Alla inlägg under augusti 2015

Av Yvonne - 14 augusti 2015 20:32

In mot staden igår.. Vad folk! Lite ärenden fixades o sen mötte vi upp min kollega Susanne o hennes man Danne. PicNic o lite vin så vi blev lagom Goa innan vi steg på Blidösundsbåten och Mikal Rickfors. Vilken kväll! Vädret o sällskapet! Kunde inte vara bättre!

Galet nog ville vi tillbaks till stugan så vi hade förbokat taxin som sagt till Rimbo som stod där inatt 00,10 o väntade på oss. Så toppen det kunde bli så att vi fick vakna här i morse... Love Love...

Var tomt utan min lilla tjej till frukosten måste jag säga.. Men så är livet ..

Lånade ett släp av min granne idag och körde det vi slängt ut från bodarna.
Ett helt lass blev det som sagt. Åh vad vi har fixat här.. Gott!

Köpte 4 bakelser o for till Mor o far och fikade där ett tag. Mums!

Sen har vi slappat.. Så skönt med tanke på att det varit full fart på olika sätt .. Både gäster, äventyr o fix.
Och imorgon springer jag Midnattsloppet!!!
Taggar inför det :) intar kolhydrater o inget alkohol idag :o

Skulle till ena grannen ikväll men de fick förhinder.. Skönt, för jag känner mig seg o vill bara Ta't lugnt..

Imorrn in mot min lägenhet på eftermiddagen och som sagt sen gäller det: kommer jag orka? Är verkligen inte bra tränad nu de sista veckorna... Ha ha tänk positivt Yvonne.. Ok! Jag kommer att klara det!!!

Trevlig helg!

Av Yvonne - 13 augusti 2015 12:15

I tisdags när jag vaknade var jag lite glad i magen:) Min lilla tjej skulle komma ut! Åkte och handlade i Rimbo och hämtade henne vid bussen. Så mysigt att ses! Long time no see..
Två dagar och en dag egen #morodotterdag#

Vi hann att sitta och prata lite , och fixade inför grillmiddagen med Annelie o Jonas som skulle komma hit på kvällen oxå.

Det vart en lyckad kväll som slutade efter midnatt..

Igår onsdag skjutsade min vän in Sandra o mig till Norrtälje och vi hade en heldag med talk, shopping åt en god lunch o fikade med god Islatte.

Väl hemma i stugan på kvällen gjorde Sandra en god egen Tomatsoppa till middag till oss tre och sen satt vi ute och pratade och spelade Yatzy. Så härlig kväll...

Vi har verkligen tur med vädret!

Imorse har de båda plockat av alla Röda vinbär och Sandra är nu hos sin mormor o morfar o spelar kort.

Vi far in till Stockholm och gör lite ärenden för att sen ikväll bege oss ut på en Skärgårdstur med Mikael Rickfors. Vi skall innan ha en PicNic med min kollega o man som min vän inte träffat än. Blir nog en skoj kväll.

Åh vad jag njuter:))

Av Yvonne - 10 augusti 2015 21:20

När klockan ringde 06.20 och hjärnan sa nått annat som typ; ja du har semester men måste ändå gå upp..
Ja då vände jag tanken o kände att: Yes! Sthlm By Day :))

Vi tog bussen 07,30 och tog en Kaffe på Östra Station då vi var framme.
Åkte lite tidigare så att jag inte skulle missa min läkartid på Sophiahemmet om trafiken skulle strula...

Min "dom" var ok och jag kommer att fortsätta min behandling så jag hoppas se ett ljus snart.

Började vår promenad mot Kaknästornet och åkte upp och kollade utsikten.. Min vän har inte besökt Stockholm så mycket så jag hade en plan för dagen..
Vi tog en gofika där och for sedan ut på Djurgården igen..
Vi gick och tog en paus då o då -hade några småöl med oss. Mysigt! Djurgårdsbrunn, Prins Bertils väg, In i en vacker kyrka och tände ljus..
In på Josefinas, åt lunch på Gothem -Räksmörgås. Tog båten mot Slussen. Gick till Mr French i Gamla Stan. Satt där och njöt och kollade på alla turister. Avnjöt en kall öl o lite vin.
Gick upp mot Slussen -Medborgarplatsen. Stannade till på Snaps och Agneta och Robert kom till oss. Så trevligt hade vi!

Avslutade med en äcklig grekisk snabbrätt innan vi for till Östra Station mot bussen till Stugan:)

Vilken fantastiskt underbar dag vi haft! Timmarna har sprungit iväg!!

Min vän har sett mer av det underbara vackra Stockholm och gissa om vi njutit av det soligt vackra vädret!

Kommer att somna gott... Så så gött att ha semester...

Av Yvonne - 9 augusti 2015 22:14

Söndag - kan vara en ångest dag ibland då det är jobb på måndagen..
Men jag ska ju inte jobba imorrn! Tjooohoo!!

Idag har vi fixat i lugn o ro.. Jag har tömt o rensat klart hela ena Boden.. Yes! Blev så fint.

Fikat hos mor o far, så glad att de är kvar här denna sommar i sitt hus.

En helt fantastisk dag med strålande sol och en magisk känsla av att vara ledig i detta Sommar väder :)

Tog en Powerwalk ikväll i rask takt runt byn på drygt 5 km. Så skönt.

Imorgon bitti tar vi bussen tidigt in till Stockholm - till ett Läkarbesök. Kommer bli ett jobbigt sådant. Får min dom då.. OP el ej.. Men jag tänker positivt..

Sen blir det en dag i Stockholm By Day.

Njut av Solen :)

Härligt magisk kväll :))

Av Yvonne - 9 augusti 2015 00:15

Härlig kväll med Helene med Familj.
De kom från sin stuga som ligger 3 mil härifrån.

Så lättsamt och trevligt.
Cyklade hem genom byn med en känsla av "Byborkänsla.."

Gillar landet... Enkelt, lättsamt och mindre stress :)

Av Yvonne - 8 augusti 2015 17:32

Igår kom vi hem på eftermiddagen till min stuga. Hade smsat mor o far tidigt och även bjudit in dem på kvällen för Grillmiddag...

I torsdags kom vi då till Fejan - så mysigt det var där! Så glad att jag äntligen kom iväg dit som sagt.

Vi kände in oss lite och la oss på en klippa med lite kall öl. Spelade lite Kinaschack och hade det Toppen!

Tog en promenad runt och gick sedan till rökeriet och köpte rökt abborre som vi båda var sugna på. Där blev vi sittandes någon timme då de hade ett gott kallt vitt vin:)

Kvällens middag vart småplock jag plockat med och den köpta aborren med ett gott Amarone vin till. Vi satt ute till sent denna ljuvliga kväll och bara njöt... Ibland är egenkomponerad PicNic godast...

Igår förmiddag vart lugn med frukost vid vattnet och sen 12 båten mot Räfsnäs.

Shopping i Norrtälje på Byggmax på vägen hem då jag hade en lista på fix o don jag behövde hit till stugan.

Så glad mor o far kom sen och åt med oss - en lugn o mysig kväll...

Idag började vi med en lång promenad innan frukost och sen har vi i 7 Tim fixat o fixat. Klippt buskar, kittat fönster, börjat rensa ena Boden . Puh! Blir till tippen nästa vecka -igen..

Nu är det dusch o strax ner till vårat berömda Café nära byn. Trubadur och lite chill.. Kommer en Bankkollega och man dit och det skall bli trevligt då jag aldrig träffat hennes man. De har endast 3 mil hit från sin stuga.

Njut av det fantastiska vädret!

Av Yvonne - 6 augusti 2015 13:42

Att dra upp rullgardinen imorse och se vatten, sol och Skärgård. Lovely!!!! Ja som sagt - en bra balans mot mitt paradis.. Skog, by, kossor och #barna i bullerby känsla#

Med spöregnet som var igår morse kom vi fram till Lidö vid halv 2 tiden. Solen sken och jag hade packat ner lunch och vin/öl i hemlighet :)

Vi intog en plats vid vattnet och en god lunch.
Checkade in i vårt lilla hus och tog sedan en promenad runt på ön.

Hittade en fantastisk plats i en hage och avnjöt kallt vitt vin.. Ha ha vi kände oss som "bondesökerfru" där vi satt. Superhärligt!

Bytte om och fixade till oss och gick till Lilla krogen där jag beställt bord.
Åt en god Gös och drack lite gott..

Blev en sen kväll till toner av Jazz som spelades av tre killar..

Somnade gott... :)

Idag åt vi en stor frukost och min vän försvann några timmar för att fiska. Då passade jag på och la mig och bara njöt i gassande Sol i hängmattan...
Så skönt!

Nu är vi på väg till nästa ö.. Fejan.. En Ö jag har velat till i många år - så nu äntligen skall jag få besöka den :)

Vädret har vi med oss och det är så skönt att ha Semester!

Av Yvonne - 5 augusti 2015 11:35

Landade i min stuga i söndagskväll och kände en sådan god känsla i magen.. Ja den betyder ju mycket för mig.. Magkänslan..

Att vakna med strålande Sol i måndags var helt underbart. Frukost på altanen och planering om vad vi skulle sätta händerna i.

Jag målade min pump, klippte mina ägor, beskärde lite buskar, målade fönsterblänken,satt upp lite hyllor och packade upp. Vi planterade 4 nya hallonplantor , mums!

Bjöd in mor o far på grillmiddag. Jättemysigt med att de är här denna somna oxå. De blev kvar ett gäng timmar..

Tisdagen badade i Sol oxå och vi njöt i fulla drag.. Vad det är underbart med detta ljus och värme.

Jag målade grinden, åkte till tippen, plockade av två buskar vinbär och åkte sen och handlade till dagens äventyr.

Min vän gick i timmar med röjsågen runt de buskar och ogräs så nu är tomten så fin.

Skärgården skall besökas och vi skall bo på två öar. En surprise av mig då jag gillar att överraska och det känns lite mysigt då vi imorgon firar lite..

Regnet öste ner på morgonen men nu har solen börjat lysa..gött!

Åh vad skönt att ha semester!!

Kram

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.