Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Åh vilket väder! Sommaren är här :)

Av Yvonne - 28 juni 2015 21:53


Hämtade upp Petra i fredags vid halv 5. For norrut och stannade i Rimbo på Ica och handlade lite mat o så till helgen.

Vi kom inte fram till Herräng förrän halv 8 då Petra lagade en god måltid och vi korkade upp lite vitt vin.
Vilken kväll! Vi satt ute och bara njöt..

Lördagen vart en lång promenad på några timmar och vi köpte honung, närproducerat och var på 2 loppisar.

Hem och la oss och solade och njöt av frukt och soool! Vilken dag!

Bytte om och vi tog en löprunda på 3,7 km i värmen. Men det gick så bra och duschen efteråt var så fantastiskt skön.

Ett glas kallt vin och vi funderade på Lindyhop.. Men helt otroligt kände vi att vi struntade i det och satt och bara pratade och hade det toppen!

Grillade och njöt av en drink innan maten och solen stod högt länge så vi satt på verandan och njöt av solnedgången...
Vänner sedan 43 år.. Underbart vad vi känner varann och kan prata om allt.

Cosmo fattades oss... Så pass att Doris ( Petras dog) letade efter honom :(

Vi pratade om att våra barn börjar bli stora och att vi alltid kommer att ha varandra - en oerhört skön känsla. Som systrar är vi.. Denna tillhörighet med varandra och våra barn är stark..

Vi satt uppe till midnatt och hade det fantastiskt lugnt o behagligt <3

Imorse söndag åt vi en lång frukost i det fantastiska vädret.. Solade lite innan jag vid 14 tiden for iväg..
Tack min fina vän för dessa dagar!

Jag åkte till min stuga som ligger 45 min bort från Petras stuga och klippte gräset och planterade två blommor. Lämnade även lite saker jag hade med mig.
Tjejerna kommer ju ut på fredag och jag ville ha gräset klippt o klart.

Jag åkte sedan hela vägen till min vän. Raka vägen från stugan.
Åh han hade en middag klar som han vet att jag gillar. Mums! Mysigt att komma hit.

Jag passar på att blogga då han for ut och köpte lite glass till oss och jag är så glad för att nu är Sommaren här!!!!


Kram


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - Fredag 29 mars 23:23

Så kom vi igår till Gotland! Fira Påsk och lediga dagar

Av Yvonne - Fredag 23 feb 13:13


Underbara dagar i Fjällen - Tänndalen mer exakt. Barn o barnbarn bjöd jag upp för att fira att jag klarat att fylla 60 år. Tacksam för att få vara med ...

Av Yvonne - Tisdag 6 feb 22:41


Underbara Sydafrika resan med så mycket intryck, möten, goda viner, vilda djur och härlig ledighet! Hem och börja packa för flytt :) Känns så roligt! 7 år på denna adress och nu bör det av mot ett fantastiskt mysigt område. Fix o trix i denna l...

Av Yvonne - Måndag 1 jan 17:29

Viilka dagar! Vad Cape levererar! Underbar miljö, service, god mat och dryck, underbara personligheter.. Nyårsafton! Wow vilken kväll på denna afrikanska restaurang vi tillbringade hela kvällen på! 18 maträtter, kom in mer o mer. Underhållning p...

Av Yvonne - 29 december 2023 20:33

Som jag längtat att åka t Afrika.. Sen jag var liten , men Asien kom liksom ivägen.. nu är jag äntligen här! Yes! Så vackert! Måste dela med mig av lite härliga bilder.. och yes 2 veckor kvar här! Massor mer att uppleva! Kram ...

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards