Alla inlägg under april 2014

Av Yvonne - 30 april 2014 08:21


Minns när man var ungdom o skulle fira Valborg :) Många ggr åkte vi till Grönan. Oops så snöa det o var superkallt.. Idag är det faktiskt oxå kallt..

När jag slog upp mina blå imorse så kom det över mig :)
Om tre veckor åker jag till Spanien!' Tjoooo vad jag längtar!!!


Var som sagt på två visningar igår.. Men ingen sa YES i min mage.. :(.
Synd, jag var verkligen taggad..
Nej, det är som med andra stora beslut. Jag måste få rätt magkänsla.
The show goes on...

Härligt att få sluta två idag!
Ikväll har vi middag hos Anna-Lena o vi blir 5 tjejor. Mysigt!

Vill ju vara pigg till kl 13 imorrn då det händer nått skoj!

Trevlig Valborg :)


Kram

Av Yvonne - 29 april 2014 08:27


Härlig måndag <3 Slutade tidigt o shoppade lite lättare kläder.
Älskade dotter ville laga middag t oss. Givetvis fisk som är både gott o lätt att äta.
Såg även framför mig en kväll tillsammans då vi aldrig har en kväll på en vardag tsms.

Passade på att åka ner t Maxi oxå o handla lite när jag hade min bil.
Känner att jag oftast vardagar inte har behov av den så hon har den typ 85 %. Snäll mamma :))

Nä då jag gnäller inte, utan ser denna " långsamma separation" som en toppen möjlighet då vi kommer separera i år... 22 år är lång tid att ha njutit, tampats, skrattat och upplevt tillsammans...

Vi åt en god middag, mums. Tack söta.
Vad vore Vi utan våra barn? Man lär av varandra vissa saker. Härligt!

Då jag ikväll skall titta på ett litet hus så hamnade vi på Hemnet. Så då fann vi ett till intressant objekt! Ringde på det o vi bad om en privatvisning.
Spännande!

Det jag ev köper skall det vara mindre utgifter och mindre i kvadrat så klart.
Men kan man få en uteplats för samma pengar så...

Ja ja än är inget köpt, men ser fram emot att få titta på ett toppen objekt ikväll :)

En kort vecka! Imorrn slutar jag 14, skönt.
1 maj kl 13 är det dags för nästa 50 års present från Heidi o Carina<3 Spännande!!

Fredag ledig! O kl 13 ska jag vara packad o klar! Kicki hämtar mig.. O jag kommer hem sönd kväll... Hon o Lalle har planerat något.. Sötnosar!! <3 Vet att mina vänner Chatrine o Johan som bor i Jönköping oxå är inblandade.. O tror Johanna oxå..


Åh vad spännande detta blir! Ha ha jag som hade sådan ångest att fylla 50 år.. MEN vilka härliga upplevelser jag fått o har kvar! <3

Nä nu är jag snart framme i Centralen.

Njut av detta underbara väder <3


Kram





Vår vackra stad så här på morgonen.. 140429

Av Yvonne - 27 april 2014 23:05


Vilken underbar kanonhelg vi har haft!
Bastaubad, promenerat, grillat, druckit vin, skrattat, njutit, samtalat om djupa saker, dansat, lekt med Cosmo och solat.

Helt jäkla underbart på Geta, ca 3,5 mil fr Mariehamn på en egen udde vid vattnet. Karin o Magnus paradis.

Vilken kärlek det har varit mellan vänskapen. Så lättsamt, enkelt och naturligt. Så så skönt...

Tack mina fina vänner för denna helt underbara helg <3

Kram

Av Yvonne - 26 april 2014 13:33


Vi har det toppen!

Kram

Av Yvonne - 24 april 2014 22:49


Torsdag, tidigt på jobbet idag.
Har hittat ett litet hus.. Lägenheterna har det varit tunnt med nu ett tag.. :(
Så dök det upp ett litet mini hus.. :)
Skall kolla på det på tisdag.. Spännande!!!

Gick tidigare idag och har fått massa gjort ikväll, tvättat , strukit, bet räkningar , promenad, rensat en låda och packat... Japp jag åker bort imorrn..Kommer hem på Söndag kväll.

Det ser jag fram emot!


Kram


Hit skall jag :)

Av Yvonne - 23 april 2014 23:10


En dag att minnas.. Flera saker som verkligen inte varit skoj.
Min kära väns fantastiska lilla vän fick avlivas igår.. Min lille väns bästa kompis..

Tänk vad många timmar vi har vandrat tillsammans med våra små hundar och hittat på saker tillsammans :)
Så sorgligt...

Sen är det en kollega som behöver pratas med. Laddat lite idag och funderat. Kan inte acceptera vissa saker mer...

Nina följde med ut på promenad idag oxå på lunchen. Mycket trevligt.
Men vad kyligt det var idag..

Köpte blommor till min kompis Siw och gick hem dit efter jobbet och beklagade sorgen o tårarna kom.. hennes trofasta vän fick somna in, Ironiskt nog på hennes födelsedag.
:(

Sen var det dags för vardagsmys hos Kicki. Gud vad månaderna går fort!

Vi vart 6 st, några kunde inte idag.
Vi vart Kicki , Anna, Helen, Birgit, Helena och jag.
Mysigt!!!

Kicki har köpt ett litet hus!! Så vi kolla på det på bilder och har sålt sin Lght!!
Toppen!!
Grattis min vän! Lite som händer detta år för Dig! Men det känns toppen! Så glad att det flyter för Er...<3



Kram


Min söta Goa lilla vän <3

Av Yvonne - 23 april 2014 00:00


Kändes som jag varit borta en evighet från arbetet. O det har jag ju oxå.. Nästan 2 veckor sånär som på en dag..

Då vi skulle ha vår teamaktivitet imorgon kväll o jag var sjuk förra veckan var det det första jag fick ta tag i när jag kom imorse.

Men trot el ej så ställde vi in detta kl 16 i eftermiddags då det blev "man fall.". Skjutit fram datumet istället.. Suck! Lite trött är jag på knepigt folk och här känns det så...

Äntligen tillbaks till rutiner att Promener!! kollegan Nina på min gamla avd hängde på mig på lunchen:)) Skoj!!

På hemvägen från Skeppsholmen gick vi över Kungsan... Asså sååå vackert...!! Dessa körsbärs träd e så vackra !

Efter jobbet promenerade jag till Slussen och plocka upp Heléne. Vi gick till Mariatorget och Tapas Rest där Månkan, Helen , Nina o Lena skulle möta oss.

Åt gott med ett gott Riojavin.. Njöt då påskhelgen inte kunnat avnjutas nått på då jag var sjuk.

Efter middagen hade vi biljett till Genrep på Luuk o Luuk Show på Rival.

Den var ok, mycket bättre än ÄGD sa vi nästan i kör.

4 av brudarna gick vidare och tog ett glas men jag kände att jag ville åka hem...Helene åkte oxå hemåt..Lite hängig har jag allt varit idag, så skönt att komma hem.

Tog en promenad med min lille vän ikväll, skönt.

Idag var Sandra med lille vännen hos veterinären och han fick sitt piller och fick en stämpel i sitt EU pass så att han kan åka med till Åland och Spanien.
Tänk vad krångligt vissa länder har
Men nu är det gjort :))


Trött nu..sova,..

Kram


Av Yvonne - 21 april 2014 22:10


..Åh så var denna Påsk över.. Jag hann att njuta lite av den med röst :))

Mötte upp Annelie vid Djurgårdsbron och vi promenerade, njöt, pratade (!) och fullkomligt njöt av dagen. Två timmar gick vi innan vi unnade oss en varsin Latte i Solen och min lilla vän kunde få lägga sig i skuggan en stund..

Nästan 4 Tim senare hade vi gått 1,1mil och haft en Toppendag! Underbart!! :)

På vägen till bilen så kommer att sms där Stefan undrar om jag vill komma på middag hos honom. Men jag ringde upp och tackade nej,
Skulle ju äta middag på annat håll.
Tänk vad glad man kan bli av att den manliga vänskapen hör av sig oxå.

Har haft en bra kväll och glad att jag kan gå o jobba imorrn!
Rösten inte riktigt ok o hostan envisas, men jag mår bra!
Dessutom är vi ett gäng som ska på skojsigheter imorrn kväll, trevligt!

Åh så är det bara 4 dagars vecka :)) Tjoooo!Det gillar jag! :o

Kram

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards