mm ( aldrig gått på förut)

Tänkt och sagt så köpte jag en Konsertbiljett och gick faktiskt för mig själv på konsert. Så så underbart vackert och känslosamt det var <3
Denna känsla att få lyssna på Prags Filharmoniska Orkester var något av en ingivelse..

En ny upptäckt för mig:) Från ingenstans... Vivaldis Fyra årstider..Så glad att jag lyssnade på min intuition där :)
Avkopplande verkligen.

Prag by Night sista kvällen igår. God mat och härlig miljö.
Underbara stad.

Kom hem i eftermiddags efter lite försening då det snöade rejält (!) och planen blev isiga och fick isas av några timmar.

Tvättat, packat upp och är redo för morgondagens jobb och träning.
Ja det behövs, för många öl har slunkit ner och godsaker oxå..
Men vad gör det, jag mår bra, haft en toppen helg, påsken är över och jag vet vad jag vill.


Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards