Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Perspektiv:)

Av Yvonne - 18 januari 2016 07:30


Andra veckan på mitt nya jobb börjar idag.
Har laddat "mig" i helgen på många sätt.
Ja att bo på annat ställe än "hemma" är jag ju van vid men känns skönt när man känner perspektiv..

Stockholm med sin stress o mängd av folk, kontra en mindre stad med ett annat lugn o färre folk..

Tåget jag nu på morgonen sitter på är ett ex. Kontra T banan...så mycket lugnare här.

Åh en härlig helg har det varit. Fredagen med ett skönt lugn och jag blev serverad en god middag. Ja jag är bortskämd... Ett glas vin och summera veckan som varit.
Lördag blev en lång dag. Vi blev hämtade redan kl 10 på fm för ceremoni av de som tog examen på Universitet och nu är klara Socionomer. Sofia var så fin o även jag känner mig stolt över henne.

Ett par timmar efter detta for vi ut med fler fr deras familj till sonen Rasmus hus för att äta och fira Sofia.
Mycket trevligt och gott. Spännande att få träffa min väns ex och hennes man. Gick toppen!

En härligt lång dag och vi hann hem o vila en timme innan vi skulle på middag hos Janne o Marie. Jätteskoj att få träffa dessa vänner till Göran.

Även här åt vi fantastiskt gott med 3 rätters toppat i soffan av en fantastiskt god Rom. Åh fått Pippi på Rom. Så gott..

Ett mycket trevligt par oxå med utflugna barn och vi hade mycket att prata om.
Janne arbetar inom terapisvängen och det vart ett skönt prat. Marie inom polisen och vi hade många härliga prat om det mesta. Lättsamt helt enkelt.

De vill resa med oss: vore så skoj!
Kul när man känner kemi med nya vänner.

Oj vi var inte hemma förrän långt långt efter midnatt..o vad gör det.

Sov länge på söndagen.. Behövde det.

Badminton bana var bokad kl 14 så vi åkte och spelade 1 Tim. Jisses vad skoj! Så länge sedan:) ha ha
vad vi skrattade!!

Chill på söndag em o jag blev serverad god fisk och bara njöt...
Because i'm worse it..


Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - Fredag 29 mars 23:23

Så kom vi igår till Gotland! Fira Påsk och lediga dagar

Av Yvonne - Fredag 23 feb 13:13


Underbara dagar i Fjällen - Tänndalen mer exakt. Barn o barnbarn bjöd jag upp för att fira att jag klarat att fylla 60 år. Tacksam för att få vara med ...

Av Yvonne - Tisdag 6 feb 22:41


Underbara Sydafrika resan med så mycket intryck, möten, goda viner, vilda djur och härlig ledighet! Hem och börja packa för flytt :) Känns så roligt! 7 år på denna adress och nu bör det av mot ett fantastiskt mysigt område. Fix o trix i denna l...

Av Yvonne - Måndag 1 jan 17:29

Viilka dagar! Vad Cape levererar! Underbar miljö, service, god mat och dryck, underbara personligheter.. Nyårsafton! Wow vilken kväll på denna afrikanska restaurang vi tillbringade hela kvällen på! 18 maträtter, kom in mer o mer. Underhållning p...

Av Yvonne - 29 december 2023 20:33

Som jag längtat att åka t Afrika.. Sen jag var liten , men Asien kom liksom ivägen.. nu är jag äntligen här! Yes! Så vackert! Måste dela med mig av lite härliga bilder.. och yes 2 veckor kvar här! Massor mer att uppleva! Kram ...

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards