Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Reflektion mm det är - Måndag :o

Av Yvonne - 25 april 2016 17:36


Måndag :o Lediga dagar är ju så bra men går såå fooort....

Helgen hos Kicki i Jönköping var lugn o skön.
Det var riktigt skönt och så så trevligt att åka buss.
Satt dessa 5 Tim bredvid en dam från Fredhäll på 68 år och vi hade en fantastisk konversation och jag lärde mig en del av henne .. Djupa samtal, och hennes perspektiv på livet.
Att möta en helt okänd och känna sådan samhörighet är magiskt.
Hennes man hade lämnat henne från detta jordelivet i cancer för 7 år sedan och det var såklart tungt för henne.
De hade aldrig fått barn tillsammans och det var en sorg. De träffades som mycket unga.
Hans sista ord till henne var att han önskade att hon skulle träffa en ny man att älska..
Så med tårar i ögonen sa hon till mig att det nu började kännas som det var dags för det.. Så vackert..

När vi klev av i Jönköping så kramade vi hej då och jag blev rörd..
Hon gav mig så mycket dessa 5 Tim att jag måste försöka få kontakt med henne och göra ngt av kulturellt utbyte som vi båda brann för.

Önskar att alla som får möjligheten att möta, tala el utbyta ngt med en random medmänniska gör det <3 Mycket lärorikt och energigivande.

Kicki och jag fick några Tim själva innan Birgit o Helena kom. Gott!

En lugn kväll vid köksbordet. Satt mycket tyst och bara lyssnade.

Lördag åt vi en frukost vid 09 innan vi for mot stan, lite torg , 6 km runt Munksjön innan den goda Chevre salladen och det utsökta glaset Rose vin :)

Blev några timmar i staden innan vi for hem och bara chillade.

Grillade och umgicks. En lugn kväll.
Johanna kom ett par Tim och det var trevligt.
Knöt ihop säcken efter midnatt.

Tidig förmiddag åkte vi några mil till Kickis dotter Carro o hälsade på innan bilen styrde mot Sthlm.

Väl hemma blev det lite tvätt o upppackning.

Var bjuden på middag kl 18 hos Sandra o J så jag for dit. Gott och mysigt.

Hade med present till bästa Siw som fyllt 60 i fredags så jag tog en snabbis förbi henne innan jag åkte hem.

Snart dags för träning:) solen skiner så det blir toppen!

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - Fredag 29 mars 23:23

Så kom vi igår till Gotland! Fira Påsk och lediga dagar

Av Yvonne - Fredag 23 feb 13:13


Underbara dagar i Fjällen - Tänndalen mer exakt. Barn o barnbarn bjöd jag upp för att fira att jag klarat att fylla 60 år. Tacksam för att få vara med ...

Av Yvonne - Tisdag 6 feb 22:41


Underbara Sydafrika resan med så mycket intryck, möten, goda viner, vilda djur och härlig ledighet! Hem och börja packa för flytt :) Känns så roligt! 7 år på denna adress och nu bör det av mot ett fantastiskt mysigt område. Fix o trix i denna l...

Av Yvonne - Måndag 1 jan 17:29

Viilka dagar! Vad Cape levererar! Underbar miljö, service, god mat och dryck, underbara personligheter.. Nyårsafton! Wow vilken kväll på denna afrikanska restaurang vi tillbringade hela kvällen på! 18 maträtter, kom in mer o mer. Underhållning p...

Av Yvonne - 29 december 2023 20:33

Som jag längtat att åka t Afrika.. Sen jag var liten , men Asien kom liksom ivägen.. nu är jag äntligen här! Yes! Så vackert! Måste dela med mig av lite härliga bilder.. och yes 2 veckor kvar här! Massor mer att uppleva! Kram ...

Presentation

Hoppet är en bra sak - kanske den bästa saken, och bra saker dör aldrig.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards