Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Semester alldeles snart.... :))

Av Yvonne - 28 juli 2015 08:21


Så var denna dag om bara 8 Tim till ända:)....

Det var igår smidigt att jobba då man haft en kalas helg och det bara är denna dag kvar innan 3 v semester... :)) Tjooohoo!

Kicki o Lalle kom till stugan ifredags. "Long time no see.. " Solen gassade för fullt så det var så fantastiskt då det är så skönt att kunna sitta och vara ute...

En kalasmysig kväll med gott och grillat. Bubbel och vin och mycket prat.

Lördagen bjöd även den på Sol och vi hade lite olika saker på agendan beroende på vädret. Vi for till Grisslehamn så att de tre fick se något nytt och den mysiga lilla hamnen. Roslagen är vacker och det var mycket folk som flanerade omkring.

En god lunch och timmarna gick. For hem till stugan och tog ett parti Kubb.
Då min vän hade rökt fisk plockades den fram till kall öl och Rose'. Det blev som jag trodde: Lalle gillade den skarpt:)
Och det är ju såå gott att småäta egen rökt fisk :) Lyckat!

Sen kom regnet... Blev att gå in o spela lite spel. Mysigt det oxå
Trots allt med denna regniga sommar hade vi hittills blivit med soool både fred o lördag :))

Söndagen begav vi oss ut på den lite längre promenad rundan runt byn och det plockades både svamp och blåbär. Mycket antidoxianter att få i sig. Även här lyste solen rejält och vi kände att vi nog hade haft rejält tur med att Solguden lyssnat på bönerna :o

Kicki o Lalle for hem på eftermiddagen och vi alla var eniga om att detta får bli en årlig tradition <3
Det var verkligen en supermysig helg!

Solen gassade och vi tog och la oss och vilade och solade på gräsmattan.
Lyssnade på fåglarna, lugnet och bara njöt... God känsla i magen :)

Fixade lite sen och åt en middag och snart är vi där igen! Underbart!

Igår vart det mina gamla hoods och kramade Sandra och var hos Putteh o fixade en grej.

Har packat än mer att ta med till stugan o handlat lite.

Idag börjar jag med att åka till min kompis i Uppsala. Sover över där o firar med lite bubbel! Det blir en toppen början på Semestern!

Imorrn far jag iväg till Stugan och nya äventyr..

Soolen?.. Ja den är på väg! I know!


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - Fredag 29 mars 23:23

Så kom vi igår till Gotland! Fira Påsk och lediga dagar

Av Yvonne - Fredag 23 feb 13:13


Underbara dagar i Fjällen - Tänndalen mer exakt. Barn o barnbarn bjöd jag upp för att fira att jag klarat att fylla 60 år. Tacksam för att få vara med ...

Av Yvonne - Tisdag 6 feb 22:41


Underbara Sydafrika resan med så mycket intryck, möten, goda viner, vilda djur och härlig ledighet! Hem och börja packa för flytt :) Känns så roligt! 7 år på denna adress och nu bör det av mot ett fantastiskt mysigt område. Fix o trix i denna l...

Av Yvonne - Måndag 1 jan 17:29

Viilka dagar! Vad Cape levererar! Underbar miljö, service, god mat och dryck, underbara personligheter.. Nyårsafton! Wow vilken kväll på denna afrikanska restaurang vi tillbringade hela kvällen på! 18 maträtter, kom in mer o mer. Underhållning p...

Av Yvonne - 29 december 2023 20:33

Som jag längtat att åka t Afrika.. Sen jag var liten , men Asien kom liksom ivägen.. nu är jag äntligen här! Yes! Så vackert! Måste dela med mig av lite härliga bilder.. och yes 2 veckor kvar här! Massor mer att uppleva! Kram ...

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards